هواوی ۷۰ اپلیکیشن محبوب اندروید را به‌صورت پیش‌فرض در گوشی‌های جدید نصب می‌کند

سه‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
هواوی برای رهایی از فشارهای همه‌جانبه و محدودیت در ارائه‌ی سرویس‌های گوگل در گوشی‌های هوشمند جدید خود، راهکارهای جایگزین متعددی دارد.
تبلیغات

هواوی تصمیم گرفته است ۷۰ اپلیکیشن محبوب گوگل‌پلی را به‌صورت پیش‌فرض در گوشی‌های آتی خود نصب کند. غول چینی صنعت موبایل که از چندی پیش از سرویس‌های انحصاری گوگل محروم شده، راهکارهای جایگزینی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته است. به‌عنوان مثالی از راهکارهای جایگزین می‌توان به Huawei Video اشاره کرد.

ظاهرا هواوی به راهکاری جامع برای ارائه‌ی گوشی‌ هوشمند بدون پلی استور دست پیدا کرده است و با نصب پیش‌فرض ۷۰ اپلیکیشن محبوب اندرویدی، نیازهای کاربران خود را تا حد زیادی بدون وابستگی به گوگل‌پلی برطرف می‌کند. خبرنگاران در رسانه‌های افشاکننده‌ی برنامه‌ی هواوی، در برنامه‌ی محرمانه‌ی این شرکت چینی حضور داشته‌اند که جزئیات راهکار جایگزین در آن شرح داده شده است. همان‌طورکه گفته شد، تصمیم هواوی برای نصب پیش‌فرض اپلیکیشن‌های محبوب اندروید با هدف جبران نصب‌نشدن گوگل‌پلی استور در گوشی‌های جدید است.

درواقع، هواوی می‌خواهد مشتریانش با مشکل نصب پکیج‌های APK مواجه نشوند و به سرویس‌های محبوب به‌آسانی دسترسی داشته باشند. البته راهکار جایگزین چینی‌ها برای گوگل‌پلی استور موسوم به App Gallery دردسترس کاربران خواهد بود.

اپلیکیشن‌هایی که هواوی به‌صورت پیش‌فرض در گوشی‌های جدید نصب می‌کند، بسته به موقعیت جغرافیایی کاربران متفاوت خواهد بود. چینی‌ها برای پیداکردن اپلیکیشن‌های پرطرفدار از فهرست سرویس‌های محبوب گوگل‌پلی استور استفاده می‌کنند. البته هواوی درنهایت نمی‌تواند سرویس‌های بسیار محبوب آمریکایی همچون فیسبوک یا واتساپ را به‌صورت پیش‌فرض در گوشی‌های هوشمند خود نصب کند.

هواوی علاوه‌بر راهکار نصب اپلیکیشن‌های پیش‌فرض، جایگزین‌های چینی سرویس‌های گوگل را هم به کاربران ارائه می‌کند. قطعا این سرویس‌ها نیز به‌صورت پیش‌فرض در گوشی‌های هوشمند آتی نصب خواهند شد؛ درنتیجه، در گوشی‌های جدید هواوی به‌جای یوتیوب شاهد نصب Huawei Video خواهیم بود و به‌جای گوگل‌مپس نیز سرویس توسعه‌یافته‌ی Tom-Tom نصب می‌شود.

رسانه‌های فناوری ادعا می‌کنند برنامه‌ی جایگزین هواوی از خانواده‌ی پرچم‌دار P40 و P40 Pro و P40 Lite شروع خواهد شد. این غول فناوری چینی پس از ناکامی در رونمایی Mate 30 و Mate 30 Pro در اروپا، دیگر توانایی تحمل شکستی دیگر در بازار گوشی‌های هوشمند را ندارد. هواوی P40 در پایان مارس رونمایی و اطلاعات تکمیلی و جزئیات عرضه‌ی آن در همان زمان رسانه‌ها منتشر خواهد شد.

قیمت گوشی، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی هواوی نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های هواوی و برند آنر در کنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات