آذری جهرمی: تا سال ۱۴۰۴ اقتصاد دیجیتال ایران ۱۰ درصد کل اقتصاد کشور خواهد شد

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد در شورای عالی فضای مجازی مصوب شد، تا سال ۱۴۰۴ اقتصاد دیجیتال ایران ۱۰ درصد کل اقتصاد کشور شود.
تبلیغات

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار رشته توییتی اعلام کرد، در جلسه‌ی امشب شورای عالی فضای مجازی مصوب شده است تا سال ۱۴۰۴ اندازه‌ی اقتصاد دیجیتال ایران ۱۰ درصد کل اقتصاد کشور شود. وی همچنین اعلام کرد تا سال ۱۴۰۰ متوسط سرعت دسترسی خانگی برای همه‌ی جمعیت ایران باید به عدد ۲۵ مگابیت در ثانیه و در موبایل به حداقل ۱۰ مگابیت درثانیه برسد. وزیر ارتباطات در ادامه افزود، تغییرات و تسهیل مقررات در جذب سرمایه از طریق بورس نیز در آینده رخ خواهد داد.

افزایش حجم سرمایه‌گذاری خطرپذیر به ۲۰۰ میلیون یورو در سال و درنظرگرفتن تسهیل‌گری ویژه برای رساندن سهم خرده‌فروشی الکترونیکی به ۱۰ درصد از دیگر اهدافی است که وزیر ارتباطات برای چند سال آینده در نظر گرفته است. آذری جهرمی در ادامه از عملیاتی شدن سه قطب مرکز داده و ارتقای خدمات ابری تا سال ۱۴۰۴ خبر داد. وی در پایان اعلام کرد گوشی‌های تلفن همراه تولید داخل باید ۲۰ درصد بازار را تشکیل دهند، تولید تجهیزات ایمنی برای حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی و رشد خدمات پایه در شبکه‌ی ملی نیز از جمله اهدافی است که با در آینده‌ی نزدیک برای مقابله با تحریم‌ها عملیاتی شود. وزیر ارتباطات نوشت:

یک هدف گذاری خوب! امشب در شورای عالی فضای مجازی، مصوب شد که تا ۱۴۰۴، اندازه اقتصاد دیجیتال ایران، ۱۰ درصد کل اقتصاد کشور شود. اولین هدف‌گذاری مهم برای جایگزینی اقتصاد نفتی با اقتصاد استارتاپی برای رسیدن به این هدف تغییرات زیادی لازمه، مشکلات قرن ۲۱، راه‌حل‌های قرن بیست‌ویکمی دارد. حجم سرمایه‌گذاری خطرپذیر درسال باید به عدد ۲۰۰ میلیون یورو برسه، این عدد درحال‌حاضر ۱۵۰۰ میلیارد تومان برآورد میشه. تغییرات و نیز تسهیل مقررات در جذب سرمایه از طریق بورس یک اتفاق مهمه که رخ خواهد داد.در تجارت الکترونیک، خرده‌فروشی الکترونیکی باید به سهم ۱۰ درصدی برسه، تسهیل‌گری ویژه برای این مهم در نظر گرفته شده است.متوسط سرعت دسترسی خانگی برای همه جمعیت ایران تا سال ۱۴۰۰، بایستی به عدد ۲۵ مگابیت درثانیه برسه و در موبایل به حداقل ۱۰ مگابیت درثانیه، تا ۱۴۰۴، ده درصد جمعیت ایران باید به خدمات فیبرنوری منازل یا 5G متصل شوند. شکل‌گیری سه قطب مرکز داده در کشور، و در کنار آن، ارتقای خدمات ابری از دیگر هدف‌گذاری‌هاست که باید تا ۱۴۰۴ عملیاتی شود.۲۰ درصد گوشی تلفن همراه مورد نیاز بازار باید تولید داخل باشد، در تولید تجهیزات امنیتی برای حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی در شبکه‌ی ملی اطلاعات باید به خودکفایی برسیم. رشد خدمات پایه در شبکه‌ی ملی باید به گونه‌ای باشد که از اقتصاد دیجیتال کشور در برابر تحریم‌های ظالمانه محافظت کند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات