گزارش مالی سامسونگ؛ افزایش فروش گوشی هوشمند، کاهش سود سه ماهه پایانی ۲۰۱۹

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
گزاش مالی سالانه‌ی سامسونگ نشان می‌دهد میزان فروش تلفن همراه این شرکت در فصل زمستان افزایش داشته، اما سود کلی ثبت شده در سه‌ماهه‌ی پایانی سال گذشته‌ی میلادی نسبت به دوره‌ی مشابه سال پیش کم‌تر بوده است.
تبلیغات

گزارش مالی سالانه‌ی منتشر شده توسط سامسونگ نشان می‌دهد میزان فروش گوشی موبایل و تبلت این شرکت در سه‌ماهه‌ی پایانی سال گذشته‌ی میلادی افزایش داشته است. دلیل اصلی این افزایش فروش، فصل تعطیلات آخر سال میلادی است. با وجود این افزایش فروش، سود کلی ثبت شده برای سامسونگ در این مقصل سال، نسبت به دوره‌ی مشابه سال پیش از آن کاهش پیدا کرده است. این کاهش سود بعد از معرفی نشدن پرچم‌دار جدید در این فصل و افزایش هزینه‌های بازاریابی در مقطع یادشده اتفاق افتاد.

حاصل جمع‌بندی این گزارش با سه گزارش فصلی دیگر، اعداد سالانه‌ی مالی سامسونگ است. بخش IT و موبایل سامسونگ در سال گذشته‌ی میلادی به ۱۰۷/۲۷ میلیارد وون کره (بیشتر از ۹۰ میلیون دلار) فروش رسید. این میزان فروش، بالاترین رقم در سه سال گذشته محسوب می‌شود. ثبت بالاترین فروش بخش IT و موبایل در حالی رخ داده که سال ۲۰۱۹، بدترین سال مالی سامسونگ از ۲۰۱۷ بوده است. 

باوجود افزایش فروش در بخش موبایل، وضعیت سهام این بخش در سال ۲۰۱۹ چندان چشم‌گیر نبوده است. ارزش هر سهم دپارتمان موبایل سامسونگ در سال ۲۰۱۹ به ۹/۲۷ وون کره رسید که پایین‌ترین عدد در سه سال گذشته محسوب می‌شود.

کاهش سود این بخش، به کاهش سود کلی سامسونگ شباهت دارد. این شرکت درحال‌حاضر با کاهش سود نزدیک به ۵۰ درصدی رو‌به‌رو شده است. دپارتمان‌ فناوری‌های نیمه‌هادی در سال ۲۰۱۹ به تنها یک سوم میزان سودی که در سال ۲۰۱۸ ثبت کرد، دست پیدا کرده است.

به گزارش gsmarena، سامسونگ پیش‌بینی کرده میزان فروش تراشه‌های حافظه، لوازم الکترونیکی مصرفی و پنل‌های OLED در آینده هم با کاهش مواجه می‌شود. سامسونگ می‌گوید وضعیت تجاری‌اش در سال ۲۰۲۰ بهبود پیدا می‌کند اما در سطح جهانی، تردیدهایی در حوزه‌ی فناوری وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات