لوکا د مئو مدیرعامل رنو شد

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
لوکا د مئو که پیش‌از‌این مدیرعامل شرکت اسپانیایی سئات بود، از تیرماه مسئولیت هدایت و رهبری رنو را برعهده می‌گیرد. در کارنامه‌ی این مدیر ایتالیایی، ۲۰ سال مدیریت و بازاریابی در صنعت خودروسازی دیده می‌شود.
تبلیغات

شرکت خودروسازی فرانسوی رنو از اول ژوئیه‌ی ۲۰۲۰ (۱۱ تیر ۱۳۹۹) با مدیرعامل جدید فعالیت خواهد کرد. لوکا د مئو (Luca De Meo)، مدیرعامل سابق برند اسپانیایی سئات (SEAT)، به‌زودی بر صندلی ریاست رنو خواهد نشست تا با مشکلات ناشی از رسوایی مالی کارلوس گون روبه‌رو شود. با ازراه‌رسیدن د مئو، کلوتیلد دلبوس، مدیرعامل موقت و فعلی رنو، به‌عنوان قائم‌مقام مدیر ایتالیایی مشغول به‌کار می‌شود. انتخاب د مئو به‌عنوان مدیرعامل جدید، با حمایت مدیران ارشد رنو و مدیرعامل نیسان انجام می‌شود.

لوکا د مئو سال ۱۹۶۷ در میلان ایتالیا متولد و در رشته‌ی مدیریت اجرایی کسب‌وکار از دانشگاه خصوصی بوکنی میلان فارغ‌التحصیل شد. وی با بیش از ۲۰ سابقه‌ی مدیریت در دنیای خودرو به مقام مدیرعاملی در رنو می‌رسد. مدیرعامل جدید رنو سال‌ها پیش در واحد اروپایی تویوتا مشغول به‌کار شد و پس از مدتی به فیات رفت و کنترل برندهای لانچیا و آلفارومئو هم به‌دست گرفت. در سال ۲۰۰۹، وی به‌عنوان مدیر بازاریابی به گروه فولکس‌واگن اضافه شد و از سال ۲۰۱۲ نیز، با همین مسئولیت در آئودی خدمت کرد.

در سال ۲۰۱۵ و پس از کسب تجربه در بزرگ‌ترین برندهای اروپایی، لوکا د مئو مدیرعامل سئات شد. عضویت در هیئت‌نظارت محصولات دوکاتی و لامبورگینی و ریاست هیئت‌مدیره‌ی فولکس‌واگن در ایتالیا نیز در پرونده‌ی کاری موفق وی مشاهده می‌شود. د مئو از اول ژوئیه‌ی ۲۰۲۰ باید شرکت‌های رنو و داچیا و الپین را هدایت کند. ناگفته نماند رنو در لادا روسیه و نیسان هم سهم دارد و مدیرعامل جدید باید روابط دوجانبه را تقویت کند.

Luca De Meo

د مئو ۶ ماه فرصت دارد تا برنامه‌هایش برای رنو و دیگر برندهای زیرمجموعه را تنظیم کند. مشکلات رنو از سال ۲۰۱۸ با بازداشت کارلوس گون بیشتر شد. گون که بیش از روبه‌روشدن با اتهام سوء‌استفاده‌‌ی مالی به‌دنبال ادغام رنو و فیات‌کرایسلر بود، پس از گریختن از ژاپن هم‌اکنون در منزل شخصی‌اش در بیروت زندگی می‌کند. با ادغام فیات‌کرایسلر با گروه PSA (پژوسیتروئن سابق) د مئو باید رابطه‌ی فرانسوی‌ها و ژاپنی‌ها را دوباره برقرار کند.

لوکا د مئو اوایل سال ۲۰۲۰ از مدیرعاملی سئات، یکی از برندهای زیرمجموعه‌ی گروه بزرگ فولکس واگن، کنار گذاشته شد. این مدیر ایتالیایی با برنامه‌ی تولید بیشتر کراس‌اور، فروش سئات را افزایش داد و برند کوپرا (Cupra) را هم مستقل کرد.

سابقه‌ی کاری موفق د مئو در مدیریت بازاریابی خودروهای اروپایی و پنج سال هدایت سئات خلاصه می‌شود. مدیرعامل رنو باید بتواند شرکتی چندملیتی (اروپایی‌آسیایی) را اداره کند و هم‌زمان با درنظرگرفتن بازی‌های سیاسی و روابط فرانسه و ژاپن، بازسازی کسب‌وکار را هدف بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات