اپل مپس با قابلیت‌های جدید به‌روزرسانی شد

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
به‌روزرسانی اپلیکیشن نقشه‌ی اپل شامل بازطراحی نقشه‌ها و ارائه‌ی جزئیات بیشتر برای کاربران است.
تبلیغات

نسخه‌ی جدید و بازطراحی‌شده‌ی اپلیکیشن نقشه‌ی اپل (Apple Maps) هم‌اکنون دردسترس تمامی کاربران ایالات متحده است. اپل اولین‌بار در ژوئن ۲۰۱۸ اعلام کرد قصد دارد نقشه‌هایش را به‌روزرسانی کند و نسخه‌ی کامل بازطراحی‌شده اولین‌بار در ماه گذشته برای قسمت‌هایی از جنوب‌شرقی آمریکا منتشر شد. نقشه‌‌های جدید به‌طور درخورتوجهی جزئیات بیشتری درمقایسه‌با نسخه‌های پیشین دارند و مناظر بهتری از جاده‌ها، ساختمان‌ها، پارک‌ها و... به کاربران ارائه می‌دهند. 

در نسخه‌ی جدید اپلیکیشن Maps، کاربران می‌توانند فهرست دلخواهی برای خود ایجاد کنند و تنها با یک‌بار لمس‌ صفحه مسیریابی کنند. گزینه‌ی «موارد دلخواه» از صفحه‌ی اصلی و بخش مربوط‌به زمان‌بندی آنی حمل‌و‌نقل (Real-time transit) نیز درحال‌حاضر در سان‌فرانسیسکو، واشینگتن دی‌سی، نیویورک، لس‌آنجلس و میامی دردسترس است. همچنین در نسخه‌ی جدید، کاربران می‌‌توانند اطلاعات مسیریابی مجوز الکترونیکی سفرشان (ETA) را با دوستان و آشنایانشان به‌اشتراک بگذارند تا آنان کاربر را تا مقصد دنبال کنند.

Apple Maps Update

نقشه‌ی بازطراحی‌شده درون اپلیکیشن Maps ذره‌ذره در یک‌‌ونیم سال‌ گذشته در سراسر ایالات متحده ظاهر شده است. معاون ارشد نرم‌افزار و خدمات اینترنتی اپل، ادی کو، در بیانیه‌ای گفت این شرکت قصد دارد نقشه‌های جدید را برای سایر مناطق دنیا نیز ارائه دهد؛ اما زمان‌بندی دقیقی برای این هدف اعلام نکرده است. با‌این‌حال، او تصحیح کرد بازطراحی نقشه‌ها در اواخر سال جاری میلادی در اروپا دردسترس خواهد بود.

از زمانی‌که اپل اولین‌بار در سال ۲۰۱۲ اپلیکیشن مربوط‌به نقشه‌هایش را با باگ‌های متعدد معرفی کرد، این شرکت ویژگی‌هایی را به‌صورت پیوسته به اپلیکیشن یادشده اضافه کرده است تا بتواند دربرابر غول دنیای نقشه‌ها، یعنی گوگل مَپس (Google Maps) رقابت کند. برای‌ نمونه، همراه‌با سیستم‌عامل iOS 13، اپل قابلیتی با عنوان Look Around (نگاه به اطراف) را دراختیار کاربر قرار داد که مشابه ویژگی نمای خیابان (Street View) اپلیکیشن گوگل مپس است؛ اما همانند نقشه‌های بازطراحی‌شده، این ویژگی نیز هنوز در حال توسعه است و در شهر نیویورک، منطقه‌ی خلیج سان‌فرانسیسکو، لس‌آنجلس، لاس‌وگاس، هاستون و اوهایو دردسترس نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات