ایرانسل ۵ سرویس دیجیتال برای مشترکان و کسب‌وکارها رونمایی کرد

سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
در چهاردهمین سالروز ایرانسل، پنج سرویس دیجیتال به‌منظور بهره‌مندی مشترکان نهایی و توانمندسازی کسب‌وکارها رونمایی شد.
تبلیغات

مراسم چهاردهمین سال‌روز ایرانسل امروز، ۲۹ مهر در ساختمان مرکزی این شرکت برگزار شد. در این مراسم، از خدمت‌رسانی ایرانسل در رشد اقتصاد دیجیتال سخن به میان آمد.

مدیرعامل ایرانسل تشریح کرد که درمجموع در ایرانسل، تاکنون ۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده و سهم آن در اقتصاد دیجیتال بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده است. این رقم در سال جاری به ۱۸ تا ۱۹ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

به‌گفته‌ی بیژن عباسی آرند، ایرانسل با همکاری با سه هزار شرکت بیش از ۷۰ هزار شغل ایجاد کرده است. ایرانسل همچنین با سرمایه‌گذاری در اسنپ، ۲/۵ میلیون شغل غیرمستقیم و ۳،۳۰۰ شغل مستقیم ایجاد کرده است. سهم درآمدهای دولت از ایرانسل هم به‌طور کلی بیش از ۴۶ هزار میلیارد تومان است.

عباسی آرند اعلام کرد کانال‌های فروش در ایرانسل، با گذر زمان بیش‌ازپیش به‌سمت دیجیتالی‌شدن پیش رفته‌اند؛ به‌طوری‌که اکنون ۹۵ درصد فروش ایرانسل از کانال‌های دیجیتالی این اپراتور اتفاق می‌افتد. ایرانسل همچنین رکورد پشتیبانی آنلاین از مشترکان را با ثبت ۱۸ میلیون گفت‌وگوی آنلاین شکسته است.

سوال و جواب آنلاین در مراسم سالروز ایرانسل با حضور بیژن آرند

یکی از برنامه‌های اصلی ایرانسل برای سال جاری، ارائه‌ی خدمات سازمانی برای شرکت خود و کسب‌وکارهای کوچک است. هم‌اکنون ۸ هزار کسب‌وکار سازمانی از خدمات ایرانسل استفاده می‌کنند. به‌گفته‌ی عباسی آرند، جلسات آنلاین مجلس شورای اسلامی هم بر بستر امن ایرانسل برگزار شده است. همکاری ایرانسل با پلیس برای ارائه‌ی اپراتور هوشمند پلیس ادامه دارد و همین حالا هم بخشی از خدمات پلیس روی بستر شبکه‌ی ایرانسل ارائه می‌شود. از دیگر برنامه‌های سازمانی و دولتی ایرانسل می‌توان به راه‌اندازی سرویس‌های مختلف برای بانک‌ها و مؤسسات مالی، راه‌اندازی پارکینگ هوشمند در مشهد بر بستر اینترنت اشیاء ایرانسل و هوشمندسازی کنتورهای گاز اشاره کرد. دیگر خدمات ایرانسل در راستای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت را درادامه مشاهده می‌کنید:

  • ارائه‌ی ترافیک رایگان به مشترکان خانگی و مراکز آموزشی پس از شیوع کرونا
  • ارائه‌ی کمک به بیمارستان‌ها در تأمین بخشی از نیازهای آن‌ها
  • مشارکت فعال در کمپین‌های کمک (از جمله ایران همدل)
  • مشارکت در ساخت و بازسازی و هوشمندسازی مدارس
  • راه‌اندازی خدمات ارتباط مشترکان ویژه ناشنوایان
  • کمک به حفظ منابع طبیعی و جنگل‌ها
  • مشارکت در صندوق پژوهش و فناوری نوآفرین

عباسی همچنین خبر داد که شرکت گسترش الکترونیک (سهام‌دار ایرانی ایرانسل) در حال ورود به بورس است و مجوزهای لازم را به این منظور اخذ کرده است.

راه‌اندازی آزمایشگاه ایرانسل برای حمایت از استارتاپ‌ها

ایرانسل آزمایشگاهی را شامل مرکز نوآوری ایرانسل، آکادمی ایرانسل و مرکز تحقیق و توسعه را برای توسعه‌ی استارتاپ‌ها و شرکت‌ها در حوزه‌ی ارتباطی با ایرانسل و همچنین بهبود فرایند‌های داخلی شرکت خود راه‌اندازی کرده است. حسن بولوردی، معاون فنی ایرانسل، در‌این‌باره می‌گوید: «مجموعه‌ی Irancell Lab با هدف انجام فعالیت‌های تحقیق، توسعه، نوآوری و بومی‌سازی در مجموعه‌ی ایرانسل تشکیل شده تا در زمینه‌ی شبکه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات و با استفاده از ظرفیت‌های تحقیقاتی داخل و خارج کشور شامل مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی، شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناوری، محصولات و خدماتی را خلق کنیم.»

مرکز نوآوری ایرانسل قرار است از ظرفیت استارتاپ‌های کشور در حوزه‌های مختلف فناوری همچون کلان داده، هوش مصنوعی، زنجیره‌ی بلوکی، رباتیک، رایانش ابری و‌ اینترنت اشیاء استفاده کند. سلامت هوشمند، تبلیغات دیجیتال، سرویس‌های هوشمند و سبک زندگی دیجیتال و ‌احراز هویت دیجیتال از دیگر حوزه‌های موردتوجه در مرکز نوآوری ایرانسل به‌شمار می‌روند.

در مرکز تحقیقات و توسعه‌ی ایرانسل روی نیازهایی نرم‌افزاری ایرانسل تمرکز شده است و به‌مرور مسائل سخت‌افزاری هم به آن اضافه می‌شود. فراخوان ایرانسل برای شرکت استارتاپی از دو‌ هفته‌ی قبل ارسال شده است؛ اما دیگر شرکت‌های نوآور هم می‌توانند با مراجعه به سایت ایرانسل طرح‌های خود را ثبت کنند. ایرانسل در رویدادی در نیمه‌ی آبان، ۱۲ تیم برتر در حوزه‌های انتخابی خود را مشخص می‌کند و آن‌ها با قرارگیری در مرکز نوآوری ایرانسل، از حمایت‌های این شرکت برخوردار می‌شوند.

محصولات دیجیتال ایرانسل

ایرانسل دو استراتژی برای توسعه‌ی خدمات دیجیتال دارد که شامل ارائه‌ی سرویس و خدمات به مشترکین نهایی و توانمندسازی کسب‌وکارها برای بهره‌وری خدمات می‌شود. در همین راستا، پنج محصول ایرانسل معرفی شد که آماده‌ی عرضه هستند.

«یلوهاب (Yellow Hub)» بستری برای تبادل و عرضه‌ی API، «یلوادوایز (Yellow Adwise)» سامانه‌ای برای توانمندسازی کسب‌وکارها در تبلیغات دیجیتال، «یلومانیتورینگ» سامانه‌ی پایش هوشمند محتوا، «ابرتو» سرویس ذخیره‌سازی ابری ایرانسل و «سه دو یک» بستر توزیع محتوا از صاحب محتوا به مصرف‌کننده هستند. باقر صمدی، معاون دیجیتال ایرانسل، با معرفی این سرویس‌ها اعلام کرد که سرویس «سه دو یک» در راستای قول ایرانسل به وزیر ارتباطات عملی شده است. سایت digital.irancell.ir به‌منظور دریافت خدمات سرویس‌های جدید ایرانسل دردسترس تمام افراد قرار دارد.

ایرانسل در راستای تکمیل پروژه‌ی تحول دیجیتال، پیش‌بینی می‌کند تا انتهای سال ۲۰۲۱ بتوان از مزایا و خدماتی در حوزه‌های محتوایی، ابری، سلامت، اینترنت اشیا، پیام‌رسان‌ها، سرگرمی، آموزش و دولت الکترونیک استفاده کرد.

صمدی همچنین خبر داد که سرویس آموزشی ایرانسل با نام داناپلاس هم از امروز به‌طور کامل دراختیار مدارس و دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد. داناپلاس پلتفرمی جامع برای آموزش مجازی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات