خرید و فروش آسان و فوری پژو ۲۰۶ صندوقدار با خودرو۴۵

شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
شرکت خودرو۴۵ به‌عنوان نهادی معتبر و دارای مجوز، خرید و فروش پژو ۲۰۶ صندوقدار یا هر خودرو کارکرده دیگر را به فرایندی بسیار آسان و مطمئن تبدیل می‌کند.
تبلیغات

شمار بسیاری از مالکان خودروهای دست دوم نظیر پژو ۲۰۶ صندوقدار هنگام فروش اتومبیل خود در بازار با استرس‌ها و اضطراب‌های فراوانی مواجه می‌شوند. این اضطراب‌ها ناشی از سبک سنتی و شیوه فروش نه‌چندان مطمئن خودرو کارکرده در بازار است و باعث می‌شود افراد بدون تخصص در این زمینه، حین فروش اتومبیل خود دل‌نگرانی‌ها و اضطراب‌های زیادی متحمل شوند.

ناگفته نماند در بازار پرهیجان فروش خودرو کارکرده ایران، همواره افراد سودجو و دلال وجود دارند که به‌دنبال خرید خودروهای مالکان ناآگاه به قیمت ارزان‌تر و فروش آن با سود بیشتر هستند. خطر کلاه‌برداری و فریب‌خوردن از بعضی افراد شیاد را نیز باید بر سایر نگرانی‌های فروش خودرو کارکرده افزود.

معرفی پژو ۲۰۶ صندوق‌دار

مدتی پس از عرضه پژو ۲۰۶ هاچبک به بازار ایران و استقبال مناسب از این محصول، شرکت ایران‌خودرو تصمیم گرفت با ارائه نسخه سدان این مدل، مشتریان بیشتری را به‌سوی تولیدات خود جلب سازد. پژو ۲۰۶ صندوقدار که با همکاری پژو فرانسه طراحی و ساخته شد، ابتدا با نام آرین به‌دست مشتریان داخلی رسید؛ اما گویا به‌دلیل نارضایتی شریک فرانسوی از این نام، خیلی سریع به پژو ۲۰۶ اس دی تغییر نام داد و در بازار ایران نیز، با نام ۲۰۶ صندوقدار شهرت یافت. این محصول ازلحاظ فنی تفاوتی با نمونه هاچبک ندارد و از همان پیشرانه و جعبه‌دنده استفاده می‌کند.

طراحی ظاهری پژو ۲۰۶SD

در ابتدای عرضه این خودرو به بازار، مشتریان ایرانی چندان از تغییرات اعمال‌شده در این خودرو که همگی به بخش عقب آن محدود می‌شد، رضایت نداشتند و ظاهر آن را ناهماهنگ و نسبتا زشت می‌دانستند؛ اما این مسئله چندان طول نکشید و طبق معمول با گذشت زمان و به‌دلیل نبود تنوع محصولات موجود در بازار، به‌دست فراموشی سپرده شد و درحال‌حاضر، کمتر کسی را می‌توان یافت که از ظاهر این محصول قدیمی بازار ایران انتقاد کند.

همان‌طورکه اعلام شد، عمده تغییرات پژو ۲۰۶ صندوقدار درمقایسه‌با مدل هاچبک به بخش عقب خودرو و اضافه‌شدن صندوق به این قسمت باز می‌گردد و در سایر بخش‌ها نمی‌توان تفاوت ظاهری خاصی با نمونه هاچبک یافت. گرچه طراحی ظاهری پژو ۲۰۶ مربوط به سال‌های بسیار قبل است، درحال‌حاضر نیز می‌توان زیبایی‌های مناسبی در شمایل این خودرو پیدا کرد. نمای جلو 206 ظاهر خنده‌رو و مناسب هاچبک شهری را به‌نمایش می‌گذارد. در قسمت عقب نیز، شاهد قوس مناسب در صندوق و چراغ‌ها با طراحی مناسب هستیم که در‌مجموع باعث به‌وجود‌آمدن ظاهری ایرانی‌پسند برای این محصول فرانسوی شده است.

طراحی داخلی پژو ۲۰۶ صندوقدار

نمای داخلی پژو ۲۰۶ صندوقدار درمقایسه‌با نمونه هاچبک هیچ تغییری نکرده و از همان داشبورد و رودری‌ها در مدل صندوقدار نیز استفاده شده است. بااین‌حال، طراحی داشبورد پژو ۲۰۶ به‌ویژه در‌مقایسه‌با محصولات معاصر خود نسبتا زیبا و جذاب و اسپرت به‌نظر می‌رسد که همچنان می‌تواند طرفداران را به‌خود جلب کند. غربیلک فرمان و پنل کیلومتر‌شمار نیز به‌نوبه خود همچنان از طراحی مقبولی سود می‌برند.

کیفیت متریال به‌کاررفته در ساخت کابین نیز هم‌طراز با محصولات موجود در این بازه قیمت است و چندان باکیفیت نیست؛ اما انتقاد چندانی نیز نمی‌توان به آن وارد دانست. همچنین، فضای ردیف عقب پژو ۲۰۶ صندوقدار چندان گسترده نیست و افراد بلندقد در این بخش کاملا در محدودیت‌ خواهند بود. کابین صندوق عقب این خودرو مشکل فضای بار نمونه هاچبک را به‌خوبی حل کرده و فضایی نسبتا گسترده را دراختیار وسایل موردنیاز برای مسافرت خانوادگی می‌گذارد.

آپشن‌ها و امکانات

پژو ۲۰۶ صندوقدار در قالب مدل‌های مختلف v1 ،v8، v20 و... به‌دست مشتریان ایرانی رسیده که در‌این‌بین، تیپ v8 به ‌عنوان نمونه فول‌آپشن از این امکانات سود می‌برد: حسگر پارک عقب، توزیع نیروی ترمز EBD، ترمز ضدقفل ABS، ترمز کمکی، ترمز دیسکی عقب، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، چراغ بدرقه، فرمان هیدرولیک، سیستم صوتی با اسپیکرهای جلو و عقب، کنترل سیستم صوتی پشت فرمان، دو عدد کیسه‌هوا راننده و سرنشین جلو، تهویه خودکار، صندلی راننده شش‌حالته دستی، صندلی سرنشین جلو چهار‌حالته دستی، صندلی عقب تاشونده دو‌تکه، روکش صندلی پارچه‌ای، دماسنج و آینه جانبی با تنظیم برقی.

مشخصات فنی پژو ۲۰۶ صندوقدار

این محصول شرکت ایران‌خودرو همچون مدل هاچبک با دو نوع پیشرانه tu3 و Tu5 عرضه شده است. پیشرانه تیو ۳ از نوع ۱/۴ لیتری هشت سوپاپ است و حداکثر توان و گشتاورش به‌ترتیب به ۷۵ اسب‌بخار و ۱۱۸ نیوتن‌متر می‌رسد. شتاب صفر تا صد این مدل معادل ۱۴/۱ ثانیه و حداکثر سرعتش ۱۷۰ کیلومتر‌بر‌ساعت است. ناگفته نماند میانگین مصرف سوخت این خودرو نیز ۶/۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود. پیشرانه تیو ۵ می‌تواند ۱۰۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. شتاب صفر تا صد این مدل ۱۱/۴ ثانیه و میانگین مصرف سوختش ۶/۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. گفتنی است جعبه‌دنده پنج‌سرعته دستی یا چهار‌سرعته خودکار وظیفه انتقال نیرو را در این خودرو برعهده دارد.

مزایا و معایب پژو ۲۰۶ صندوقدار

ازجمله ویژگی‌های مهم‌ پژو ۲۰۶ صندوقدار می‌توان به عملکرد نرم پیشرانه، کابین نسبتا کم‌سروصدا، فرمان‌پذیری رضایت‌بخش، صندوق عقب بزرگ، مصرف سوخت بهینه و گستردگی خدمات پس از فروش و لوازم یدکی آن اشاره کرد. درمقابل، کابین نه‌چندان جادار، به‌ویژه در ردیف عقب را می‌توان ضعف اصلی پژو ۲۰۶ صندوقدار در نظر گرفت.

بازار خرید و فروش پژو ۲۰۶ صندوقدار در ایران

پژو ۲۰۶ صندوقدار جزو تولیدات اقتصادی و اصطلاحا کلاسیک بازار ایران به‌شمار می‌آید و جایگاه ویژه‌ای در کشورمان برخوردار است؛ بنابراین، باید گفت که پژو ۲۰۶ صندوقدار به‌عنوان سدانی اقتصادی از وضعیت فروش بسیار پررونق و پرحرارتی در بازار کشورمان سود می‌برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات