لیون کامپیوتر سالگرد اولین همایش بیت کوین و ارزهای دیجیتال ایران BTC Day را تبریک می‌گوید

جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
فروشگاه اینترنتی لیون کامپیوتر از سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را آغاز کرده و همواره با نگرشی تکنولوژی محور در راستای تسهیل خدمات خود به مشتریانش گام برداشته است. از نمودهای این نگرش می‌توان به امکان خرید کامپیوتر اسمبل شده ، قطعات کامپیوتر و کالاهای دیجیتال به واسطۀ ارزهای دیجیتال اشاره کرد.
تبلیغات

فناوری بلاکچین و رمزارزها به دلیل ویژگی‌های جذاب و تسهیل اجرای فعالیت‌های مختلف به‌ویژه فعالیت‌های مالی امروزه در سطح جهان محبوبیت یافته‌اند. رمزارزها ابزارهای مالی جدیدی هستند که نیاز مردم به واسطه‌های مالی همانند بانک‌ها و موسسات را برای انجام فعالیت خود برطرف می‌سازند و برخلاف سیستم مالی سنتی مالکیت دارایی‌ها را به خود کاربران واگذار می‌کنند.

هم‌زمان با آشنایی هرچه بیشتر مردم جهان با رمزارزها استقبال از این فناوری در ایران نیز گسترش یافته است. در حقیقت تعدادی از شهروندان ایرانی نیز در میان نخستین پذیرندگان بیت کوین و دیگر رمزارزها قرار دارند. بااین‌حال، فعالیت ایرانی‌ها باتوجه‌به ابهامات موجود در رویکرد قانون‌گذاری در ابتدا بدون حاشیه و به‌طور تقریبا پنهان بوده است.

 ایجاد شرایط صعودی بازار رمزارزها در سال ۲۰۱۷ جلب توجه به این حوزه را موجب شده است. در این زمان که رمزارزها به‌طور جدی در نظر گرفته نمی‌شد نگرانی بانک‌های مرکزی، دولت‌ها و سازمان‌های ناظر بر فعالیت‌های مالی را موجب گردید. در همین راستا برخی کشور‌ها تلاش کردند تا با فراهم آوردن شرایط مناسب زمینه‌ی شکوفایی این صنعت را فرآهم آورند درحالی‌که برخی کشور‌ها رویکرد مقابله با این فناوری را در پیش گرفتند، برخی از کشور‌ها نیز درحالی‌که درک کاملی از این فناوری و فرصت‌ها و تهدیدات پیش‌رو نداشته‌اند، رویکرد غیرشفافی را در پیش گرفتند.

 برگزاری اولین همایش رمزارزها در ایران

به گزارش کوینیت، برگزاری اولین همایش بیت کوین و ارزهای دیجیتال با عنوان بی تی سی دی (BTCDay)  در روز بیست و پنجم مهر ماه ۱۳۹۶ و در کتابخانه‌ی ملی ایران نخستین گام آشکار در جهت آشنا ساختن عموم مردم با این فناوری محسوب می‌گردد. این رویداد با همکاری مجموعه‌های پیمنت۲۴، فروشگاه اینترنتی لیون کامپیوتر و صرافی ستاره‌ی‌ سهیل برگزار شد و آرش سروری دبیر راهبردی و اجرایی همایش را بر عهده داشت. در این همایش افراد پیشتاز حوزۀ فناوری همانند مدیر شرکت سیتکس، مدیر مجموعه کوینکس، مدیرعامل شبکه راه پرداخت و مدیران مجموعه‌های برگزار کنندۀ همایش و بسیاری دیگر از افراد با تجربه در این زمینه، به سخنرانی پرداختند.

اجرای رویداد بی تی سی دی بدون اغراق نخستین گام در جهت معرفی رسمی صنعت ماینینگ و رمزارزها به‌ویژه بیت کوین در ایران محسوب می‌گردد، به‌طوری که پس از برگزاری این رویداد تحولات بزرگی را در این حوزه شاهد هستیم.

لیون کامپیوتر

 مهم‌ترین تحولات صنعت رمزارزها در طول یک‌سال گذشته‌

  • رئیس جمهور ایران در اجلاس سران کشور‌های اسلامی سال ۲۰۱۹ خواستار توسعه‌ی رمزارز مشترک در میان کشور‌های اسلامی شد.
  • پیام باقری؛ عضو هیات مدیره‌ی سندیکای برق ایران، صنعت استخراج رمزارزها را فرصت مناسبی برای رفع مشکل مازاد تولید نیروگاه‌ها در فصول سرد سال ارزیابی کرده است. در همین راستا رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران فروش برق به ماینرها را راه نجات نیروگاه‌های کشور عنوان کرد.
  • آیین‌نامه‌ی استخراج رمزارزها در مرداد و در پی آن دستورالعمل صدور مجوز تأسیس و پروانه بهره‌برداری برای استخراج رمزارز در شهریور ۱۳۹۸ منتشر گردید. درنتیجه فعالیت در حوزۀ استخراج رمزارزها در صورت اخذ مجوز از وزارت صمت مجاز اعلام شد.
  • مقررات تأمین انرژی الکتریکی مزارع ماینینگ کشور در آذر ۱۳۹۸ منتشر گردید. بااین‌حال، تعرفه‌ی ۹،۶۵۰ ریالی اعتراض فعالان صنعت استخراج رمزارز را به‌همراه داشت. در همین راستا مدیرعامل بورس انرژی پیشنهاد تعیین تعرفۀ فعالیت در این حوزه در بورس انرژی را مطرح کرد.
  • عبدالناصر همتی؛ رئیس کل بانک مرکزی در سال ۱۳۹۸ مناطق آزاد را مکان مناسبی برای احداث مزارع ماینینگ ارزیابی کرد. در همین راستا مدیرعامل منطقۀ ویژۀ اقتصادی پیام، از ایجاد بستر مناسب برای استخراج رمزارزها در این منطقه خبر داد. غلام‌حسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقۀ آزاد کیش نیز پیشنهاد واردات خودرو با استفاده از رمزارزها را مطرح کرد.
  • محمد جواد آذری جهرمی؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گسترش پذیرش رمزارزها در کشور را نشانۀ تحول دیجیتال ایران ارزیابی کرد.
  • عضو کمیسیون بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای از صدور بیش از ۱۰۰۰ مجوز استخراج رمزارز در کشور خبر داد.
  • دستور العمل وزارت نیرو در آبان ۱۳۹۸ امکان واگذاری بخش حاصل از صرفه‌جویی انرژی به ماینر‌ها را فراهم کرد.
  • سعید آذری؛ مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان رمزارزها را روشی برای رفع مشکلات صنعت فوتبال کشور ارزیابی کرد.

 دستاورد‌های رویداد بی تی سی دی

آغاز هر فعالیتی یقیناً دشوار است و مسیر را برای فعالیت‌های واپسین خود هموار می‌سازد و رویداد بی تی سی دی نیز گام نخست در ایجاد فضای بحث و گفتگوی عمومی و ارتباط فعالان صنعت رمزارزها با یکدیگر محسوب می‌گردد. روز بیست و پنجم مهر با نام روز بیت کوین یا بی تی سی دی در خاطرۀ فعالان این حوزه ثبت شده است.

آشنا ساختن دیگران با فناوری‌های مفید و کارآمد و بیان مزایا، معایب، ویژگی‌ها و کاربرد‌های احتمالی علاوه بر رفع ابهامات و کاهش هزینه و ریسک‌های مرتبط با آغاز فعالیت ناآگاهانه، به توسعه و بلوغ فناوری نیز کمک می‌کند. در حقیقت همایش‌ بیت کوین و ارزهای دیجیتال ایران فرصت بحث، تبادل نظر و آشنایی با جدیدترین دستاورد‌های جهان در صنعت رمزارزها را فراهم کرد.

این همایش شرایطی را ایجاد کرد تا علاقه‌مندان به این حوزۀ نوظهور در یک مکان گردهم آیند تا فرصت‌ها و چالش‌های این صنعت و راه‌کارهای مطرح شده در این راستا از سوی فعالان صنعت که به این حوزه آشنایی بیشتری دارند، را بهتر مورد بررسی قرار دهند. ما در فروشگاه لیون کامپیوتر سالگرد اولین همایش بیت کوین و ارزهای دیجیتال ایران را به تمامی علاقه‌مندان تکنولوژی، رمزارزها و فناوری بلاکچین تبریک می‌گوییم و آرزو داریم که مسیر شکوفایی صنعت بلاکچین و رمزارزها در راستای دستیابی به اهداف پایدار به‌طور پُر قدرت توسط علاقه‌مندان این صنعت طی گردد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات