سفر و اقامتی دلنشین به کانادا با موسسه صبا پلن

پنج‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مؤسسه مهاجرتی و اقامتی صباپلن، این افتخار را دارد که با برنامه‌ریزی دقیق، نقشه راهی برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور ترسیم کند. تیم کارشناسان ما با مشاوره هوشمندانه و پشتیبانی مستمر، شما را در دستیابی به رویایتان یاری خواهند داد.
تبلیغات

کانادا یکی از اولین مقاصد مهاجرتی ایرانیان است و به همین دلیل نیز هر ساله متقاضیان زیادی برای دریافت ویزای این کشور به سفارت کانادا مراجعه می‌کنند. اما همه متقاضیان آنقدر درگیر مراحل متعدد و گاه طولانی دریافت ویزا می‌شوند که فراموش می‌کنند در مورد مقصد مهاجرتی خود اندکی اطلاعات کسب کنند. ما در این مقاله به معرفی کشور کانادا، آداب و رسوم و فرهنگ مردمش و همینطور معرفی چند جاذبه گردشگری محبوب می‌پردازیم.

معرفی کشور کانادا

کانادا در شمال قاره آمریکا واقع شده و مساحتی حدود ۹۹ کیلومتر مربع دارد. جالب است بدانید که مرز مشترک کانادا و آمریکا، طولانی‌ترین مرز زمینی جهان است. شرایط آب و هوایی بخش عمده‌ای از کانادا به دلیل نزدیکی به قطب شمال، قابل سکونت نیست. نام کانادا از یک واژه سرخ‌پوستی Kanata به مفهوم دهکده گرفته شده و اولین کانادایی‌ها نیز درحال‌حاضر در ایالت کبک زندگی ‌می‌کنند. مردم کانادا به دو زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و همین امر دلیل مهاجرت بیشتر ایرانیان است. البته در برخی از ایالات کانادا (۲۰% از کل جمعیت) به زبان فرانسوی نیز صحبت می‌شود.

آداب و رسوم و فرهنگ مردم کانادا

مردم کانادا آداب و رسوم خاصی در روابط اجتماعی خود دارند که به‌عنوان یک مهاجر و قبل از ورود به خاک این کشور باید با آن‌ها آشنا شوید. یکی از مهم‌ترین آداب و رفتار اجتماعی مردم کانادا اینکه تا زمانی‌که با هم صمیمی‌ نشده‌اند و روابط آن‌ها رسمی است، یکدیگر را با نام خانوادگی خطاب می‌کنند. دست دادن نیز آداب خاصی دارد به این ترتیب باید در هنگام دست دادن مستقیم به چشمان طرف مقابل نگاه کنید در غیر این صورت گویی به او بی احترامی کرده‌اید.

اگر با یک کانادایی انگلیسی زبان هم کلام شدید، هرگز صحبت‌های او را قطع نکنید چون این کار نوعی بی‌احترامی به صحبت‌های اوست. مردم کانادا علاقه زیادی به هدیه دادن دارند و به مناسبت‌های مختلف خصوصاً در جشن‌های بزرگ مانند کریسمس حتماً به یکدیگر هدیه می‌دهند. کانادایی‌ها دوست دارند بلافاصله پس از دریافت هدیه، آن را باز کنند بنابراین اگر از یک کانادایی هدیه‌ای دریافت کردید حتماً در حضور او هدیه را باز کنید. مهم است بدانید که اگر به مراسم ترحیم دعوت شدید هرگز برای میزبان گل سوسن نبرید!

اگر برای وعده شام به خانه یک کانادایی دعوت شدید، می‌توانید یک دسته گل یا یک بسته شکلات به‌عنوان هدیه همراه ببرید. در هنگام صرف غذا نیز باید منتظر بمانید تا صندلی شما مشخص شود و سپس بنشینید و پس از نشستن نیز نباید آرنج خود را روی میز بگذارید. فراموش نکنید که نباید قبل از شروع مهمانی، شروع به خوردن غذا کنید.

و اما موضوعی جالب، مردم کانادا از کلمه Sorry به منظور عذرخواهی استفاده نمی‌کنند و این کلمه بیشتر نوعی استراتژی برای مؤدب بودن آن‌ها است و درنتیجه ممکن است در حین مکالمه با یک کانادایی زیاد این کلمه را بشنوید.

صباپلن

جذابیت‌های گردشگری کانادا

کانادا ازلحاظ وسعت بزرگ‌ترین کشور دنیا و ازلحاظ زمین‌های قابل سکنه، چهارمین کشور بزرگ دنیا است. پس عجیب نیست که سراسر جاذبه و زیبایی باشد. از جمله زیباترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کانادا که در بدو ورود به این کشور باید آن‌ها را ببینید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آبشار نیاگارا (Niagara Falls)
  • پل معلق کاپیلانو (Capilano Suspension Bridge Park)
  • کبک قدیم (Vieux Quebec)
  • آکواریوم بزرگ کبک (Aquarium Du Quebec)
  • موزه سلطنتی انتاریو (Royal Ontario Museum)
  • موزه حقوق بشر کانادا
  • دریاچه لوئیس (Louise Lake)
  • دریاچه سوپریر (Superior Lake)
  • پارک ملکه الیزابت (Queen Elizabeth Park)
  • پارک ملی جاسپر (Jasper National Park)
  • پارک ملی یوهو (Yoho National Park)
  • بندر ویکتوریا (Victoria Port)
  • رودخانه سنت لارنس و هزار جزیره (Laurens River & Thousand Island)

در این مقاله به معرفی کشور کانادا، فرهنگ مردم و جاذبه‌های گردشگری آن پرداختیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کشور کانادا به سایت صباپلن به آدرس https://sabaplan.net/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات