ون الکتریکی آمازون رسما رونمایی شد

شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
مطالعه 3 دقیقه
آمازون از ون برقی جدید خود برای تحویل کالا رونمایی کرد که با همکاری استارتاپ آمریکایی ریوین ساخته شده است و تا سال ۲۰۲۱ راهی جاده‌های ایالات متحده خواهد شد.
تبلیغات

آمازون اولین از اولین وسیله نقلیه سفارشی خود برای تحویل کالا رونمایی کرد؛ این خودروی الکتریکی با مشارکت استارتاپ برقی ریوین (Rivian) طراحی و ساخته شده است.

نمای جانبی ون برقی تحویل کالا آمازون / Amazon electric delivery van

ون تحویل آمازون، یکی از سه مدل مختلفی به شمار می‌رود که این شرکت با ریوین روی آن سرمایه‌گذاری کرده و برای بهبود تجربه راننده و بهینه‌سازی ایمنی کاملا سفارشی کرده است. آمازون در مجموع ۱۰۰،۰۰۰ وسیله نقلیه را تا سال ۲۰۳۰ به ریوین برای ساخت سفارش داده است و ۱۰،۰۰۰ دستگاه اول تا ابتدای سال ۲۰۲۲ در جاده‌ها حضور خواهند داشت.

ون برقی آمازون که برای «پیشی گرفتن از هر وسیله تحویل کالای دیگر» توسعه یافته، دارای قابلیت‌های ایمنی، ناوبری و طراحی است. از دیدگاه ایمنی، موارد برجسته در این خودروی برقی شامل پیشرفته‌ترین حسگر تشخیص، فناوری دستیار بزرگراه و ترافیک و سیستم دوربین خارجی ۳۶۰ درجه می‌شود.

نمای جلو ون الکتریکی تحویل کالا آمازون / Amazon electric delivery van

علاوه بر این، ون تحویل آمازون دارای شیشه جلوی بزرگ برای افزایش دید راننده، درِ تقویت شده در سمت راننده برای محافظت بیشتر و چراغ‌های روشن در اطراف عقب خودرو است که باعث می‌شود ترمزگیری به‌راحتی برای رانندگان دنبال‌کننده از پشت قابل مشاهده باشد.

کابین راننده از قابلیت یکپارچه‌سازی با الکسا برای دسترسی به اطلاعات مسیر و آخرین به‌روزرسانی‌های آب‌وهوا و همچنین کف صاف برای حرکت آسان بهره می‌برد. راننده می‌تواند ازطریق درِ کوچکی در داخل کابین به قسمت بار دسترسی داشته باشد که برای افزایش محافظت از راننده در جاده، به‌راحتی می‌توان آن را باز و بسته کرد. محفظه عقب دارای سه سطح قفسه‌بندی برای چیدن بسته‌ها است.

راس راچی، مدیر ناوگان و محصولات جهانی آمازون در این زمینه گفت :

ما فناوری ریوین را با دانش لجستیکی خود ترکیب کردیم و نتیجه‌ی آن چیزی است که شما در اینجا می‌بینید: آینده‌یِ تحویلِ کالا.

مدیر ارشد آمازون گفت که این شرکت هم‌اکنون در حال تلاش برای پیشبرد و پیاده‌سازی فناوری ریوین در جهت پیشتیبانی از زیرساخت فیزیکی شارژ ون‌ها و همچنین پیشرفت و بهینه‌سازی ایستگاه‌های تحویل کالای آمازون است.

آرجی اسکارینگه، مدیرعامل ریوین در این زمینه گفت:

وسیله نقلیه‌ای که ما با آمازون توسعه داده‌ایم، فقط برقی نیست. ما ایمنی و عملکرد را برای ساخت خودرویی که برای تحویل بسته بهینه باشد، در اولویت قرار دادیم. ما به این دقت کردیم که رانندگان چگونه داخل ون می‌شوند، فضای کار چه حسی دارد و جریان کار برای تحویل بسته‌ها چیست.
نمای عقب ون الکتریکی تحویل کالا آمازون / Amazon electric delivery van آبی رنگ

آمازون می‌گوید قبل از سرمایه‌گذاری در استارتاپ ریوین، قادر به یافتن گزینه‌های برقی نبوده که نیاز رانندگان و عملیات تحویل آن را برآورده کند. این مشارکت به غول تجارت الکترونیکی آمریکا کمک کرد تا مسیر رسیدن به خودرو الکتریکی مخصوص تحویل بسته‌ها را متناسب با نیازهای خود تسریع کند. طبق گفته‌ی راچی، این دو شرکت راه‌حلی ابداع کردند که به انتظارات صنعت از قابلیت‌های خودروهای برقی مخصوص تحویل کالا پاسخ خواهد داد.

ون برقی جدید آمازون سال آینده در جاده‌های ایالات متحده آغاز به کار خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات