رکورد ۳۸۶ میلیون دلاری فروش اپ استور در اولین روز سال میلادی جدید

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵
مطالعه 3 دقیقه
به‌گفته‌ی اپل، رکورد فروش روزانه‌ی فروشگاه اپ‌استور در اولین روز سال نو میلادی با ثبت فروش ۳۸۶ میلیون دلاری شکسته شده و درمقایسه‌با سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.
تبلیغات

اپل اعلام کرد با ثبت ۳۸۶ میلیون دلار فروش در نخستین روز سال نو، رکورد فروش یک‌روزه‌ی اپ‌استور شکسته شده است که درمقایسه‌با سال گذشته رشد ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین، گفته می‌شود اپ‌استور رکورد پیشین فروش در ایام بین کریسمس و روز سال نو را با ۱/۴۲ میلیارد دلار درآمد شکسته است.

اپل این ارقام را به‌عنوان بخشی از بیانیه‌ی خبری‌ای اعلام کرده است که خدمات برجسته‌ی اپل در سال گذشته را ارائه‌ می‌کند. به‌گفته‌ی اپل، از زمان شروع کار اپ‌استور در سال ۲۰۰۸، توسعه‌دهندگان ۱۵۵ میلیارد دلار درآمد کسب کرده‌اند که یک‌چهارم این درآمد فقط در سال گذشته حاصل شده است.

حق کمیسیون دریافتی اپ‌استور همچنان بخش اعظم کسب‌وکار خدمات اپل را تشکیل می‌دهد و توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران هر دو از آمار رشد ۲۰ درصدی برای دوره‌ی تعطیلات راضی خواهند بود. محاسبه‌ی فروش در سالی که گذشت، نشان می‌دهد اپل حدود ۳۸ میلیارد دلار (یک‌چهارم از کل درآمد ۱۵۵ میلیارد دلار) به برنامه‌نویسان پرداخت کرده است. این میزان در‌مقایسه‌با مبلغ ۳۴ میلیارد دلاری پرداخت‌شده در سال ۲۰۱۸، تقریبا رشدی ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

اپ استور

اپل در این اطلاعیه به تعداد دیگری از خدمات خود مانند اپل‌موزیک، اپل‌نیوز‌پلاس، اپل‌آرکید، اپل‌کارد، اپل‌پی و اپل‌تی‌وی‌پلاس را نیز اشاره کرده؛ ولی رقم دقیقی برای آن‌ها اعلام نکرده است. به‌گفته‌ی اپل، بیش از نیمی از کاربران اپل‌موزیک از قابلیت جدید نمایش آنی متن آهنگ استفاده کرده‌اند؛ قابلیتی که پیش‌تر در iOS 13 معرفی شد.

اپل باردیگر تأکید کرده است اواخر امسال، نسخه‌ای محلی از اپل‌تی‌وی برای تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی و سونی و ویزیو عرضه خواهد کرد. کوپرتینویی‌ها می‌گویند مکان‌های بیشتری ازجمله واشنگتن‌دی‌سی و شنزن و گوانگژو به قابلیت ترانزیت بدون تماس (Contactless Transit) اپل‌پی اضافه خواهد شد. همچنین، شناسه‌ی دانشجویی بدون تماس نیز در دانشگاه‌های بیشتری در سراسر ایالات‌ متحده معرفی خواهد شد.

خدمات اپل

بیانیه‌ی خبری اپل با قول گسترش تمامی خدمات در سال ۲۰۲۰، به‌پایان می‌رسد:

در سال ۲۰۲۰، اپل همچنان به راضی‌کردن مشتریان، همکاری با توسعه‌دهندگان و سازندگان، ارائه‌ی سطوح جدید خلاقیت، انتخاب و نوآوری در سریال‌ها و فیلم‌های اصلی، پادکست‌ها، موسیقی، اخبار، بازی‌ها، نرم‌افزارها، پرداختی‌ها و تجربیاتی ادامه خواهد داد که فقط اپل می‌تواند ارائه دهد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات