سامسونگ در رویداد CES لوگو Face ID اپل را استفاده کرد

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ در کنفرانس مطبوعاتی خود طی رویداد CES 2020، اسلایدی را به نمایش گذاشت که نماد روی آن، کپی لوگوی Face ID اپل بود.
تبلیغات

سامسونگ دیشب یکی از بدترین اشتباهات صورت‌پذیرفته طی کنفرانس‌های مطبوعاتی در خلال رویداد CES امسال را مرتکب شد. شرکت مذکور در طی رویداد مطبوعاتی، با ادامه‌ی الگوی بی‌پایان خود و همچنین دیگر شرکت‌ها که خواسته یا ناخواسته، راه‌و‌رسم اپل را در پیش گرفته‌اند، لوگوی طراحی‌شده توسط اپل را کپی کرد.

در این مورد به‌خصوص، سامسونگ از نمادی برای قابلیت تشخیص چهره در محصولاتش استفاده کرد که تقریبا از لوگوی اپلکیشن Face ID اپل غیر قابل تشخیص است. همان‌گونه که وب‌سایت حوزه‌ی فناوری، iMore گزارش کرده است، این لوگوها کاملا مشابه نیستند. خطوط کمی درشت‌تر شده و به هم نزدیک شده‌اند و گوشه‌ها اندکی تیزتر شده است،. اما نماد به‌کار رفته در کنفرانس سامسونگ اساسا همان لوگوی Face ID اپل است؛ با این تفاوت که برای هماهنگی با سایر اسلایدها اندکی دستکاری شده است. این تصویر در دقیقه‌ی پنجاهم از کنفرانس مطبوعاتی سامسونگ که عصرِ تجربه نام گرفته بود، نشان داده شد. هنگام نمایش این اسلاید، اچ اس کیم، رئیس بخش دستگاه‌های الکترونیکی خانگی سامسونگ در حال صحبت در مورد سرمایه‌گذاری این شرکت در حوزه‌ی امنیت سایبری بود. او می‌گفت:

ما با سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی محافظت از هویت [افراد] و دسترسی ایمن به وب‌سایت‌های مورد علاقه‌ی آن‌ها و اپلکیشن‌های تلفن‌همراه از طریق Samsung Pass، در صدر خواهیم ماند.

آیکون یادشده به مدت ۱۵ ثانیه روی نمایشگر بود. به‌نظر می‌رسد نمایش این لوگو، اشتباهی از طرف شخصی بوده که نمایش این اسلایدها را طراحی کرده است. احتمال استفاده از نماد یادشده در اپلکیشن یا بسته‌ی نرم‌افزاری سامسونگ وجود ندارد. به‌نظر می‌رسد لوگوی واقعی سامسونگ برای تشخیص چهره، نمایی کلی از یک صورت بوده و بیشتر جنبه‌ی عمومی داشته باشد.

Samsung Face ID

مورد یادشده، دومین اشتباه بزرگ طی رویداد CES‌ امسال بوده است. دیروز هنگامی که AMD تلاش داشت تا جزئیاتی در مورد به‌کارگیری رندر کنسول ساخته‌شده از فن در کنسول جدید ایکس‌باکس Series X را نمایش دهد، به اشتباه تصویری از پورت‌های به کار رفته در پشت دستگاه را فاش کرد.

سابقه‌ی طولانی از تقلید غالبا مستقیم شرکت‌ها از محصولات و طراحی‌های اپل وجود دارد. به‌دلیل دعاوی طولانی‌مدت مربوط به ادعاهایی در رابطه با کپی کردن طرح آیفون توسط سامسونگ، شرکت مذکور شهرت خوبی از این لحاظ ندارد. اخیرا محصولات مشابه با آیفون عمدتا توسط شرکت‌های چینی تولید می‌شوند. پس از معرفی آیفون X، موج عظیمی از گوشی‌های دارای بریدگی ناچ عرضه شدند. شیائومی در سال گذشته تصاویر پس‌زمینه‌ی پویای اپل و ایموجی‌های Memoji را تقریبا به‌طور کامل به سرقت برد. ایرباد آنر نیز شباهت بسیار زیادی به ایرپادز اپل دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات