تراشه 5G مدیاتک Dimensity 800 برای گوشی‌ های میان‌ رده معرفی شد

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
مدیاتک، تراشه‌ی Dimensity 800 را به‌طور رسمی به‌عنوان اولین تراشه‌ی مبتنی بر 5G برای گوشی‌های هوشمند میان‌رده معرفی کرد.
تبلیغات

مدیاتک قول عرضه‌ی محصول جدیدی را در نمایشگاه CES 2020 داده بود و اکنون سیستم روی چیپ (Dimension 800 (SoC را معرفی کرده است که به‌صورت ویژه برای گوشی‌های میان‌رده ساخته شده و قابلیت اتصال به شبکه 5G را برای این محصولات فراهم می‌کند. همچنین، مدیاتک پردازنده‌ی جدید خود را با فرایند ساخت هفت نانومتری تولید کرده است. شرکت مدیاتک در مراسم رونمایی این پردازنده در لاس‌وگاس به کاربران این وعده را داده است که نخستین گوشی‌های موجود در بازار مبتنی بر این تراشه پیش از پایان نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شوند.

تراشه‌های سری Dimensity 800 با پشتیبانی از فناوری 5G و 2CC تا ۳۰ درصد پوشش گسترده‌تری نسبت به پلتفرم‌های مبتنی‌بر 1CC فراهم می‌کنند. تراشه‌ی Dimensity 800 از شبکه‌های SA و NSA با فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز پشتیبانی کرده و با شبکه‌های 2G تا 5G سازگاری دارد. این تراشه همچنین از سرویس VoNR برای مخابره‌ی صدا و داده در شبکه 5G پشتیبانی می‌کند که به‌معنی افزایش کیفیت مکالمه‌های صوتی است.

پردازنده‌ی دستگاه متشکل از چهار هسته‌ی پرقدرت کورتکس A77 با سرعت کلاک ۲ گیگاهرتز و ۴ هسته کورتکس A55 با سرعت کلاک ۲ گیگاهرتزی است. مدیاتک به‌صورت دقیق مدل پردازنده گرافیکی را مشخص نکرده، اما آن‌ را مشابه تراشه‌ی پرقدرت Dimensity 1000 عنوان کرده است. بااین‌حال مشخص است که این GPU چهار هسته‌ای است و در کنار فناوری HyperEngine امکان اجرای بازی‌های باکیفیت را ممکن می‌سازد.

تراشه‌ی Dimensity 800 به‌طور رسمی اولین تراشه‌ی مبتنی بر 5G مدیاتک برای گوشی‌های هوشمند میان‌رده است.

از دیگر قابلیت‌های Dimensity 800 می‌توان به واحد پردازش هوش مصنوعی APU 3.0 اشاره کرد که با تکیه بر ۴ هسته‌ی پردازشی قابلیت انجام ۲/۴ تریلیون محاسبه در ثانیه را دارد. موتور پردازش تصویر این تراشه توانایی پشتیبانی از حسگر ۶۴ مگاپیکسلی یا دوربین اصلی دوگانه با سنسورهای ۳۲+۱۶ مگاپیکسلی را دارد. الگوریتم‌های به کار رفته در این ISP قابلیت‌هایی نظیر فوکوس خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی، وایت بالانس خودکار، کاهش نویز و HDR را نیز دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات