AMD دسته‌بندی جدیدی برای گواهی فری‌سینک معرفی کرد

سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
AMD با تغییر نام فناوری فری‌سینک سعی بر تمایز بهتر نمایشگر‌های دنیای کامپیوتر و عملکرد آن‌ها دارد.
تبلیغات

شرکت AMD نیز همانند اقدام انویدیا در CES 2019، در رویداد CES 2020 به تغییر نام فناوری نرخ تطبیق‌پذیر خود پرداخت تا کاربران راحت‌تر قادر به تمایز نمایشگر‌های مجهز به‌ فناوری FreeSync باشند. مثلا مانیتورهای که از فناوری FreeSync Premium بهره می‌برند، حداقل قادر به حفظ نرخ نوسازی ۱۲۰ در رزولوشن 1080p خواهد بود. این دسته از نمایشگر‌ها همچنین به فناوری جبران نرخ پایین فریم (LFC) مجهز هستند تا در صورتی که کامپیوتر قادر به تولید نرخ مناسب با نمونه‌ی بومی مانیتور را نداشته باشد، با نمایش خاص محتوا شرایطی را ایجاد کنند که کاربر مشکلی در تجربه‌ی گیم‌پلی نداشته باشد. به‌گفته‌ی AMD تاکنون ۳۰۰ مانیتور موجود قادر به دریافت این گواهی شده‌اند.

البته نسخه‌ی پایه‌ی این فناوری همانند قبل تنها گواهی نبود پرش (Stutter که به‌معنای ارایه‌ی نرخ تصویر کمتر از نمونه‌ی فرکانس بومی نمایشگر) و پارگی (Tear به‌دلیل نمایش محتوای چند فریم در یک فریم) تصویر را در نمایشگر‌ها ارایه می‌دهد.

فری سینک AMD

در طرف دیگر AMD‌ همچنین استاندارد FreeSync 2 HDR خود را تغییر نام خواهد داد؛ بدین ترتیب که هر نمایشگری که قادر به پخش محتوای HDR با حداقل رزولوشن 1080p و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز باشد، توانایی دریافت استاندارد FreeSync Premium Pro را خواهد داشت.

با اقدام اخیر AMD در توصیف FreeSync در سه استاندارد مختلف (درست مانند جی‌سینک انویدیا)، اکنون کاربران می‌توانند درک بهتری از قابلیت‌های هر مانیتور داشته باشند. با اینکه هر یک از این سه فناوری دقیقا در مقابل یکدیگر قرار نمی‌گیرند، اما به‌عنوان مثال در حال حاضر بالاترین سطح استاندارد فری‌سینک و جی‌سینک هر دو به قابلیت‌های پخش محتوای HDR نمایشگر اشاره دارند تا کاربران با درک این موضوع نمونه‌ی ایده‌آل خود را راحت‌تر بیابند و خرید کنند.

قیمت مانیتور، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع مانیتور اداری و گیمینگ نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق انواع مانیتور ال‌جی، مانیتور ایسوس، مانیتور سامسونگ و دیگر برند‌ها، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات