ال جی فروش ۶ میلیون پنل OLED را در سال 2020 هدف‌‌گذاری کرد

سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
ال‌جی در CES 2020 فروش ۶ میلیون پنل OLED در سال ۲۰۲۰ را پیش‌بینی کرده است.
تبلیغات

ال‌جی، رهبر بازار پنل‌های OLED غول‌پیکر در دنیا، آینده‌ی این پنل‌ها در سال جاری میلادی را روشن‌تر از سال ۲۰۱۹ می‌داند. جئونگ هو یانگ، مدیرعامل ال‌جی، در CES عرضه‌ی ۶ میلیون پنل OLED در سال ۲۰۲۰ را هدف‌گذاری شرکتش اعلام کرد که این میزان دوبرابر عرضه‌ی پنل OLED در سال ۲۰۱۹ است. این شرکت کره‌ای علاوه‌بر افزایش فروش پنل‌های OLED تلویزیون به‌دنبال توسعه‌ی بازار اولدهای موبایل و بازار LCD نیز خواهد بود.

ال‌جی دیسپلی در گزارش سال گذشته‌ی خود برای سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۹ از ضرر عملیاتی ۴۳۷ میلیارد وونی خبر داده بود؛ بنابراین، ضرر سالیانه‌ی چشمگیری در سال گذشته تجربه کرده (بیش از یک‌تریلیون وون) که بدترین عملکرد در یک دهه‌ی گذشته‌ی این شرکت بوده است. رقابت سخت در بازار LCD‌ها با رقبای قدرتمند چینی و رشد کمتر از انتظار بازار اولدها دلیل اصلی این ضرر بزرگ محسوب می‌شود.  

ال‌جی در سپتامبر ۲۰۱۹ اعلام کرد صدها کارمند و ده‌ها نیروی متخصص مسئول کیفیت پنل‌های OLED را تعدیل کرده است. تأخیر در راه‌اندازی کارخانه‌ی گوانگ‌ژو که قرار بود سال گذشته کار خود را آغاز کند، یکی از دلایل شکست ال‌جی در سال گذشته بوده‌ است. البته ال‌جی امیدوار است با چیره‌شدن بر مشکلات، از سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۰ تولید در آن آغاز شود. جئونگ امیدوار است افزایش ظرفیت تولید به‌واسطه‌ی تولیدات کارخانه‌ی گوانگ‌ژو وضعیت سودآوری و فروش ال‌جی را در این بخش بهبود خواهد بخشید. 

ال‌جی تلاش زیادی در سهم‌خواهی از بازار نمایشگرهای OLED پلاستیکی برای استفاده در موبایل‌ها و دستگاه‌های تاشو کرده است و تولیدکنندگان این دستگاه‌ها عرضه‌ی محصولات خود با این نمایشگرها را از سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۰ آغاز خواهند کرد. طبق اعلام یکی از مشتریان نمایشگرهای ال‌جی، در سال ۲۰۲۰ شاهد نوت‌بوک‌هایی با نمایشگر تاشو ال‌جی نیز خواهیم بود. 

ال‌‌جی دیسپلی همچنین راهکار MicroLED را نیز در دست ساخت دارد که به‌گفته‌ی مدیرعامل آن، بازار مشتریان متفاوتی درمقایسه‌با سامسونگ هدف قرار داده است. سامسونگ اخیرا پنل MicroLED خود برای تلویزیون‌ها را معرفی کرده است که در ابعاد مختلف دردسترس خواهد بود. تلویزیون‌های مبتنی‌بر این پنل‌ها احتمالا از نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ راهی بازار خواهند شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات