فوجیتسو مدل‌های جدید کیبورد Happy Hacking را در CES 2020 معرفی کرد

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
اعضای جدید کیبوردهای خاطره‌انگیز خانواده‌ی هپی هکینگ فوجیتسو ضمن بهره‌مندی از درگاه USB-C به بلوتوث مجهز شده‌اند و کلیدهای آن‌ها به‌صورت نرم‌افزاری قابل‌سفارشی‌سازی است.
تبلیغات

فوجیتسو ساعاتی پیش با حضور در نمایشگاه CES 2020 سه مدل جدید از کیبورد خاطره‌انگیز هپی هکینگ (Fujitsu Happy Hacking) را رونمایی کرد؛ هپی هکینگ نوعی کیبورد قدیمی جمع‌و‌جور است که ظاهری خاطره‌انگیز دارد و طراحی آن به دهه‌ی نود میلادی مربوط می‌شود. گرچه در مدل‌های جدید معرفی‌شده در CES، ظاهر کلی کیبورد دست‌نخورده باقی مانده، اما این کیبوردها از برخی جوانب تغییراتی به‌خود دیده‌اند تا مدرن‌تر شوند و بیشتر با نیازهای کاربران امروزی سازگار باشند. تمامی سه کیبورد جدید فوجیتسو دارای یک درگاه USB-C هستند که در این بین، دو مورد از آن‌ها افزون بر درگاه USB-C به بلوتوث نیز مجهز شده‌اند و همچنین، می‌توان کلیدهای روی آن‌ها را به‌صورت نرم‌افزاری سفارشی‌سازی کرد.

فوجیتسو هپی هکینگ / Fujitsu Happy Hacking

معرفی مدل جدید کیبورد هپی هکینگ اتفاقی مهم به‌شمار می‌آید؛ زیرا فوجیتسو طی سال‌های اخیر نشان داده است که تمایل چندانی به به‌روزرسانی این خانواده از کیبوردها ندارد و توجه زیادی به آن نشان نمی‌دهد. طبق اطلاعات یادشده در ویکی‌پدیا، آخرین کیبورد خانواده‌ی هپی هکینگ که تا قبل از امروز معرفی شده، محصولی مجهز به بلوتوث است که تاریخ معرفی آن به سال ۲۰۱۶ برمی‌گردد. تا پیش از سال ۲۰۱۶، آخرین بار در سال ۲۰۱۱ مدل جدید این کیبوردها روانه‌ی بازار شده بود. طراحی ظاهری این نوع کیبوردها با زبان طراحی کیبوردهای امروزی سازگاری ندارد و اصطلاحا از آن‌ها با نام کیبوردهای ۶۰ درصدی یاد می‌شود؛ زیرا در این نوع کیبوردها کلیدهای جهت بالا، پایین، چپ و راست وجود ندارد. به بیانی دیگر این نوع کیبوردها برای همه‌ی کاربران مناسب نیستند. 

فوجیتسو هپی هکینگ / Fujitsu Happy Hacking

کیبوردهای جدید خانواده‌ی هپی هکینگ شامل سه مدل هستند؛ مدل اول HHKB Pro 3 Classic نام دارد که در واقع مدل جدید HHKB Professional 2 به‌شمار می‌آید و به درگاه USB Type-C مجهز شده است. کیبوردهای دوم و سوم Pro 3 Hybrid و Pro 3 Hybrid Type-S نامیده می‌شوند که ضمن بهره‌مندی از درگاه USB-C دارای بلوتوث هستند و از طریق نرم‌افزاری ویندوزی می‌توان کلیدهای آن‌ها را سفارشی‌سازی کرد. متأسفانه این کیبوردها به باتری‌های قابل‌شارژ‌ مجهز نیستند و به‌جای آن‌ از باتری‌های قابل‌تعویض استفاده می‌کنند.

فوجیتسو می‌گوید تمامی این کیبوردهای جدید دارای کلیدهای خازنی الکترواستاتیک هستند؛ از طرفی کیبورد Type-S در کنار این موضوع نوعی پوشش دیگر نیز در قسمت داخلی دارد تا صدای آن‌ کمتر شود. کیبورد‌های پیشین خانواده‌ی هپی هکینگ از نوعی کلید خازنی الکترواستاتیک ساخت Topre استفاده می‌کردند، اما کیبورد Type-S از نسخه‌ی بی‌صدای کلیدهای موردبحث بهره می‌گیرد. 

فوجیتسو هپی هکینگ / Fujitsu Happy Hacking

کیبوردهای جدید فوجیتسو قرار است در رنگ‌های سفید یا خاکستری در دسترس قرار گیرند. هیچ‌یک از کیبوردهای خانواده‌ی هپی هکینگ با قیمتی پایین عرضه نشدند و این موضوع برای کیبوردهای جدید نیز صدق می‌کند. کیبورد غیر بلوتوثی Pro 3 Classic با ۲۱۷ دلار قیمت، ارزان‌ترین مدل به‌حساب می‌آید. از طرفی کیبوردهای Pro 3 Hybrid و Pro 3 Hybrid Type-S به‌ترتیب دارای برچسب قیمت ۲۶۴ و ۳۲۰ دلار هستند. 

شما کاربران محترم زومیت چه دیدگاهی در این رابطه دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات