آلکسای آمازون به خودروهای لامبورگینی و ریویان وارد شد

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
دستیارهای صوتی هوشمند پس از تصرف خانه‌ها، در پی ورود به خودروها نیز هستند، چنانکه الکسای آمازون وارد خودروهایی چون لامبورگینی و ریویان شده است.
تبلیغات

آمازون در جریان CES 2020 اعلام کرد که دستیار صوتی هوشمندش که الکسا نام دارد، در خودروهای لامبورگینی و ریویان مورد استفاده قرار می‌گیرد. اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که الکسا در لامبورگینی هواراکان ایوو و همچنین خودروهای الکتریکی استارتاپ ریویان مورد استفاده قرار می‌گیرد. ریویان دارای دو خودروی الکتریکی است که شامل R1S به‌عنوان یک شاسی‌بلند و همچنین R1T به‌عنوان یک پیکاپ تراک می‌شود. البته آمازون نیز درصدد آن است تا از دستیار صوتی هوشمندش در ون‌های الکتریکی خود که به‌عنوان خودروهای حمل کالاهایش مورد استفاده قرار خواهند گرفت، استفاده کند. آمازون اعلام کرده که ۱۰۰ هزار دستگاه از این ون‌های الکتریکی را وارد ناوگانش خواهد کرد. 

آمازون اعلام کرده که از ابتدای سال جاری میلادی، امکان سفارش الکسا در خودروهای یاد شده به‌همراه محصولات شرکت‌های جنرال موتورز و فولکس واگن وجود دارد. لامبورگینی و ریویان آخرین شرکت‌هایی هستند که برای استفاده از الکسا در خودروهای خود با آمازون همکاری می‌کنند. پیش‌تر شرکت‌هایی نظیر تویوتا، بی‌ام‌و، فورد و آئودی خبر استفاده از الکسا را در برخی مدل‌های خود منتشر کرده بودند. 

با فعال کردن قابلیت استفاده از دستیار صوتی آمازون، رانندگان می‌توانند با استفاده از دستورها صوتی اطلاعات مربوط به سیستم ناوبری و مسیریابی، پخش موسیقی یا برقراری تماس‌های را مدیریت کنند. قابلیت جالبی که با بهره‌گیری از الکسای خودرو در دسترس رانندگان قرار می‌گیرد، امکان صدور دستورها صوتی برای اسپیکر اکویی است که کاربر در منزل استفاده می‌کند. ارتباط الکسای خودرو با اسپیکر هوشمند اکوی آمازون، کاربران می‌توانند برای مثال پیش از رسیدن به منزل و در خودرو، دستور روشن شدن چراغ‌های منزل یا تنظیم دما را صادر کنند. 

البته همکاری با لامبورگینی و ریویان تنها خبر آمازون برای افرادی که دوست دارند تا الکسا را در خودرو داشته باشند، نیست. آمازون در نظر دارد تا از Echo Auto رونمایی کند. اکو اتو یک گجت بسیار کوچک مخصوص استفاده در خودروهایی است که از این دستیار در خودرو بی‌بهره هستند و می‌توان آن را در هر خوردویی مورد استفاده قرار داد. آمازون اعلام کرده که علاقمندان در هند از ژانویه و در اروپا از ماه فوریه می‌توانند این گجت را خریداری کنند. 

آمازون در نظر دارد تا پایان سال جاری میلادی امکان خرید سوخت با صدور دستور صوتی را از جایگاه‌های اگزون موبیل و موبیل گاز فراهم آورد. این قابلیت از طریق سرویس آمازون پی و با پشتیبانی Fiserc به‌عنوان توسعه‌ دهنده‌ی فناوری مالی جهانی ممکن خواهد شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات