JBL با سری کوانتوم وارد بازار هدست‌ های گیمینگ شد

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
هدست‌های خانواده‌ی کوانتوم نسل جدید هدست‌های جی‌بی‌ال هستند که در دسته‌ی محصولات گیمینگ قرار می‌گیرند و از تنوع بالایی برخوردار هستند. این هدست‌ها در نمایشگاه CES 2020 معرفی شدند.
تبلیغات

شرکت‌های متعددی امروزه در حوزه‌ی تولید هدفون فعالیت می‌کنند و جی‌بی‌ال (JBL) یکی از شناخته‌شده‌ترین آن‌ها به‌شمار می‌آید. حال که تقریبا تمامی شرکت‌های فعال در حوزه‌ی تولید هدفون و هدست محصولاتی برای گیمرها تولید و عرضه کرده‌اند،‌ JBL نیز تصمیم گرفته است در این بازار ورود کند. این شرکت ساعاتی پیش در نمایشگاه CES 2020 حضور یافت و به‌صورت رسمی از هدست‌های جدید سری کوانتوم (JBL Quantum) پرده‌برداری کرد. هدست‌های سری کوانتوم تفاوتی مهم با رقبا دارند؛ این محصولات از فناوری اختصاصی JBL برای پخش صدای فراگیر و همچنین ردگیری حرکات سر کاربر استفاده می‌کنند تا کاری کنند که گیمر به‌صورت کامل در فضای بازی غرق شود و لذت بسیار زیادی را هنگام انجام بازی‌ها تجربه کند.

خانواده‌ی هدفون‌های کوانتوم جی‌بی‌ال درحال‌حاضر شامل هفت محصول مختلف هستند. هدست اول که قیمتی ۴۰ دلاری دارد، کوانتوم ۱۰۰ (Quantum 100) نامیده می‌شود. گران‌ترین هدفون این خانواده ۳۰۰ دلار قیمت دارد و با نام کوانتوم وان (Quantum One) دردسترس قرار می‌گیرد. مدل‌های پایین‌رده‌ی این خانواده به‌طور کلی هدست‌هایی سیمی با کیفیت پخش استریو هستند، اما از هدست ۸۰ دلاری کوانتوم ۳۰۰ (Quantum 300) به‌بعد، شاهد استفاده از فناوری صدای فراگیر ۷/۱ اختصاصی JBL هستیم که از آن با نام تجاری QuantumSurround یاد می‌شود. هدست ۲۰۰ دلاری کوانتوم ۶۰۰ (Quantum 600) و همچنین هدست ۲۵۰ دلاری کوانتوم ۸۰۰ (Quantum 800) محصولاتی بی‌سیم هستند؛ ناگفته نماند که کوانتوم ۸۰۰ با گیرنده‌ی ۲/۴ گیگاهرتزی و همچنین بلوتوث ۶ کار می‌‌کند. دیگر محصولات این خانواده شامل هدست کوانتوم ۲۰۰ (Quantum 200) و کوانتوم ۴۰۰ (Quantum 400) هستند. 

جی بی ال کوانتوم / JBL Quantum

درکنار موارد یادشده، هدست بالارده‌ی کوانتوم وان را داریم که از فناوری صدای ۳۶۰ درجه‌ی اختصاصی JBL استفاده می‌کند و محصولی مهم به‌شمار می‌آید. این هدست همچنین دارای فناوری رهگیری حرکات سر کاربر است. مشابه این فناوری را پیش‌تر در هدست HyperX Cloud Orbit S دیده بودیم؛ همچون هدست موردبحث، در هدست جدید JBL نیز برای استفاده باید آن را ازطریق کابل USB به رایانه متصل کرد. ایده‌ی کلی پشت فناوری رهگیری حرکات سر، این است که کاربر ازطریق حرکت دادن سرش، صداهای اطراف را بهتر بشنود. برای مثال فرض کنید که در قسمتی از بازی، ماشینی در سمت راست شما در حال رانندگی است؛ در این حین با حرکت دادن سرتان به سمت راست صدای آن را بهتر خواهید شنید.

JBL افزون بر موارد بالا، اسپیکر ۱۵۰ دلاری جدیدی را نیز با نام Quantum DUO در نمایشگاه CES 2020 معرفی کرده است. این اسپیکر جدید از دالبی دیجیتال (Dolby Digital) و فناوری صدای فراگیر آن پشتیبانی می‌کند. JBL گفته است محصولات جدید این شرکت (یعنی هدست‌های سری کوانتوم و همچنین اسپیکر کوانتوم دوئو) با هدف فراهم‌سازی امکان تجربه‌ی دقیق‌ترین و همه‌جانبه‌ترین نوع صدا هنگام تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی معرفی شده‌اند. هدست‌های جدید JBL همچون بسیاری از محصولات ریزر و هایپر‌ایکس با نامی علمی تخیلی معرفی شده‌اند تا جذابیت بیشتری داشته باشند. جی‌بی‌ال می‌گوید هدست‌های سری کوانتوم سازگاری کاملی با رایانه‌های شخصی ویندوزی، رایانه‌های مبتنی‌بر مک، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴، نینتندو سوئیچ، دستگاه‌های موبایلی و دستگاه‌های واقعیت مجازی دارند. 

مشخصات فنی هدست‌های گیمینگ خانواده‌ی کوانتوم جی‌بی‌ال

پارامتر / نام محصول

کوانتوم ۱۰۰

کوانتوم ۲۰۰

کوانتوم ۳۰۰

کوانتوم ۴۰۰

کوانتوم ۶۰۰

کوانتوم ۸۰۰

کوانتوم وان

قیمت عرضه به بازار

۳۹/۹۵ دلار

۵۹/۹۵ دلار

۷۹/۹۵ دلار

۹۹/۹۵ دلار

۱۴۹/۹۵ دلار

۱۹۹/۹۵ دلار

۲۹۹/۹۵ دلار

پشتیبانی از فناوری QuantumSOUND جی‌بی‌ال

بله

بله

بله

بله

بله

بله

بله

پشتیبانی از فناوری QuantumSURROUND جی‌بی‌ال

خیر

خیر

بله

بله

بله

بله

خیر

پشتیبانی از فناوری QuantumSPHERE 360 جی‌بی‌ال

خیر

خیر

خیر

خیر

خیر

خیر

بله

پشتیبانی از فناوری DTS Headphone 2.0

خیر

خیر

خیر

بله

بله

بله

بله

نوع طراحی هدست

سیمی، دور گوشی (Over-Ear)

سیمی، دور گوشی (Over-Ear)

سیمی، دور گوشی (Over-Ear)

سیمی، دور گوشی (Over-Ear)

بی‌سیم، دور گوشی (Over-Ear)

بی‌سیم، دور گوشی (Over-Ear)

سیمی، دور گوشی (Over-Ear)

اتصالات

جک ۳/۵ میلی‌متری

جک ۳/۵ میلی‌متری

جک ۳/۵ میلی‌متری + آداپتور صدای USB

جک ۳/۵ میلی‌متری + آداپتور صدای USB

جک ۳/۵ میلی‌متری + گیرنده‌ی ۲/۴ هرتزی

جک ۳/۵ میلی‌متری + گیرنده‌ی ۲/۴ هرتزی + بلوتوث ۵

جک ۳/۵ میلی‌متری + آداپتور صدای USB

پشتیبانی از حسگر رهگیری حرکات سر

خیر

خیر

خیر

خیر

خیر

خیر

بله

ناگفته نماند که JBL قصد دارد هدست‌های سری کوانتوم را از ماه آوریل ۲۰۲۰ (فروردین - اردیبهشت ۱۳۹۹) روانه‌ی بازار کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات