۵۰ طرح به مرحله‌‌ی دوم مسابقه طراحی استیکر آیگپ راه یافتند

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
مطالعه 3 دقیقه
پس از فراخوان اعلام مسابقه‌ی طراحی استیکر برای آیگپ، حال این پیام‌رسان از انتخاب ۵۰ طرح از میان ۵۱۸ طرح دریافت شده خبر داده است.
تبلیغات

آیگپ اعلام کرده که از میان ۵۱۸ طرح رسیده به دبیرخانه‌ی مسابقه‌ی طراحی استیکر، ۵۰ طرح از سوی هیات داوران این مسابقه برگزیده شد. علی رادمند به‌عنوان یکی از هنرمندانی که در زمینه‌ی استیکر فعالیت‌های جالب توجهی در ایران داشته، یکی از اعضا هیات داوران است که طرح‌های ارسالی به اولین دوره را بسیار جالب توجه ارزیابی کرده است. 

رادمند در خصوص ویژگی‌های یک استیکر موفق نیز گفت:

برای طراحی استیکر یک طراح باید به این موضوع توجه داشته باشد که کاربران از چه حالاتی بیشتر استفاده می‌کنند و چه سلیقه‌ای را در طراحی دنبال می‌کنند. یک مجموعه استیکر موفق حداقل باید ۵۰ حالت مختلف باشد. یک بسته استیکر خوب و موفق باید تمام خواسته‌های کاربران را برآورده کند. کاربران همیشه به‌دنبال طرح‌هایی هستندکه بتوانند در طول روز، هنگام گفت‌وگو با طرف مقابل خود تمام حالات و احساسات خود را با آن بیان کنند.

داور اولین مسابقه سال استیکر در خصوص طرح‌های رسیده به دبیرخانه و کیفیت آن‌ها عنوان داشت: «آثار ارسالی که به دست ما برای داوری رسید، کارهای بسیار جالبی بود و بعضی از آن‌ها حتی خارج از تصور ما بود. ما در اولین دوره شاهد اتفاق جالبی بودیم و آن نوع طراحی استیکرها بود. بعضی از طرح‌ها از تصویرسازی بسیار قوی و خوبی برخوردار بود، اما نمی‌شد آن را به‌عنوان یک استیکر در نظر گرفت. استیکر و تصویرسازی با هم تفاوت‌های بسیاری دارند. یک استیکر ویژگی‌هایی دارد که آن را از کارتون و کاریکاتور متفاوت می‌کند. استیکر در یک فضای بسیار کوچک استفاده می‌شود، بنابراین کسی که یک استیکر را طراحی می‌کند باید به این نکته توجه کند که جزییات از درجه کمتری در طراحی استیکر برخوردار است. بسیاری از جزییات در سایز کوچکی که استیکر دارد دیده نمی‌شود. بیشترین عنصری که در استیکر مورد توجه قرار می‌گیرد حس و حالی است که به کاربر منتقل می‌کند.»

به‌گفته‌ی رادمند، یک طراح استیکر باید بتواند در فضای کوچکی که دارد آن حس مورد نظر استیکر را به کاربر منتقل کند. یکی دیگر از مواردی که در طراحی‌ها مشاهده شد دقت نکردن طراحان به این مسئله بود که استیکر در فضاهایی استفاده می‌شود که رنگ‌های متفاوتی دارند. یک استیکر ممکن است در پس‌زمینه‌ها با رنگ‌های متفاوتی نمایش داده شود. استیکر ممکن است در دستگاهی با پس‌زمینه مشکی یا آبی و هر رنگ دیگری استفاده شود و طراح باید این نکته را در نظر بگیرد که استیکر در این فضاها خود را به خوبی نشان دهد.

رادمند در خصوص پتانسیل اشتغال‌زایی طراحی استیکر به این نکته اشاره کرد که در صورت افزایش محبوبیت و مقبولیت برای یک استیکر، آن مجموعه به منبع درآمدی برای خالق تبدیل می‌شود. وی به این نکته نیز اشاره کرد که طراحی استیکر بین هنرمندان ایرانی چندان محبوب نیست، حال آنکه گسترش استیکر در سطح پیام‌رسان‌های داخلی می‌تواند شرکت‌ها و برندهای معتبر را برای بیشتر دیده شدن به سمت طراحی استیکر اختصاصی سوق دهد و از این‌رو بازاری در این حوزه پدید آید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات