نتاتمو قفل و کلید هوشمند مجهز به NFC معرفی کرد

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴
مطالعه 3 دقیقه
نتاتمو درجریان CES 2020 کلید و قفل فیزیکی مجهز به NFC را به مجموعه ابزارهای خانه هوشمند خود اضافه کرد.
تبلیغات

نتاتمو (Netatmo) در جریان نمایشگاه 2020 جدیدترین تجهیزات خودرا برای خانه‌های هوشمند معرفی کرد. قفل و کلید هوشمند نتاتمو که به‌سادگی هرچه‌تمام‌ «Netatmo Smart Door Lock and Keys» نام دارند، با استاندارد هوم‌کیت (HomeKit) اپل سازگار هستند. قفل‌های هوشمند نتاتمو که همراه‌با سه کلید فیزیکی عرضه می‌شوند، با استفاده از NFC باز می‌شوند. درصورت گم‌شدن کلید، قفل‌های هوشمند نتاتمو را می‌توان با استفاده از تلفن هوشمند مجهز به NFC و اپلیکیشن Netatmo Security باز کرد.

علاوه‌بر سه کلید اولیه، می‌توان کلیدهای بیشتری را با قفل هوشمند همگام (سینک) کرد و امکان غیرفعال کردن کلیدهای گمشده ازطریق اپلیکیشن نیز وجود دارد. همچنین امکان بازکردن چندین قفل تنها با استفاده از یک کلید نیز وجود دارد.

قفل و کلید هوشمند نتاتمو مجهز به NFC / Netatmo NFC smart lock key

نکته‌ی جالب و متمایزکننده‌ی کلید هوشمند نتاتمو در این است که هنگامی که کلید وارد قفل می‌شود، باید آن را به‌صورت فیزیکی چرخاند تا مکانیزم قفل باز شود. همچنین برای امنیت بیشتر، هیچگونه مکانیزم کنترل از راه دور (ریموت) برای بازکردن قفل تعبیه نشده است. علاوه‌براین، قفل‌های نتاتمو به حسگر شتاب‌سنج مجهز شده‌اند تا لرزش‌های ناشی از تلاش برای سرقت را متوجه شوند.

نبودن موتور الکتریکی برای چرخاندن مکانیزم قفل باعث شده است تا ۴ باتری قلمی سایز AAA تعبیه‌شده در این قفل بتواند تا ۲ سال انرژی موردنیاز آن ر تأمین کند. حتی اگر بعد از نادیده‌گرفتن هشدارهای صوتی قفل و اعلان‌های اپ نتاتمو مبنی بر شارژ پایین، باتری‌های قلمی قفل کاملا خالی شوند، می‌توان با استفاده از پورت میکرو USB انرژی موردنیاز قفل را تأمین و آن را باز کرد. 

از دیگر ویژگی‌های جالب قفل هوشمند نتاتمو می‌توان به قابلیت ارسال دعوت‌نامه به دوستان و همسایگان ازطریق ایمیل، پیام کوتاه و واتساپ اشاره کرد. کسانی که دعوت‌نامه‌ی استفاده از قفل هوشمند نتاتمو را دریافت می‌کنند، می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن Netatmo Guest قفل را باز کنند. صاحب قفل نیز می‌تواند در هر زمانی دسترسی ایجاد شده برای مهمانان را از آن‌ها بگیرد. 

قفل و کلید هوشمند نتاتمو مجهز به NFC / Netatmo NFC smart lock key

قفل‌ها و کلیدهای هوشمند نتاتمو از اواخر سال ۲۰۲۰ در اروپا عرضه می‌شوند و می‌توان به‌راحتی آن‌ها را جایگزین قفل‌های سنتی سیلندری(توپی یا مغزی قفل) کرد. روش ارتباط قفل با دیگر تجهیزات هوشمند خانگی و هوم‌یت ازطریق بلوتوث است (اتصال وای‌فای وجود ندارد) و تمامی اطلاعات NFC و امنیتی به‌صورت محلی ذخیره و پردازش می‌شود.

اگرچه این محصول هوشمند هنوز نهایی نشده است، انتظار می‌رود قیمتی حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ یورو داشته باشد؛ که شامل قفل، سه عدد کلید و تجهیزات موردنیاز برای نصب است. همچنین قیمت سه کلید NFC اضافه نیز حدود ۱۰۰ یورو خواهد بود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات