با قابلیت‌های خاص ال جی G8s ThinQ آشنا شوید

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳
مطالعه 4 دقیقه
ال‌جی جی 8s در کنار طراحی متفاوت، ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌‌افزاری جالبی دارد که آن را از سایر گوشی‌های سال ۲۰۱۹ متمایز می‌کند.
تبلیغات

ال‌جی در نظر دارد تا در‌ آینده‌ی نزدیک پرچم‌دار سال ۲۰۱۸ خود را به بازار ایران عرضه کند. گوشی ال‌جی G8s ThinQ توانمندتری محصول فعلی ال‌جی تا به امروز به‌شمار می‌آید، در مقایسه با سایر پرچمدارهای سال ۲۰۱۹ از لحاظ کارایی کمی متفاوت به‌نظر می‌رسد و قابلیت‌های منحصربه‌فردی را به‌همراه دارد. باتوجه به عرضه‌ی نزدیک این گوشی به‌بازار، در نظر داریم تا در ادامه به بررسی ویژگی‌های خاص ال‌جی G8s ThinQ بپردازیم و فناوری‌های منحصربه‌فرد آن را معرفی می‌کنیم.

ال‌جی در مجموع از پنج حسگر برای بخش دوربین جی ۸ اس استفاده کرده است. سه حسگری که در پشت قرار دارند به ترتیب واید، تله‌فوتو و اولتراواید در نظر گرفته شده‌اند تا کاربر مهم‌ترین حسگرها را در کنار هم داشته باشد؛ اما بخش ویژه و جذاب در مورد دوربین اصلی تمهیدی نرم‌افزاری به‌نام Tripe Mode یا حالت سه‌گانه است. در این حالت دوربین هر سه تصویری که از حسگرها دریافت می‌کند در قالب عکسی جداگانه ذخیره می‌کند تا با یک شات سه عکس متفاوت داشته باشید.

جی 8 اس تینکیو ال جی / LG G8s ThinQ
مقاله‌های مرتبط:

به‌طور خاص Z Camera را می‌توان ویژه‌ترین تفاوت پرچم‌دار کره‌ای دانست. Z Camera ترکیبی از دو حسگر مدت پرواز سه‌بعدی (3D TOF) و مادون قرمز است. دو قابلیتی که برای استفاده از Z Camera تعریف شده است، یکی Hand ID و دیگری Air Motion است.

هند آیدی

ال‌جی جی ۸ اس همانند آیفون X به اسکن سه‌بعدی چهره برای بازکردن قفل مجهز است؛ این قابلیت با تهیه‌ی یک تصویر سه‌بعدی از چهره‌ی شما به‌عنوان صاحب گوشی، بازکردن آن توسط سایر افراد را غیرممکن می‌کند تا حداکثر امنیت برای کاربر ایجاد شود؛ اما در کنار این قابلیت و با استفاده از همان سخت‌افزار، گزینه‌ی منحصربه‌فردی به‌نام هندآیدی وجود دارد. به واسطه‌ی این قابلیت گوشی رگ‌های خونی کف دست، که مانند اثر انگشت در هر فردی متفاوت است، را اسکن می‌کند تا در کنار حسگر اثر انگشت که در پشت گوشی قرار گرفته است و فیس آنلاک راه‌حل سومی برای افزایش امنیت دستگاه باشد.

ایر موشن ال جی

ایر موشن

بهره‌برداری الجی از تابش مادون قرمز به بازکردن قفل گوشی ختم نمی‌شود و این شرکت علاوه بر هندآیدی، قابلیتی به‌نام Air Motion را به کمک این حسگر ترتیب داده است که با استفاده از آن می‌توانید بدون لمس گوشی و تنها با حرکت انگشتان در مقابل حسگر اعمالی مثل تغییر ولوم صدا و گرفتن اسکرین‌شات را انجام دهید؛ این یعنی مثلا برای پاسخ دادن به تماس کافی است دست خود را جلوی گوشی گرفته و حرکت سوایپ را روی انگشتان خود انجام دهید. قرار دادن نوک انگشتان روی انگشت شصت عمل گرفتن اسکرین‌شات را انجام می‌دهد و چرخاندن آن‌ها شبیه حالتی که ولوم ضبط صوت را می‌چرخانید باعث تغییر ولوم صدا می‌شود. خبر خوب این است که این ژست‌ها قابل شخصی‌سازی نیز هستند و می‌توانید عملکردی دلخواه را برای ژست مورد نظر خود تنظیم کنید.

ویژگی‌های صوتی

بخش صدا یکی از بخش‌هایی است که همواره در سری G و V برای الجی اهمیت ویژه‌ای داشته است. صدای دوکاناله‌ی استریو از نوع HiFi Quad Dac وجه تمایز جی ۸ اس با سایر گوشی‌های بازار است. این دستگاه به واسطه‌ی فناوری مذکور صدای ۳۲ بیت و ۳۸۴ کیلوهرتز تولید می‌کند که در صورت داشتن هدفون مناسب می‌توانید از آن لذت ببرید. ناگفته نماند جدیدترین پرچم‌دار الجی با وجود داشتن درگاه USBType-C 2.0 از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیز پشتیبانی می‌کند.

صدای جی ۸ اس

صدایی که از بلندگوی جی 8s تینکیو شنیده می‌شود کاملا رضایت‌بخش است؛ چرا که از صدای ساراند DTS:X و دالبی پشتیبانی می‌کند و توسط شرکت مطرح Meridian تنظیم شده است. به‌علاوه، با تمهیدات نرم‌افزاری ال‌جی، هنگام پخش موسیقی، بلندگوی مکالمه نیز فعال می‌شود و نقش اسپیکر ثانویه را بازی می‌کند تا صدایی نسبتا استریو به گوش برسد. گفتنی است از آن‌جایی که گوشی مورد بحث از باتری ۳۵۵۰ میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ ۱۸ وات برخوردار است هیچ‌گونه نگرانی از بابت خالی شدن سریع باتری وجود ندارد.

کلام آخر

الجی G8s تینکیو یکی از تلاش‌های جدی ال‌جی برای ارائه‌ی یک پکیج کامل از سخت‌افزار و نرم‌افزار است؛ به‌طوری که نه‌تنها در کلیه‌ی ویژگی‌ها در مقایسه با گوشی‌های هم‌رده حرفی برای گفتن دارد؛ بلکه ویژگی‌های ممتاز سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن مثل هندآیدی، ایر موشن و... در کنار اندروید ۹.۰ و رابط کاربری سریع و مجهز UX 8.0 قطعا می‌تواند تجربه‌ی متفاوتی را از این پرچم‌دار پرقدرت برای کاربر رقم بزنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات