چرا شنزن چین مقصد عالی برای سفر است؟

یک‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
شنزن یک مقصد عالی و اولین قطب الکترونیک در آسیای شرقی است که با تور چین می‌توانید به آن سفر کنید.
تبلیغات

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و در زومیت بازنشر شده است.

شنزن، چین، که سال‌ها است تحت شعاع همسایه‌های پر زرق‌وبرقش هنگ‌کنگ و ماکائو قرار گرفته، در میانه راه پیشرفت است. با اینکه این شهر یک نقطه اقتصادی بسیار قوی است؛ اما اخیرا توجه گردشگران را به خود جلب کرده است.

دوران مدرن شنزن ۴ دهه پیش آغاز شد؛ زمانی‌که یک منطقه ویژه اقتصادی چین به حساب می‌آمد؛ اما از آن به بعد، از یک منطقه ساکت به پیشرفته‌ترین شهرهای دنیا پیوست. حتی در سال ۲۰۱۸ از لحاظ تولید ناخالص داخلی از هنگ‌کنگ هم بالاتر رفت.

این شهر جزو شهرهایی با آسمان‌خراش‌های فراوان است و از این نظر و با وجود مرکز تجارت جهانی پینگ ان، در رتبه سوم قرار دارد. این مرکز تجارت جهانی چهارمین ساختمان بلند دنیا است. این شهر قصد ساخت آسمان‌خراش‌های بیشتری را در آینده دارد.

شنزن

حالا شنزن با وجود پیشرفت در ساخت آسمان‌خراش‌ها، رستوران‌ها و پروازهای مستقیم، خیلی سریع در حال معروف شدن به سیلیکون‌ولی چین یا سرزمین اصلی مرتبط با هنگ‌کنگ است. در اینجا همه چیز با سرعت بالایی در حال تغییر است، حتی حالا که چین در حال دست‌وپنجه نرم کردن با قدرت‌های غربی و درگیری‌های سیاسی است. با کمک توصیه‌های ما، شامل هتل‌های خوب، مزه‌ی منوهایی که حتما باید امتحان کنید و نکاتی درباره آماده شدن برای سفر، پیش از اینکه فرصت به بقیه برسد، شما از شنزن دیدن کنید.

اگر علاقه‌مند به سفر به چین و شنرن هستید، انواع تور چین و تور شنزن را می‌توانید در کجارو مشاهده کرده و بهترین و ارزان‌ترین تور را از فروشنده‌های معتبر همکار کجارو انتخاب و خریداری کنید.

کجا اقامت کنیم؟

کجا اقامت کنیم

در سال‌های اخیر مجموعه‌ای از هتل‌های جدید و معروف در سراسر شنزن پدیدار شده‌اند. جدیدترین آن‌ها هتل پارک هیات (Park Hayatt) است که تابستان امسال در مرکز تجاری شهر در منطقه فوتیان افتتاح شد. این مجموعه ۴۸ طبقه استانداردهای Park Hayatt (زمانی‌که وارد می‌شوید با صحنه تکنولوژی و پرده‌هایی روبه‌رو می‌شوید که به‌صورت خودکار باز و بسته می‌شوند و اجازه می‌دهند نور خورشید وارد تمام قسمت‌ها شود) را با سبک اقامتگاه‌های سنتی چینی تلفیق می‌کند (اتاق‌ها دارای درهای کشویی چوبی، دیوارهایی با طرح ابر و دکورهایی به رنگ آبی، سبز و طلایی روشن). از داخل آتریوم شیشه‌ای ساختمان، استخر بسیار بزرگ برج خواهر هتل، پینگ ان، پیدا است.

دیگر هتلی که امسال افتتاح شد، هتل رافلز شنژن (Raffles Shenzhen) است که درکنار خلیج شنزن در منطقه نانشان قرار دارد. علاوه‌بر این، این هتل با ۱۶۸ اتاق زیبا، دارای یک چشمه آب معدنی، یک استخر شنای سرپوشیده و ۶ رستوران است. حتی اگر در این هتل اقامت نمی‌کنید، برای صرف چای عصرگاهی، در رویی لانگ (RUI Lounge) برای خود یک میز رزرو کنید؛ یک سرویس بی‌نظیر در حد خانواده‌های سلطنتی.

در جای دیگر شهر، موجی (Muji)، برند سبک زندگی ژاپنی، تنها هتل خود را در سال ۲۰۱۸ افتتاح کرد. ویژگی این هتل ۷۹ اتاق‌ کوچک است. هتل لوکس ماندارین اورینتال (Mandarin Oriental) همچنان در دست ساخت است؛ اما دیگر هتل‌های برند و بزرگ، از هتل فور سیزنز گرفته تا هتل ریتز کارلتون، هتل سنت رجیس و هتل شانگری لا، در شنزن وجود دارند.

کجا غذا بخوریم؟

رستوران

کیترینگ‌های هتل‌های لوکس با رستوران‌های عالی هیچ فرقی ندارند. به رستوران اینسو (Ensue) بروید که سپتامبر امسال در بالاترین طبقه Futian Shangri La افتتاح شد. در اینجا کریستوفر کاستو (Christopher Kostow)، که برای بسیاری از افراد به‌خاطر آشپزی‌اش در رستوران سه ستاره مید وود در ناپاولی شناخته شده است، شاهکاری از یک منوی خوشمزه، با تکنیک فرانسوی و مواد تشکیل‌دهنده محلی را سرو می‌کند. گردشگران می‌توانند طعم غذاهایی چون جگر چرب و انواع بیف‌های ژاپنی را درکنار غذاهای سنتی مانند fish congee و geoduck sashimi تجربه کنند. رستوران واقع در مجموعه تجاری آپرهیلز دارای بهترین و متنوع‌ترین غذاها و نوشیدنی‌ها است.

پیش از سفر چه چیزی را باید بدانیم؟

برای اینکه سفر راحت‌تری به شنزن داشته باشید، این شهر ورودهایی ۱۴۴ ساعته و بدون ویزا را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. همچنین می‌توانید از Didi استفاده کنید؛ جایگزین اوبر برای راحتی در گشتن و دیدن شهر. اپلیکیشن WeChat را نیز برای پرداخت ازطریق موبایل، با کد QR، نصب کنید. این را بدانید که در شنزن به شبکه‌های اجتماعی و اپ‌های گوگل خود دسترسی ندارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات