تلویزیون‌ های QLED سال ۲۰۲۰ سامسونگ با استاندارد NEXTGEN TV عرضه می‌شوند

یک‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ اعلام کرده است تلویزیون‌های QLED سال ۲۰۲۰ این شرکت قرار است با استاندارد NEXTGEN TV عرضه شوند. این یعنی وضوح تصویر و کیفیت صدای این تلویزیون‌ها بسیار عالی خواهد بود.
تبلیغات

سامسونگ سال‌ها است که در بازار تلویزیون‌های هوشمند فعالیت می‌کند و یکی از شناخته‌شده‌ترین شرکت‌ها در این بازار به‌شمار می‌آید. این شرکت کره‌ای همه‌ساله محصولات متنوعی دردسترس علاقه‌مندان قرار می‌دهد که هریک از آن‌ها ویژگی‌های مثبت زیادی دارند. در سال ۲۰۲۰، سامسونگ همچنان به تولید و عرضه‌ی تلویزیون‌های جدید ادامه خواهد داد تا بیشتر روی این بازار تسلط پیدا کند. براساس اعلام رسمی کره‌ای‌ها، تلویزیون‌ سامسونگ 8K QLED این شرکت که برای عرضه در سال جاری میلادی آماده می‌شوند، قرار است از استاندارد ATSC 3.0 بهره ببرند که به‌صورت عمومی به‌نام NEXTGEN TV شناخته می‌شود.

NEXTGEN TV استاندارد جدیدی در حوزه‌ی تلویزیون‌های هوشمند به‌شمار می‌آید که «کمیته‌ی سیستم‌های تلویزیونیِ پیشرفته» (ATSC) تولید کرده است. این استاندارد جدید باعث می‌شود تلویزیون‌های هوشمند بتوانند وضوح تصویر بیشتری ارائه دهند و کیفیت صدای بهتری داشته باشند و از پخش محتوا به‌صورت OTA در قالب تعاملی پشتیبانی کنند. 

استاندارد فعلی که با نام ATSC 1.0 شناخته می‌شود، تنها از انتقال محتوا به‌صورت OTA با حداکثر وضوح FullHD پشتیبانی می‌کند؛‌ اما استاندارد جدید ATSC 3.0 امکان انتقال محتوای 4K را نیز به‌همراه می‌آورد. دارندگان تلویزیون 8K QLED سامسونگ به‌لطف بهره‌مندی آن از استاندارد ATSC 3.0 خواهند توانست محتوای بصری 4K نیتیو را روی تلویزیون تماشا و از آن لذت ببرند. افزون‌براین، استاندارد ATSC 3.0 از فناوری‌های Multi-Channel Object Audio و Dialogue Enhancement پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شوند صدای پخش‌شده ازطریق تلویزیون، کیفیت و قدرت بیشتری داشته باشد تا تجربه‌ای همه‌‌جانبه به کاربر منتقل شود.

مرد عنکبوتی اسپایدرمن روی تلویزیون Q7F سامسونگ / Samsung Q7F

تلویزیون Q7F سامسونگ

هیوگان لی، قائم‌مقام اجرایی کسب‌و‌کار Visual Display در سامسونگ الکترونیکس، در‌این‌زمینه می‌گوید:

سامسونگ به‌صورت منظم در حال توسعه‌ی فناوری‌هایی است که پیش‌ روی کاربرانش قرار می‌دهد تا سرگرمی‌های خانگی لذت‌بخشی برای آن‌ها فراهم کند؛ بنابراین، تصمیم ما برای تلاش بیشتر در‌این‌زمینه طبیعی بود. استاندارد NEXTGEN TV تجربه‌ی دیداری دارندگان تلویزیون 8K QLED سال ۲۰۲۰ و محصولات بعدی ما را بهبود می‌بخشد. ما هیجان‌زده‌ایم تا ببینیم چگونه این استاندارد شرکای تجاری‌مان را ترغیب خواهد کرد تا برای اکوسیستم 8K ما محتوا تولید کنند. در‌حال‌حاضر، در ابتدای مسیر قرار داریم و برای دیدن ظرفیت‌های کامل ATSC 3.0 هیجان‌زده هستیم.

گرچه هم‌اکنون شرکت‌های مختلف از استاندارد ATSC 3.0 به‌صورت گسترده استفاده نمی‌کنند، در سال ۲۰۲۰، خرید تلویزیونی که از این استاندارد پشتیبانی نکند، کاری عاقلانه به‌شمار نمی‌آید. برای مطمئن‌شدن از اینکه تلویزیون‌تان تا چند سال آینده جواب‌گوی نیازهایتان خواهد بود، بهتر است محصولی تهیه کنید که به استاندارد ATSC 3.0 مجهز باشد.

قیمت تلویزیون جدید سامسونگ هنوز اعلام نشده است. دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی تلویزیون‌های جدید سامسونگ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات