فیسبوک: تا سال ۲۰۳۰ واقعیت افزوده جایگزین گوشی‌های هوشمند می‌شود

یک‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
فیسبوک معتقد است آینده‌ی فناوری متعلق به هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است، نه کامپیوترهای شخصی و تلفن‌های هوشمند.
تبلیغات

مایکل آبراش، مدیر بخش واقعیت افزوده فیسبوک، در گفت‌وگویی با وب‌سایت The Information پیش‌بینی‌های جالبی از آینده کرده است. او گفته است در آینده فناوری واقعیت مجازی (VR) جایگزین کامپیوتر دسکتاپ و عینک‌های واقعیت افزوده (AR) جایگزین گوشی هوشمند می‌شود. 

مایکل آبراش فناوری‌های آینده را متفاوت از امروز می‌داند و معتقد است نمایشگرهای واقعیت مجازی نازک‌تر و طبیعی‌تر و عینک‌های واقعیت افزوده در آینده بسیار مدرن خواهد بود و با عینک‌های فعلی تفاوت خواهد داشت.

عینک واقعیت افزوده اپل / Apple AR Glasses

آبراش می‌گوید برای موفقیت‌آمیزبودن جایگزینی عینک‌های واقعیت افزوده با تلفن‌های هوشمند، وزن عینک‌ها باید از ۷۰ گرم سنگین‌تر نباشد و حتی طراحی آن باید به‌گونه‌ای باشد که بیش از ۵۰۰ میلی‌گرم وزن روی سر کاربر احساس نشود. به‌اعتقاد وی برای رسیدن به این اهداف باید حداقل تا سال ۲۰۳۰ صبر کنیم تا فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به‌حدی از پیشرفت برسند تا بتوانند در محیط‌های کاری و شخصی جایگزین ابزارهای امروزی شود.

هرچند دیدگاه مایکل آبراش کمی رؤیایی و آرمانی به‌نظر می‌رسد، باتوجه‌به پیشرفت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های صاحب‌نامی همچون فیسبوک روی فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، می‌توان امیدوار بود در آینده تغییرات و پیشرفت‌های بسیاری اتفاق خواهد افتاد.

پیش‌بینی شما از آینده چیست؟ آیا در آینده عینک‌های واقعیت افزوده جایگزین گوشی‌های هوشمند می‌شوند؟ دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران زومیت به‌اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات