نسل هشتم لپتاپ لنوو Thinkpad X1 Carbon با پردازنده کامت لیک معرفی شد

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
لنوو لپ‌تاپ جدید خانواده‌ی X1 Carbon را رونمایی کرد. نسل هشتم سری کربن به جدیدترین پردازنده‌های خانواده‌ی کامت‌لیک اینتل مجهز خواهد بود.
تبلیغات

لپ‌تاپ سبک و قدرتمند و بادوام لنوو X1 Carbon به نسل هشتم رسید و کارایی بیشتر و قابلیت‌های امنیت جدیدی دریافت کرد. مدل جدید لپ‌تاپ محبوب شرکت چینی در سال ۲۰۲۰ و با قیمت ۱،۴۹۹ دلار برای مدل پایه به بازار عرضه خواهد شد. دسته‌ی کربن لپ‌تاپ‌های لنوو در گروه کامپیوترهای شخصی سازمانی جای می‌گیرند و نسل جدید آن‌ها به پردازنده‌های نسل دهمی اینتل کامت‌لیک با گزینه‌ی امنیتی vPro مجهز خواهد بود. نسل کنونی این لپ‌تاپ‌ها نیز از اولین دسته از پردازنده‌های نسل دهمی اینتل بهره می‌برد؛ ولی از قابلیت vPro بی‌بهره است. به‌لطف عضویت لنوو در پروژه‌ی Athena اینتل، قابلیت‌های دیگری نیز به محصول جدید این شرکت افزوده می‌شود.

پروژه‌ی آتنا که در CES 2019 معرفی شد، به‌‌نوعی برنامه‌ی اینتل برای بهبود نوآوری در توسعه‌ی لپ‌تاپ محسوب می‌شود. لپ‌تاپ لنوو Thinkpad X1 Carbon اکنون یکی از اعضای پروژه‌ی جدید است. لنوو ادعا می‌کند در نسل هشتم از لپ‌تاپ‌های تجاری خود، تغییرات چشمگیری در مسیر پروژه‌ی آتنا پیاده‌سازی خواهد کرد. از میان تغییرات ادعا‌شده می‌توان به سرعت پاسخ سریع‌تر و عمر باتری بیشتر اشاره کرد.

نسل جدید لپ‌تاپ‌های سری کربن لنوو به قابلیت‌های امنیتی و حریم خصوصی ThinkShield مجهز خواهند بود. به‌عنوان نمونه، می‌توان به ThinkPad PrivacyGuard اشاره کرد که در زمان نگاه‌کردن افراد دیگر به نمایشگر، به کاربر هشدار می‌دهد. ThinkShutter قابلیت امنیتی دیگری است که به‌صورت پوشش فیزیکی روی دوربین جلوی لپ‌تاپ قرار می‌گیرد و جاسوسی ازطریق دوربین را غیرممکن می‌کند.

درحال‌حاضر، مشخصات کلی لپ‌تاپ جدید لنوو منتشر شده‌اند که برخی از آن‌ها را درادامه‌ی مطلب مشاهده می‌کنید. کاربران برای خرید نسل هشتم X1 Carbon انتخاب‌های متعددی در رزولوشن و لمسی یا غیرلمسی بودن نمایشگر دارند. به‌علاوه اتصال اترنت در نسل جدید این لپ‌تاپ‌ها نیز مانند گذشته تنها با دانگل خارجی ممکن خواهد بود.

لنوو Thinkpad X1 Carbon 8th Gen

مشخصات لپ‌تاپ نسل هشتم Thinkpad X1 Carbon

عنوان

جزئیات

پردازنده

مرکزی

نسل دهم اینتل (کامت لیک) Core i5 و

Core i7

مجهز به vPro و نسخه‌ی ۶ هسته‌ای Core i7-10710U

رم

۸ تا ۱۶ گیگابایت LPDDR3

نمایشگر (۱۴ اینچ در همه‌ی مدل‌ها) 

Full HD

با رزولوشن ۱۰۸۰*۱۹۲۰ لمسی یا غیرلمسی با روشنایی حداکثری ۴۰۰ نیت

Full HD لمسی IPS مجهز به PrivacyGuard و روشنایی حداکثری ۵۰۰ نیت

WQHD با رزولوشن ۱۴۴۰*۲۵۶۰ مجهز به پنل IPS با روشنایی حداکثری ۳۰۰ نیت

HDR

400 UHD با رزولوشن ۲۱۶۰*۳۸۴۰ و روشنایی حداکثری ۵۰۰ نیت

گرافیک

داخلی

فضای ذخیره‌سازی

تا ۲ ترابایت PCIe SSD

رابط‌های اتصال

دو پورت USB 3.1 Gen 1، دو پورن Thunderbolt 3، یک پورت HDMI 1.4 و یک جک صوتی

اتصال شبکه

WLAN 802.11ax، اترنت با دانگل خارجی Docking Dongle

ابعاد

۳۲/۲*۲۱/۶*۱/۴ سانتی‌متر

وزن 

۱/۰۸ کیلوگرم

باتری

۵۱ وات‌ساعت و عمر تخمینی ۱۰ تا ۱۸/۵ ساعت

پوشش بالایی جنس فیبر کربن در نسل جدید سری X1 Carbon، به کاهش وزن لپ‌تاپ منجر می‌شود و طراحی ساده‌ای در تمامی مدل‌ها دارد؛ البته می‌توان پوشش طراح‌دار را با قیمتی گران‌تر خرید. سایر پنل‌ها از جنس هیبرید منیزیم هستند.

لنوو Thinkpad X1 Carbon 8th Gen

لپ‌تاپ‌های سری کربن اولین محصولاتی خواهند بود که از نسخه‌ی مجهز به vPro پردازنده‌های کامت لیک اینتل استفاده می‌کنند. در روزهای آینده بررسی‌های دقیق‌تری از نسل جدید سری کربن منتشر می‌شود که قطعا اشاره‌ای به آن‌ها خواهیم کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات