سرویس هشدار گوگل برای ویروس کرونا راه‌اندازی شد

جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
پس از اعلام وضعیت اضطراری توسط سازمان جهانی بهداشت، گوگل سرویس هشدار (SOS Alert) برای ویروس کرونا را راه‌اندازی کرد.
تبلیغات

با توجه به اهمیت موضوع شیوع ویروس کرونا از این پس اگر عبارت ویروس کرونا (Coronavirus) را در گوگل جستجو کنید، نه تنها به کلیه اطلاعات سازمان جهانی در مورد این بیماری و راه‌های مقابله با آن دسترسی خواهید داشت بلکه قادر خواهید بود آخرین وضعیت مکانی پخش این ویروس در هر لحظه و همچنین آخرین اخبار مربوط به آن‌ را نیز در رسانه‌های جهان مشاهده کنید.

گوگل هم‌چنین با این ویروس مانند یک فاجعه طبیعی مثل سیل و زلزله برخورد کرده و قابلیت اشتراک گذاری اخبار مربوط به آن را فراهم کرده است. در کنار این دسترسی مستقیم به اکانت توییتر سازمان بهداشت جهانی ( @WHO) برای پیگیری مستقیم اخبار این سازمان نیز برقرار شده است.

در بخش راهنما و اطلاعات هم با پیونده‌هایی از سازمان بهداشت جهانی در مورد چگونگی برخورد با این ویروس، علائم ویروس کرونا و نکات بهداشتی برای مقابله با آن قرار دارد.

گوگل همچنین وعده داده است که این سیستم هشدار را همواره با اطلاعات بیشتر و موقعیت مکانی در مواقع اضطراری بروز رسانی خواهد کرد تا همه‌ی اخبار به‌راحتی و با سرعت هر چه بیشتر روی تمامی پلتفرم‌ها در اختیار کاربران قرار گیرد.

 تا کنون ۲۵۰ هزار دلار کمک بلاعوض از سوی گوگل در اختیار سازمان صلیب سرخ چین قرار گرفته و همچنین کمپین تبلیغاتی موسوم به Googlers موفق به جمع‌آوری بیش از ۸۰۰ هزار دلار کمک‌های بشر دوستانه برای مبارزه با این بیماری شده است.

گوگل همچنین ۵ دفتر خود در هنگ کنگ، تایوان و چین را موقتا تعطیل کرده است و در کنار آن از کارمندانی که به تازگی به این مناطق مسافرت کرده‌اند خواسته تا به مدت ۲ هفته در منزل کار کنند.

ویروس کرونا که اولین بار در ووهان چین مشاهده شد تا کنون بیش از ۲۱۳ نفر قربانی داشته و تعداد مبتلایان آن در سراسر جهان از مرز ۹۷۰۰ نفر در حال عبور است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات