وزیر بهداشت خواستار جلوگیری از ورود مسافران از چین شد [به‌روزرسانی: پروازهای رفت و برگشت ایران-چین متوقف شد]

جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸
مطالعه 3 دقیقه
وزیر بهداشت اعلام کرد در نامه‌ای از معاون اول رئیس جمهور خواسته است تا اطلاع ثانوی از ورود هرگونه مسافر از مبدا چین از طریق هوایی، زمینی و دریایی جلوگیری شود.
تبلیغات

سعید نمکی، وزیر بهداشت با انتشار توییتی اعلام کرد از دکتر جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور خواسته است تا اطلاع ثانوی از ورود هرگونه مسافر از مبدأ چین به هر طریقی (هوایی، زمینی و دریایی) جلوگیری شود. وی همچنین نوشته است تمام پایگاه‌های بهداشتی در تمام و‌رودی‌های کشور از آغاز شیوع کرونا در حال آماده باش کامل هستند.

در‌ نامه‌ای از آقای دکتر جهانگیری خواستم به وزارت خارجه و وزارت راه ابلاغ کند تا اطلاع ثانوی از ورود هرگونه مسافر از مبدا چین به هر طریقی (هوایی، زمینی و دریایی) جلوگیری شود، همچنین تمام پایگاه‌های بهداشتی در تمام و‌رودی‌های کشور از آغاز شیوع کرونا در حال آماده باش کامل هستند.

وزیر بهداشت همچنین در توییت دیگری مورد وضعیت دانشجویان ایرانی مقیم ووهان چین اعلام کرده است، این افراد با تدابیر بهداشتی مناسب در روزهای آینده به کشور باز می‌گردند؛ همچنین برای اطمینان از ایمنی، دو هفته در محل مناسبی تحت نظر و مراقبت‌های کامل پذیرایی خواهند شد.

با پیگیری‌های مکرر و همراهی وزارت امور خارجه بیش از ۷۰ نفر از دانشجویان ایرانی مقیم ووهان چین که نگران وضعیت آن‌ها بودیم، با تدابیر بهداشتی مناسب در روزهای آینده به کشور باز می‌گردند و برای اطمینان از ایمنی، دو هفته در محل مناسبی تحت نظر و مراقبت‌های کامل پذیرایی خواهند شد.

علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت نیز اعلام کرد باتوجه به اعلام وضعیت اضطرار جهانی ویروس کرونا از سوی سازمان بهداشت جهانی، در کشور ما نیز اقدامات کنترلی و پیشگیرانه براساس پروتکل جهانی سازمان بهداشت جهانی و به‌صورت یکنواخت با سایر کشور اجرا می‌شود. وی گفت:

در بیانیه و نامه‌ی وزارت بهداشت که امروز از  سوی وزیر بهداشت تقدیم دولت می‌شود خواسته شده است که همه‌ی سفرهای غیر ضروری از جمله سفرهای تفریحی و توریستی از چین به ایران لغو و ممنوع شود و سفرهای کاری نیز در حداقل ممکن و فقط برای موارد ضروری انجام شود. اعلام اضطرار و هشدار جهانی سازمان بهداشت جهانی برای این است که همه‌ی دولتمردان و سیاستمداران کشورهای مختلف برای کنترل ویروس کرونا پای کار بیایند و اقدامات پیشگیرانه را جدی اعمال کنند.

به گفته معاون وزیر بهداشت، تاکنون ۶ نفر فرد مشکوک به ویروس کرونا در ایران شناسایی شدند. دو نفر در یزد، یک نفر در قم، یک نفر در تهران و دو نفر در تبریز بودند اما آزمایش‌های تشخیصی نشان داد که هیچ کدام به این ویروس مبتلا نبودند بنابراین تاکنون هیچ موردی از این ویروس در ایران گزارش نشده است.

به‌روزرسانی: 

سعید نمکی، وزیر بهداشت اعلام کرد در نشست اضطراری امروز که با حضور وزرای وزارت راه، وزارت امور خارجه، وزارت گردشگری، میراث فرهنگی و همچنین وزیر و سخنگوی دولت برگزار شد، تصمیم گرفته شد پروازهای رفت و برگشت به کشور چین به‌صورت موقت متوقف شود. وی همچنین در مورد دانشجویان و هموطنانی که درحال‌حاضر در چین حضور دارند و مایل به برگشت به ایران هستند اعلام کرد سیستم و پروازهای ویژه‌ای برای برگشت آن‌ها تدارک دیده شده است؛ این افراد به‌طور ویژه تحت نظارت قرار خواهند گرفت.

به‌گفته‌ی وزیر بهداشت با همکاری وزارت امور خارجه تدارکاتی اندیشیده شده و قرار شده است حدود ۷۰ نفر از دانشجویان ایرانی که در شهر ووهان هستند و طبق گزارش دولت چین آلودگی ندارند، در هفته‌ی آینده به کشور برگردانده شوند؛ البته همه‌ی این موارد به اجازه و همکاری دولت چین بستگی دارد. این افراد بعد از بازگشت به ایران به مدت دو هفته در قرنطینه نگه‌داری، نظارت، پیگیری و پذیرایی شده و درنهایت به خانواده‌ی خود تحویل داده خواهند شد.

وی در پایان تأکید کرد این تصمیم‌ها موقت بوده و دائمی نیستند؛ به محض تغییر کردن شرایط اطلاع‌رسانی خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات