اپلیکیشن مینت؛ دستیار قاعدگی و سلامت بانوان

پنج‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
مینت، مجموعه‌ای شامل وب‌سایت، اپلیکیشن و شبکه‌های اجتماعی است که در زمینه سلامت بانوان، به بانوان ایرانی خدمات سلامتی و پزشکی ارائه می‌دهد.
تبلیغات

 مجموعه مینت تحت نظر دکتر فائزه شهبازی، دکتر داروساز و فعال در زمینه سلامت بانوان ارائه شده و در زمینه‌های زیر به‌طور تخصصی به ارائه مطالب و مقالات تخصصی پرداخته است:

  • قاعدگی و مشکلات و مسائل مربوط به آن
  • اقدام به بارداری
  • بارداری
  • بیماری های زنان
  • جلوگیری از بارداری
  • ناباروری
  • ورزش بانوان

وب‌سایت مینت

در وب‌سایت مینت تمامی موضوعات بالا مورد بحث تخصصی قرار گرفته است و چنانچه در هرکدام از موضوعات بالا مشکل دارید؛ می‌توانید به وب‌سایت مینت مراجعه کنید و از مطالبی که زیر نظر دکتر فائزه شهبازی ارائه شده است استفاده کنید.

به‌طور مثال چنانچه به بارداری خود مشکوک هستید، می‌توانید به مقاله علائم بارداری مراجعه کنید و با تمامی علائم بارداری از هفته اول تا ماه سوم آشنا شوید. همچنین در این سایت تلاش شده است تا ویدیوهای آموزشی ارائه گردد تا بانوان راحت‌تر با این موضوعات آشنا شوند و به سلامتی خود بیشتر توجه کنند.

اپلیکیشن مینت

می‌توان از اپلیکیشن مینت، به‌عنوان یکی از کامل ترین دستیارهای سلامتی بانوان یاد کرد. این اپلیکیشن قسمت‌های مختلفی دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

پریود ترکر

در پریود ترکر مینت با وارد کردن اطلاعات سیکل قاعدگی خود مانند طول دوران قاعدگی، طول سیکل قاعدگی و آخرین باری که پریود شده‌اید، سیکل قاعدگی خود را شبیه‌سازی کنید و اطلاعاتی شامل موارد زیر را از آن دریافت کنید:

مینت
  • پیشبینی زمان قاعدگی های آینده
  • پیشبینی زمان اتمام قاعدگی
  • مشخص شدن دوران امن رابطه
  • پیشبینی بازه زمانی تخمک گذاری
  • مشخص شدن دقیق ترین زمان تخمک گذاری

و دریافت یادآور در نقاط زمانی حساس سیکل قاعدگی مانند روز تخمک گذاری و روز شروع قاعدگی

دکتر مینت

در قسمت دکتر مینت ابزارهای سلامتی که هر بانویی در طول زندگی خود به آن‌ها نیاز پیدا می‌کند، ارائه شده است. قسمت دکتر مینت، شامل بخش‌های زیر است:

تست بارداری آنلاین

در قسمت تست بارداری، طبق رفرنس های معتبر پزشکی دنیا و همچنین نظرات دکتر فائزه شهبازی، سوالاتی در رابطه با علائم بارداری و همچنین عوامل تأثیرگذاری در بارداری مانند زمان رابطه باتوجه به سیکل قاعدگی از کاربر پرسیده می‌شود، تا شرایطی که وی در آن قرار دارد شبیه‌سازی شود و براساس پاسخ سوالات، احتمال بارداری او تخمین زده شود.

تعیین جنسیت در دوران اقدام به بارداری

بسیاری از زوجین به‌دنبال راهی هستند تا بتوانند جنسیت فرزندشان را خودشان انتخاب کنند. در این قسمت راهکارهای علمی و عملی در دوران اقدام به بارداری ارائه می‌شود تا به کمک آن‌ها زوجین بتوانند احتمال دختر زا یا پسر زا بودنشان را بالا ببرند.

راهکارهای عقب انداختن قاعدگی

بسیاری از خانم ها ممکن است به دلایل مختلفی مانند سفر، عروسی یا کنکور بخواهند قاعدگی خود را عقب بیندازند. در این قسمت باتوجه به تمایلات کاربر به اینکه بخواهد قاعدگی خود را طولانی مدت یا کوتاه مدت عقب بیندازد، راهکار پیشنهاد می‌شود.

نحوه استفاده از قرص های اورژانسی

استفاده صحیح از قرص های اورژانسی بسیار مهم است، چرا که در صورت عدم استفاده صحیح از قرص قرص (دوز کم یا زیاد یا عدم رعایت زمانبندی) ممکن است قرص مؤثر واقع نشود یا اینکه تعادل هورمونی بدن بانوان به هم بخورد. در این قسمت باتوجه به نوع برند مصرفی قرص، نحوه مصرف آن اعلام می‌شود.

انتخاب بهترین روش جلوگیری از بارداری

باید بدانید که جلوگیری از بارداری، تنها به‌معنی استفاده از قرص یا کاندوم نیست بلکه روش‌های جلوگیری از بارداری زیادی وجود دارند که باید باتوجه به تمایلات، سوابق پزشکی، داروهایی که مصرف می‌کنید و برنامه‌ای که برای بارداری آینده دارید، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. چنانچه این انتخاب را به درستی انجام دهید، می‌توان اکثر عوارض روش‌های جلوگیری از بارداری را به حداقل رساند و زندگی زناشویی بهتری را تجربه نمود.

در این قسمت، همه عوامل و نکاتی که در انتخاب روش‌های جلوگیری از بارداری ضروری هستند، در نظر گرفته شده است و با پاسخ دادن به سوالات آن می‌توانید بهترین روش جلوگیری از بارداری ویژه خود را انتخاب کنید.

ورزش در دوران قاعدگی

ورزش در دوران قاعدگی نه‌تنها مضر نیست، بلکه به تسکین علائم آن بسیار کمک می‌کند. تنها باید بدانید چه تمریناتی را انجام دهید و از انجام دادن چه تمریناتی صرف‌نظر کنید.

در این قسمت ویدیوهای آموزشی تهیه شده است تا به کمک آن‌ها بتوانید به خوبی در دوران قاعدگی ورزش کنید.

دانلود اپلیکیشن

برای دسترسی به اپلیکیکیشن مینت کافی است اپلیکیشن مینت را در گوگل سرچ کنید و آن را از طریق وب‌سایت مینت یا گوگل پلی یا کافه بازار دانلود کرده و از خدمات آن استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات