کرونا به مرزهای غربی ایران رسیده و کرمانشاه در آماده‌باش کامل است

پنج‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه اعلام کرد بیماری کرونا در اقلیم کردستان عراق مشاهده شده و آماده‌باش کامل در مرزها و مراکز بهداشتی و درمانی استان کرمانشاه وجود دارد.
تبلیغات

دکتر ابراهیم شکیبا، رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به مشاهده‌ی موارد بیماری کرونا در اقلیم کردستان کشور عراق اعلام کرد، عملا ویروس کرونا پشت مرزهای غرب کشور رسیده و هم‌اکنون آماده‌باش کامل در مرزها و مراکز بهداشتی و درمانی استان وجود دارد. وی در مورد انتشار ویروس کرونا در دنیا گفت:

متأسفانه در هیچ کشوری نمی‌توان مانع ۱۰۰ درصدی در برابر این ویروس ایجاد کرد و هم اکنون بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای پیشرفته با این ویروس درگیر هستند. اخباری مبنی بر مشاهده‌ی مواردی از این بیماری در اقلیم کردستان کشور عراق گزارش شده که همین امر نشان می‌دهد ویروس کرونا پشت مرزهای غربی کشور رسیده و همه باید مراقب باشند.

شکیبا همچنین در ادامه، از آماده‌باش کامل تمام نیروها و مراکز بهداشتی و درمانی استان کرمانشاه خبر داد و افزود مراقبت‌ها در مرز تشدید شده و تمام مسافران ورودی کشور مورد بررسی قرار می‌گیرند. وی در مورد نحوه‌ی شناسایی افراد مبتلا گفت:

یکی از علائم این ویروس تب است، در همین راستا دستگاه‌های تب سنج در مرزها مورد استفاده قرار می‌گیرد تا بتوانیم موارد احتمالی بیماری را شناسایی کنیم. مشکل اصلی در بحث این بیماری مربوط به مواردی است که علائمی نشان نمی‌دهند، اما می‌توانند ناقل این بیماری باشند و نگرانی در بحث ورود این بیماری به کشور مربوط به همین دسته از بیماران است. این بیماری علی‌رغم اینکه ابعاد ناشناخته‌ای دارد، اما قدرت انتشار و سرایت بالایی دارد.

شکیبا در ادامه در مورد میزان کُشندگی این بیماری خاطرنشان کرد، آمارها نشان می‌دهد میزان کُشندگی این بیماری چندان بالا نیست، زیرا با وجود آلوده شدن چندین هزار نفر میزان مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری حدود ۱۳۰ نفر است. وی گفت:

هنوز واکسن و درمان اختصاصی برای این بیماری کشف نشده است. مواردی از مبتلایان به این بیماری با درمان‌های حمایتی بهبود یافته‌اند. آن‌طور که مشخص است این بیماری برای افراد سالم چندان خطرناک نیست و بیشترین خطر متوجه گروه‌های با سابقه‌ی بیماری زمینه‌ای از جمله بیماران قلبی و عروقی، کلیوی و... و نیز گروه سالمندان است. این گروه ها باید بیش از سایر افراد رعایت موارد پیشگیری در خصوص این بیماری را داشته باشند.

وی در پایان افزود، تاکنون گزارشی از ورود این ویروس به کشور نداشته‌ایم. درحال‌حاضر تنها دو اصل مهم از جمله شست‌وشوی مکرر دست‌ها و خودداری از دست دادن، روبوسی و در آغوش گرفتن افرادی که علائم سرماخوردگی دارند، در اولویت است.

ویروس کرونا
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات