نپتون ایکس، تخته‌‌ای که موج سواری با سرعت ۴۵ کیلومتر بر ساعت را ممکن می‌کند

پنج‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
در چند سال گذشته شاهد همه‌گیر شدن دستگاه‌هایی با پیشرانه برقی بوده‌ایم. حالا با نپتون ایکس آشنا می‌شویم. یک تخته موج سواری‌ برقی که با استفاده از تکنولوژی هیدروفویل که می‌تواند به مدت ۸۰ دقیقه با سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعت روی آب حرکت کند.
تبلیغات

نپتون ایکس (Neptun X) محصولی از کمپانی چینی eFoilFly است که پیش از این محصولات دیگری  مانند Lift eFoil را تولید کرده است. در ساخت بدنه‌ی نپتون ایکس از فیبر کربن و فایبرگلاس به عنوان ماده اصلی و  رزین در سطح برای خنک ماندن آن هنگامی که زیر نور خورشید قرار دارد استفاده شده است. در واقع نپتون ایکس یک تخته‌ی موج سواری با ۱۶۸ سانتی‌متر طول و  ۱۱۰ سانتی‌متر عرض است که یک باله‌ی کاملا انعطاف پذیر ۸۰ سانتی‌متری از جنس کربن به عنوان هیدروفویل به آن اضافه شده و یک باتری جداشدنی قطعات آن‌ را تکمیل می‌کند.

روی باله‌ی این هیدروفویل یک موتور ۴۸ ولتی با قدرت اسمی ۳ و توان حداکثری ۱۲ کیلو‌وات نصب شده که می‌تواند سرعت چرخش پروانه‌ی آن را تا حداکثر ۶۵۰۰ دور در دقیقه بالا ببرد.

نپتون ایکس

برای سرعت گرفتن این هیدروفویل کافی است ماشه‌ی آن‌ را فشرد. هر چه بیشتر ماشه را فشار دهید بیشتر سرعت میگیرید. نپتون ایکس می‌تواند تا ۱۳۰ کیلوگرم وزن را تحمل کند و باتری ساخت کمپانی سامسونگ با ظرفیت ۲/۳ کیلووات ساعت عرضه می‌شود که به ۲ ساعت و نیم زمان برای شارژ کامل نیاز دارد. وزن کلی نپتون ایکس حدود ۳۵/۳ کیلوگرم است. البته در هنگام جابجایی میتوان باله‌ی ۶/۳ کیلوگرمی و باتری ۱۲/۵ کیلوگرمی آن‌ را جدا کنید.

نپتون ایکس حدود ۱۲ هزار یورو قیمت دارد، بنابراین برای اکثر افراد این یک وسیله تفریحی اجاره‌ای است نه چیزی که تمایلی به خرید آن را داشته باشند.

البته نپتون‌ایکس اولین تخته‌ی موج سواری مجهز به موتور الکترونیکی نیست و پیش از این نیز نمونه‌هایی همچون تخته‌ی موج سواری تسلا و همچنین محصولی با عنوان راویک رونمایی شده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات