اپل پشتیبانی از ادوبی فلش را در سافاری متوقف می‌کند

چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل پشتیبانی از ادوبی فلش را در سافاری تکنولوژی پریویو متوقف کرد و به‌زودی می‌توانیم شاهد توقف کامل استفاده از آن در مرورگر سافاری باشیم.
تبلیغات

در سال ۲۰۱۷ ادوبی رسما اعلام کرد تا پایان سال ۲۰۲۰ پشتیبانی از فلش را متوقف خواهد کرد و حالا با انتشار آخرین نسخه از مرورگر سافاری تکنولوژی پریویو (Safari Technology Preview)، اپل گام دیگری در توقف کامل استفاده از این افزونه در سافاری برداشته است.

سافاری تکنولوژی پریویو که از بسیاری جهات می‌توان آن را نسخه‌ی بتای سافاری و ورژن آزمایشی آن دانست، به توسعه‌دهندگان و سایر کاربران اجازه می‌دهد قبل از انتشار نسخه‌ی نهایی، باگ‌ها و مشکلات اپلیکیشن را گزارش بدهند.

در گزارش انتشار سافاری تکنولوژی پریویو 99 که چند روز پیش منتشر شد، می‌توان بخشی کوچک اما بسیار مهم را مشاهده کرد که نشان می‌دهد پشتیبانی از ادوبی فلش در این اپلیکیشن متوقف شده است. این خبر بدین معنی است که دیگر نمی‌توان افزونه‌ی ادوبی فلش را در سافاری نصب یا از آن استفاده کرد. این تغییر هم‌اکنون برای کاربران سافاری تکنولوژی پریویو قابل مشاهده است؛ ولی کاربران سافاری آن را بعد از انتشار رسمی آخرین ورژن مرورگر اپل مشاهده خواهند کرد.

توقف استفاده ار ادوبی فلش برای بسیاری از کاربران گجت‌های اپل غافلگیرکننده نیست؛ چراکه از سال ۲۰۱۰ نصب پیش‌فرض افزونه‌ی فلش در مک متوقف شده بود؛ ولی تا پیش‌ازاین کاربران در صورت نیاز می‌توانستند از آن استفاده کنند. اپل غیر فعال کردن ادوبی فلش را از نسخه ۱۰ سافاری و در مک او اس سیرا آغاز کرد.

ادوبی تصمیم خود برای توقف پشتیبانی از فلش تا سال ۲۰۲۰ را سه سال پیش اعلام کرد و در همان زمان، اپل همراهی کامل و همکاری تنگاتنگ خود با این تصمیم را نشان داد و با اشاره به توقف نصب پیش‌فرض این افزونه در مک، گوشی آیفون و آیپد، بر آن صحه گذاشت:

کاربران اپل چندی است وبگردی بدون فلش را تجربه می‌کنند. گوشی آیفون، آیپد و آیپاد تاچ هیچ‌گاه از فلش پشتیبانی نکرده‌اند. این افزونه از سال ۲۰۱۰ در مک به‌صورت پیش‌فرض استفاده نشده است و در حال حاضر اگر کاربران فلش را نصب کنند، افزونه به‌صورت پیش‌فرض غیرفعال خواهد بود.

حال به سال ۲۰۲۰ رسیده‌ایم و می‌توانیم به‌زودی منتظر پایان رسمی فعالیت فلش باشیم که باید مدت‌ها پیش اتفاق می‌افتاد. اگر از دوستداران فلش هستید و از این افزونه که زمانی بسیار محبوب و مورد استفاده بود خاطرات خوبی دارید، نظرات خود را با زومیت در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات