کارلوس گون معتقد به ورشکستگی نیسان در آینده نزدیک است

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل سابق نیسان که به‌تازگی از حبس خانگی در ژاپن گریخته، ورشکستگی شرکت طی ۲ تا ۳ سال آینده را پیش‌بینی کرده است.
تبلیغات

فرار شگفت‌انگیز کارلوس گون از ژاپن و رسیدن به لبنان، ماجرایی خبرساز و سرگرم‌کننده در آخرین روزهای سال ۲۰۱۹ بود. حالا با شروع سال ۲۰۲۰، اظهارنظرهای او در رسانه‌های مختلف بازتاب دارد و به موضوعی جالب توجه تبدیل شده است. کارلوس گون، هنوز از دیدگاه سیستم قضایی ژاپن، مجرم تحت تعقیب محسوب می‌شود و احتمالا با خروج از لبنان توسط نیروهای پلیس بین‌الملل دستگیر خواهد شد.

نوبو گوهارا  Nobuo Gohara

روز گذشته طی یک کنفرانس خبری در ژاپن، یکی از دادستان‌های سابق این کشور به اطلاعات تازه‌ای اشاره کرد. نوبو گوهارا که امروزه وکیل و منتقد سیستم قضایی ژاپن محسوب می‌شود، همچنین به توضیح بخشی از گفتگوهای خود با کارلوس گون پرداخت و ادعای گون مبنی بر ورشگستگی نیسان تا ۲ یا ۳ سال آینده را مطرح کرد. گوهارا نیز مشابه گون، معتقد است که مدیران نیسان و دادستان‌های ژاپنی برای پرونده‌سازی علیه کارلوس گون، همکاری داشته‌اند. در سمت دیگر ماجرا، آسوزا موموس (Azusa Momose) سخنگوی نیسان از پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران پیرامون این موضوع، خودداری کرده است.

Carlos Ghosn / کارلوس گون

حدود دو ماه قبل از فرار گون، او و گوهارا ۵ جلسه گفت‌وگو داشته‌اند. حقوق‌دان ژاپنی در تلاش است تا کتابی پیرامون ماجرای دستگیری مدیرعامل سابق نیسان تهیه کند که البته بنابر ادعای خبرگزاری رویترز، درآینده نزدیک منتشر نخواهد شد. گوهارا و گون، حتی ۲ روز قبل از اجرای نقشه‌ی فرار نیز ملاقات داشته‌اند.

Renault Nissan Mitsubishi Alliance

بسیاری از کارشناسان، دستگیری کارلوس گون را مقدمه‌ای بر پایان اتحاد نیسان و رنو می‌دانند. براساس اطلاعات اولیه حاصل از گفت‌وگو بین مدیران نیسان، ارتباط مهندسی بین محصولات این شرکت و رنو رو به پایان است. همچنین تغییرات گسترده‌ در هیئت مدیره‌ی نیسان اتفاق خواهد افتاد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات