حالت دسکتاپ در جدیدترین بروزرسانی رابط کاربری LG ارائه شد

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
حالت دسکتاپ در رابط کاربری ال‌جی اندروید ۱۰ ارائه شده و امکان نمایش صفحه‌ی گوشی را در مانیتور فراهم خواهد کرد.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد که ال‌جی (LG) در به‌روزرسانی رابط کاربری اندروید ۱۰ یک حالت دسکتاپ (Desktop Mode) را اضافه کرده و این قابلیت در مدل‌های G8 ThinQ و V50 ThinQ دیده شده است. این قابلیت چیزی مشابه حالت DeX در گوشی‌ سامسونگ است که با یک آداپتور USB-C به HDMI، می‌توانید صفحه‌ی گوشی خود را در صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر مشاهده کنید. درواقع این حالت دسکتاپ در اندروید ۱۰ گوشی‌های ال‌جی، این امکان را می‌دهد تا کاربران به اشتراک‌گذاری صفحه‌ی گوشی در یک مانیتور بپردازند.

پس از اتصال گوشی به نمایشگر، اعلانی برای گوشی هوشمند به نمایش درخواهد آمد که با تأیید این اعلان می‌توان در یک محیط دسکتاپ، صفحه‌ی گوشی را مشاهده کرد و به انجام عملیات مختلف در صفحه‌ای بزرگ‌تر پرداخت. این قابلیت همچنین مشابه رابط کاربری قدیمی ویندوز دسکتاپ است. همچنین یک نوار وظیفه مینیاتوری در پایین صفحه ارائه شده که دسترسی به کلیدهای ناوبری و اعلان‌های گوشی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

حالت دسکتاپ در اندروید ۱۰

این قابلیت توسط LG معرفی نشده و یکی از کاربران این حالت جدید دسکتاپ را کشف کرده است. از سوی دیگر این قابلیت امکان انجام چندین کار به‌صورت هم‌زمان را خواهد داد و از قابلیت چندوظیفه‌ای بهره می‌برد. البته اندروید ۱۰ دارای یک حالت دسکتاپ است؛ اما این قابلیت در لیست ویژگی‌های رسمی قرار ندارد، زیرا هنوز در مرحله آزمایشی بوده و برای فعال کردن آن نیاز به تنظیمات خاصی خواهد بود. اما در این میان شرکت‌هایی چون هواوی، سامسونگ و ال‌جی این قابلیت را توسعه داده‌اند. درواقع حالت دسکتاپی که توسط شرکت‌ها ارائه شده از رابط کاربری دوستانه‌تری بهره برده است.

آخرین به‌روزرسانی رابط کاربری UX 9.0 ال‌جی مبتنی بر اندروید ۱۰ دارای حالت دسکتاپ بوده و دقیقاً عملکردی مشابه سامسونگ DeX خواهد داشت. درنتیجه با اتصال گوشی هوشمند LG خود به یک مانیتور خواهید دید که تمام برنامه‌ها و بازی‌های اندروید در مانیتور به نمایش درخواهد آمد. بنابراین اگر جزو کسانی هستید که ترجیح می‌دهید تا برنامه‌ها و بازی‌های اندروید را در صفحه‌ی بزرگ‌تری در اختیار داشته باشید، می‌توانید آخرین نسخه‌ی LG UX 9.0 را در گوشی هوشمند خود نصب کنید از حالت دسکتاپ آن بهره‌مند شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات