سهم ۱۵ درصدی اپل و مایکروسافت در رشد شاخص S&P500 در سال ۲۰۱۹

پنج‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل و مایکروسافت توانسته‌اند با عملکرد درخشان خود در سال ۲۰۱۹، ۱۵ درصد از رشد شاخص S&P500 را به‌ نام خود ثبت کنند. این رقم از مجموع سهم هشت شرکت تأثیرگذار بعدی بیشتر است.
تبلیغات

به‌گزارش سی‌ان‌بی‌سی، دو شرکت اپل و مایکروسافت موفق شده‌اند ۱۵ درصد از رشد شاخص S&P500 را ازآنِ خود کنند که بیش از تأثیر هشت شرکتی است که در رتبه‌های بعدی قرار دارند. این هشت شرکت نام‌هایی بزرگی نظیر فیسبوک و آمازون و AT&T را شامل می‌شود. شاخص S&P500 که مخفف Standard & Poors 500 است، درواقع محکی برای سنجش بازار سهام آمریکا است و ۵۰۰ شرکت برتر در بازار سهام آمریکا را دربر می‌گیرد.

اطلاعات منتشرشده در گزارش سی‌ان‌بی‌سی سهم ۸/۲ درصدی برای اپل و ۶/۶ درصدی برای مایکروسافت را نشان می‌دهند. این دو شرکت درمجموع ۱۴/۸ درصد از کل بازده‌ی این شاخص را در سال ۲۰۱۹ تشکیل می‌دهند که از مجموع سهم هشت شرکت تأثیرگذاری بعدی ازجمله فیسبوک و آلفابت و آمازون بیشتر است.

سهام اپل

همچنین، سی‌ان‌بی‌سی در این گزارش اعلام کرده است کوپرتینویی‌ها و ردموندی‌ها امسال به‌ترتیب ۸۵ و ۵۵ درصد رشد را در قیمت سهامشان تجربه کرده‌اند. این رشد چشمگیر بدین‌معنا است که شرکت‌های مذکور درحال‌حاضر تنها شرکت‌های آمریکایی هستند که ارزش بازار آن‌ها از رقم خیره‌کننده‌ی یک‌تریلیون دلار فراتر رفته است.

اپل با وجود نگرانی‌های درباره‌ی جنگ تجاری، توانست به‌لطف افزایش درآمد سرویس‌های خدماتی و همین‌طور عملکرد موفق اپل‌واچ و ایرپاد در بازار از پیش‌بینی‌های بسیاری از تحلیلگران فراتر رود. در ادامه‌ی این گزارش، آمده است مایکروسافت در بازه‌ی زمانی یادشده توانسته رشد چشمگیری در بخش کامپیوترهای شخصی و خدمات ابری و گیمینگ کند و قراردادی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار با وزارت دفاع آمریکا منعقد کند.

امسال، شاخص S&P500 سال بسیار پرباری تجربه کرد و توانست به بهترین عملکرد در سال‌های پس از ۲۰۱۳ برسد. باید منتظر ماند و دید در سال ۲۰۲۰ و با فراگیرشدن تکنولوژی 5G، اپل و مایکروسافت می‌توانند به این رشد بی‌سابقه ادامه دهند و حتی از آن فراتر روند یا خیر. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات