کارت ویزیت ۳ دلاری با قابلیت اجرای لینوکس

چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
کارت‌های ویزیت معمولا برای معرفی افراد، شغل و راه‌های تماس با آن‌ها استفاده می‌شوند. درواقع می‌توان گفت یک کارت ویزیت خوب معرف شخصیت شغلی و پرستیژ شغلی است.
تبلیغات

کارت ویزیت می‌تواند اولین راه ارتباط شما با مشتری باشد. طراحی درست و تأثیرگذار آن دارای اهمیت فراوانی است. یکی از متفاوت‌ترین کارت‌های ویزیت را مهندس برنامه‌نویس جرج هیلیارد طراحی کرده است. کارت ابداعی هیلیارد باتوجه به کارایی و امکاناتش مقرون‌به‌صرفه و ارزان است و مانند یک کامپیوتر ARM توانایی اجرای لینوکس را دارد. در این کارت ویزیت از پردازنده‌ی آل‌وینر ARM 9 به‌نام  F1C100S (پردازنده‌ای نسبتا قدیمی) استفاده شده است، خود هیلیارد در مورد قیمت آن می‌گوید:

می‌توان با قیمت ۰/۹ دلار به‌صورت عمده و با ۱/۲ دلار به‌صورت تکی این پردازنده را خریداری کرد.
businesscard

کارت ویزیت ساخته شده دارای یک پورت USB است که از طریق آن می‌توان به کامپیوتر دیگری متصل شد و همچنین یک فلش مموری که داخل آن فایل‌هایی مثل رزومه‌ی خود هیلیارد و تعدادی بازی ساده یونیکسی مانند 2048 وجود دارد.

businesscard2

کارت ویزیت لینوکس در یک نگاه

در نگاه اول این کارت شبیه یک پروژه‌ی ساده شامل پیدا کردن قطعات، طراحی و چاپ مدار، برش‌کاری و لحیم‌کاری است؛ اما خود هیلیارد در مورد انجام این کار نظر متفاوتی دارد. او می‌گوید تحقیقات زیادی برای پیدا کردن پردازنده و طراحی مدار کشیده و همچنین مجبور بوده تمام جزئیات مانند نوشتن درایورها، سفارشی‌سازی فلش، اسمبل قطعات و بسیاری از کارهای دیگر که تصور آن دشوار است را انجام دهد.

این کارت ویزیت لینوکسی فاقد I/O، شبکه و فضای ذخیره‌سازی برای ذخیره و اجرا برنامه‌های سنگین است و در آن از یک حافظه‌ی ۸ مگابایتی فلش استفاده شده؛ فایل سیستم روت آن حدود ۲/۴ مگابایت است که می‌تواند با اتصال به کامپیوتری دیگر در حدود فقط ۶ ثانیه راه‌اندازی شود.

businesscard3

ساخت هر کارت ویزیت لینوکسی گرچه تجربه‌ای شخصی برای سازنده‌ی آن محسوب می‌شود، اما می‌تواند تأثیر ماندگاری از خود در ذهن مخاطب به‌جای بگذارد. اگر از علاقه‌مندان به ساخت این‌گونه کارت‌ها هستید، می‌توانید نقشه و راهنمای ساخت این کارت‌ها را در بلاگ خود هیلیارد ببینید. همین‌طور می‌توانید کدها و فایل‌های مورد نیاز را از صفحه‌ی گیت‌هاب پروژه بردارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات