سفرهای خارجی ارزان ایرانیان در سال 2019 طبق آمار کایت به کجا بوده است؟

سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
همیشه در آخرین روزهای سال، آمار و ارقام مربوط به آن سال منتشر می‌شود و با منتشرشدن این آمار، کسب‌و‌کارها و علاقه‌مندان به آن حوزه برای سال بعد تصمیم‌گیری می‌کنند. سفرهای خارجی ایرانیان در سال ۲۰۱۹ درمقایسه‌با سال ۲۰۱۸ با افزایش روبه‌رو بوده است و این امر افزایش علاقه‌ی مردم ایران به سفرهای ارزان را نشان می‌دهد.
تبلیغات

در این مقاله، آژانس هواپیمایی کایت ارزان‌ترین تورهای خارجی برای ایرانیان را معرفی کرده است. کایت یکی از استارتاپ‌های حوزه‌ی گردشگری است که با هدف معرفی تورهای داخلی و خارجی ارزان ایجاد شده است. درکنار تورهای ارزان، کایت انواع تورها را به‌صورت اقساطی نیز ارائه می‌کند.

تور وان

تور وان که درمقایسه‌با دیگر تورهای خارجی به‌تازگی مدنظر قرار گرفته است، جزو سه مقصد ارزان برای سفرهای ایرانیان به خارج از کشور در سال ۲۰۱۹ بوده است. سفر به وان حتی با کمتر از ۸۰۰ هزار تومان نیز در سال ۲۰۱۹ ممکن بود و این احتمال بسیار کم است که هزینه‌ی سفر به وان در سال ۲۰۲۰ افزایش چشمگیری یابد. سفر زمینی به وان فرصت خارج‌شدن از کشور را به افرادی می‌دهد که می‌خواهند با کمتر از یک‌میلیون تومان به سفر خارجی بروند و از جاذبه‌های ترکیه و وان دیدن کنند. جاذبه‌های وان اصلا با جاذبه‌های استانبول مقایسه‌کردنی نیست و سفر به هرکدام از این دو شهر حال‌و‌هوای متفاوتی دارد.

البته باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که برای سفر به استانبول حداقل باید دوبرابر سفر به وان هزینه کنید و به‌دلیل دوربودن این شهر درمقایسه‌با وان خستگی بیشتری متحمل شوید. سفرهای ایرانیان به وان در ۶ ماهه‌ی ابتدایی سال ۱۳۹۸ درمقایسه‌با ۶ ماهه‌ی ابتدایی سال ۱۳۹۷ افزایش ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد. دلیل اصلی علاقه‌ی مردم ایران به وان قیمت باورنکردنی تور وان بوده است. از دیگر دلایل این موضوع جاذبه‌های وان نظیر دریاچه‌ی اختامار و نزدیک‌بودن این شهر به ایران بوده است.

جالب است بدانید فاصله وان تا تهران، حدودا به‌اندازه‌ی فاصله‌ی تهران تا مشهد است و به‌دلیل نداشتن پرواز مستقیم تهران به وان، اغلب تورهای این شهر به‌صورت زمینی برگزار می‌شود. تورهای هوایی وان ترکیه قیمتی معادل تور آنتالیا خواهد داشت؛ ولی با‌توجه‌به خدماتی که در تورهای آنتالیا ارائه می‌شود، سفر هوایی به وان مقرون‌به‌صرفه نیست.

کایت

تور باکو

تور باکو نیز جزو تورهای ارزانی بوده است که ایرانیان در سال ۲۰۱۹ به آن علاقه نشان داده‌اند. سفر به باکو برای همه‌ی مردم ایران جذاب است و افراد بیشتر به قصد مهاجرت و تحصیل و کار به این شهر سفر می‌کنند. هزینه‌ی سفر به باکو تقریبا ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است که باعث شده این مقصد به‌عنوان یکی از پنج مقصد پرطرفدار سال ۲۰۱۹ در بین ایرانیان باشد.

سفر به باکو علاوه‌بر هزینه‌ی مقرون‌به‌صرفه برای سفر خارجی، مزایای دیگری نظیر امکان آشنایی و تماشای جاذبه‌های بی‌نظیر تاریخی آذربایجان، خرید از مراکز مجلل و اقدامات مهاجرتی برای کشورهای اروپایی و آمریکایی را به ایرانیان ارائه می‌کند. باتوجه‌به هزینه‌ای که می‌کنید، سفر به باکو کیفیت مناسبی به شما ارائه می‌کند و نمی‌توان سفر به این شهر را با شهرهایی مثل جنوب‌شرق آسیا مقایسه کرد. بااین‌حال در بین تورهایی که در همین بازه‌ی قیمتی هستند، باکو هم هزینه‌ی تور و هم هزینه‌های جاری در آن درمقایسه‌با گرجستان مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

کایت

تور کربلا

تور کربلا معمولا در‌مقایسه‌با دیگر تورهای خارجی خیلی موردتوجه قرار نمی‌گیرد؛ ولی هرطور که نگاه کنید، این سفر سفری خارجی است و باید با سایر کشورها مقایسه شود. حدود قیمت تور زمینی کربلا در سال ۲۰۱۹، ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حدود قیمت تور هوایی کربلا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است. سفر به کربلا فقط جنبه‌ی زیارتی دارد و تقریبا تمامی سفرهای ایرانیان به کربلا، به قصد زیارت بوده است.

آمار ورود گردشگران ایرانی به عراق در سال ۲۰۱۹ درمقایسه‌با سال ۲۰۱۸ با وجود افزایش قیمت ارز، نه‌تنها کاهش نیافته، بلکه افزایش نیز یافته است. البته باید در نظر داشت بیشتر ایرانیان در ایام اربعین به کربلا سفر می‌کنند. به‌لطف وجود پروازهای هواپیمایی‌های داخلی، سفر به کربلا با هزینه‌‍‌ای ارزان نیز برای ایرانیان ممکن است.

تور استانبول

تور استانبول همیشه جزو سه گزینه‌ی جدول محبوب‌ترین سفرهای خارجی ایرانیان است. درست است سفرهای ارزان‌تری درمقایسه‌با استانبول وجود دارد؛ ولی نکته‌ی مهم این است که درکنار عامل ارزانی، به عامل محبوب‌ترین نیز توجه کرده‌ایم؛ به‌همین‌دلیل، تور استانبول را جزو سفرهای خارجی ارزان ایرانیان قرار داده‌ایم. هزینه‌ی تور زمینی استانبول در سال ۲۰۱۹ حدود ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و هزینه‌ی تور هوایی استانبول حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است.

استانبول شهری پر از جاذبه‌های گوناگون است و به‌نقل از سایت گردشگری کایت، «استانبول مکانی است که هر ایرانی حداقل یک‌بار باید از آن دیدن کند». این شهر از دیرباز پذیرای ایرانیان زیادی بوده و سفرهای خارجی ایرانیان به ترکیه بیشترین حجم سفرهای ایرانیان را تشکیل می‌دهد. دلیل ارزان‌بودن قیمت تور استانبول این است که باتوجه‌به بودجه‌تان و طیف وسیعی از هتل‌ها و هواپیمایی‌ها، می‌توانید سفر خود را برنامه‌ریزی کنید.

وجود پرواز هواپیمایی‌های داخلی به استانبول باعث شده با هزینه‌ای به‌مراتب کمتر از هواپیمایی‌هایی نظیر ترکیش، از تهران به استانبول بتوان سفر کرد. نکته‌ی دیگری که باعث ارزان‌شدن هزینه‌ی سفر به استانبول شده، وجود تعداد زیاد پرواز از ایران به استانبول است که بین هواپیمایی‌های مختلف برای گرفتن سهم بیشتری از فروش بلیط هواپیما استانبول رقابت ایجاد کرده است. هزینه‌های شهری که حین سفر به استانبول باید متحمل شوید، درمقایسه‌با دیگر کشورها ارزان‌ است و همین موضوع یکی از دلایلی است که این شهر بین ایرانیان برای سفرهای خارجی به‌عنوان محبوب‌ترین مقصد شناخته شده است.

در این مطلب سفرهای ارزان و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری خارجی ایرانیان را معرفی کردیم. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر از آمار و ارقام گردشگری و قیمت و شرایط تورهای مذکور وارد سایت www.kite.ir شوید یا با شماره‌تلفن ۷۵۰۹۷۷۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید و از مشاوره‌ی کارشناسان مجرب کایت بهره‌مند شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات