بازار ایربادهای بیسیم در قبضه اپل؛ شیائومی و سامسونگ در رتبه‌های بعدی

سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
ایرپادز اپل در سال گذشته‌ی میلادی، از مجموع تمامی ایربادهای بی‌سیم دیگر برندها بیشتر فروخت و شیائومی و سامسونگ با اختلاف، پشت‌سر اپل در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.
تبلیغات

اپل ایرپادز (AirPods) را به‌عنوان هدفون‌های کاملا بی‌سیم و جدیدی معرفی کرد که اتصال آن‌ها ازطریق بلوتوث برقرار می‌شود. هم‌اکنون ایربادهای جدید به‌همراه کیس‌های شارژ با طراحی بی‌سیم عرضه می‌شوند و رونق این گروه از محصولات باعث حذف تدریجی جک هدفون از گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار امروزی شده است.

اپل، تنها شرکتی نیست که درزمینه‌ی هدفون‌های بی‌سیم فعالیت می‌کند؛ اما براساس داده‌های Strategy Analytics، کوپرتینویی‌ها در‌حال‌حاضر با اختلاف بیشترین سهم را از فروش این محصولات در بازار به‌خود اختصاص داده‌اند. اپل با عرضه‌ی ۵۸/۷ میلیون AirPods در سال ۲۰۱۹ موفق شده ۵۴/۴ درصد از سهم بازار Earbudهای بی‌سیم و ۷۱ درصد از درآمد بازار جهانی هدست‌های کاملا بی‌سیم استریو (TWS) را ازآنِ خود کند.

هدست های TWS

پس از اپل، شیائومی و سامسونگ در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. شیائومی با عرضه‌ی ۹/۱ میلیون هدست TWS در سال ۲۰۱۹، ۸/۵ درصد سهم بازار را به‌خود اختصاص داده و در جایگاه دوم قرار گرفته است. سامسونگ نیز با عرضه‌ی ۷/۴ میلیون هدست TWS در سال ۲۰۱۹، سهم ۶/۹ درصدی از بازار را به‌دست آورده و بر جایگاه سوم تکیه زده است. شیائومی با عرضه‌ی انواع مختلفی از هدست‌های TWS و کاهش قیمت محصولاتش موقتا سامسونگ را پشت‌سر گذاشته است. ناگفته نماند سامسونگ قرار است ۱۱ فوریه +Galaxy Buds خود را به‌همراه گلکسی اس ۲۰ رونمایی کند.

استراتژی آنالیتیکس انتظار دارد بازار هدست‌های TWS در چند سال آینده بیشتر رشد کند و در سال ۲۰۲۴، تعداد هدست‌ها برای عرضه به بازار به ۱/۲ میلیارد واحد برسد. این در‌ حالی‌ است که در سال ۲۰۱۹، تنها ۱۷۰ میلیون واحد هدست بی‌سیم فروخته شده است. درواقع طبق پیش‌بینی این شرکت، تا سال ۲۰۲۴ هدست‌های بی‌سیم با عرضه و فروش ۱۰ برابری درمقایسه‌با سال گذشته همراه خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات