با سفر زون با دو مکان تفریحی چندجانبه در تهران آشنا شوید

پنج‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مجموعه دانش بنیان سفرزون با معرفی محصول برنامه ریز سفر و ارائه محصولات گردشگری باتوجه به نیاز بازار کشور، قصد بر این موضوع کرده است تا تحولی نو در صنعت گردشگری کشور رقم بزند.
تبلیغات

تفریح می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد که براساس سلیقه و سبک تفریحی هرکس، طیف گسترده‌ای را دربرمی‌گیرد. مرکز اصلی گسترده‌ترین مکان‌های تفریحی در ایران، پایتخت کشور، تهران محسوب می‌شود. اگر بخواهیم یک روز را به تفریح در این شهر بزرگ اختصاص دهیم، شاید کمی سردرگم شویم و ندانیم وقت‌مان را در کدام‌یک از مکان‌های تفریحی آن بگذرانیم. بهترین انتخاب برای مردم تهران که می‌خواهند از روز تعطیل خود بیشترین استفاده را بکنند، رفتن به مکان‌های تفریحی‌ای است که یک تیر و چند نشان‌ محسوب می‌شوند؛ یعنی جاهایی که هم برای بازدید مناسب‌اند و هم می‌توان در آن‌ها خوش گذراند. در ادامه می‌توانید با دو مورد از جاهای دیدنی تهران که محبوبیت زیادی در بین گردشگران دارند و از بهترین مکان‌های تفریحی محسوب می‌شوند آشنا شوید.

ایران مال، بزرگ‌ترین مرکز خرید خاورمیانه

ایران مال شبیه هیچ‌کدام از مراکز تجاری ایران نیست، این مجتمع یک مجموعه چندجانبه است و بیش از آنکه تنها یک مجتمع تجاری باشد، عمارتی‌ است با معماری تلفیقی ایرانی-سنتی و مدرن که پاسخگوی طیف وسیعی از نیاز مردم است. یکی از شگفتی‌های ایران مال، نمای زیبا و باشکوهش است که از هرجهت می‌توان آن را منحصربه‌فرد دانست. ایران مال از نمای بیرونی، ظاهری مدرن با ساختاری سنگی و شیشه‌ای‌ دارد که نمونه‌اش در ایران کمتر دیده‌ می‌شود، از آن‌طرف در قسمت‌های مختلف داخلی این مجموعه، نشانه‌هایی از معماری سنتی به‌کار رفته‌ است.

شاید بتوان گفت گشت‌و‌گذار در ایران مال شبیه گشتن در یک شهرک کوچک است که همه نوع خدماتی دارد؛ در این مجموعه هم می‌توان تفریح کرد، هم می‌توان از آثار مدرن و سنتی بازدید کرد و هم از مناظر سرسبز دست‌سازش لذت برد.

یکی از محبوب‌ترین قسمت‌های ایران مال باغ کتاب مجموعه است که منظره‌ی خیره‌کننده‌ای دارد. این باغ کتاب حدود ۵۰ هزار جلد کتاب دارد و در آن میز و صندلی‌های راحتی برای مطالعه گذاشته شده است.

از دیگر بخش‌های این مجموعه می‌توان به هایپراستار، نمایشگاه خودرو، باشگاه ورزشی، پیست یخ، کافه سینما، گالری و فودکورت اشاره کرد.

ایران مال دراتوبان شهید خرازی غرب به شرق، نرسیده به خروجی دریاچه چیتگر قرار گرفته است.

کاخ سعدآباد، روایتی از زبان ۴ دوره تاریخی

سفرزون

کاخ سعدآباد از نقاط گردشگری-تفریحی در تهران

نمی‌شود در تهران زندگی کرد و کاخ سعدآباد را نشناخت. این کاخ زیبا در شمالی‌ترین نقطه تهران و در کوهپایه‌های توچال و دره دربند قرار گرفته‌ و یادآور چهار دوره‌ی تاریخی ایران است. فضای سرسبز، آب و هوای مطبوع و جاذبه‌های دیدنی این منطقه باعث شده است تا به یکی از اصلی‌ترین نقاط گردشگری تبدیل شود. در این مجموعه عظیم می‌توان ۱۸ کاخ را دید که هرکدام به موزه خاصی تبدیل شده است و آثار متفاوتی از تاریخ قاجار و پهلوی را به نمایش می‌گذارد. کاخ شهرام، کاخ لیلا پهلوی، کاخ سیاه، کاخ فرح پهلوی، کاخ کرباس، کاخ ملت و کاخ سبز از معروف‌ترین کاخ‌های مجموعه گردشی-تفریحی کاخ سعدآباد هستند.

کاخ گلستان نه‌تنها مکانی برای بازدید تاریخی محسوب می‌شود، بلکه جایی برای استراحت و لذت بردن از باغی وسیع و سرسبز نیز است. بعد از بازدید می‌توان در این کاخ زیبا روی نیمکت‌ها نشست و از منظره زیبای روبه‌رو لذت برد.

کاخ سعدآباد در خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی (زعفرانیه)، انتهای خیابان شهید کمال طاهری قرار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات