فیات کرایسلر و فاکسکان در تولید خودرو برقی همکاری می‌کنند

شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
فیات کرایسلر و فاکسکان قصد دارند در سرمایه‌گذاری مشترک، خودرو برقی تولید کنند. محصولات این دو شرکت ابتدا در چین عرضه خواهد شد.
تبلیغات

فیات کرایسلر و شرکت تایوانی هون‌ های (Hon Hai) که با نام تجاری فاکسکان شناخته می‌شود، به‌زودی برنامه‌ای مشترک برای تولید خودروهای برقی آغاز می‌کنند. براساس گزارش خبرگزاری‌های مختلف، مقام‌های فیات کرایسلر و فاکسکان به‌دنبال اتحاد پنجاه‌پنجاه هستند؛ ولی سهم غیرمستقیم شرکت تولیدکننده‌ی قطعات الکترونیکی و مونتاژکننده‌ی گوشی‌ های آیفون از ۴۰ درصد بیشتر نخواهد شد.

بلومبرگ خبر داده است اولین خودروهای برقی فیات کرایسلر و فاکسکان در چین عرضه می‌شود. درواقع، هدف اولیه‌ی این برنامه تولید خودروهای برقی برای بازار چین است؛ البته احتمال دارد عرضه‌ی محصولات در کشورهایی دیگر در آینده بررسی شود. قرارداد رسمی بین این دو شرکت بزرگ در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۰ امضا خواهد شد.

Foxconn

هنوز جزئیات زیادی از همکاری فیات کرایسلر و فاکسکان دردسترس نیست؛ اما این احتمال وجود دارد که نسخه‌ی تمام‌برقی از نسل جدید فیات ۵۰۰ در این برنامه و اقدام مشترک تولید شود. ناگفته نماند فیات کرایسلر به‌تازگی در قراردادی دوطرفه با گروه فرانسوی PSA (پژو-سیتروئن سابق) ادغام شد و چهارمین گروه بزرگ خودروسازی جهان شکل گرفت. ادغام FCA و PSA تا پایان سال ۲۰۲۰ یا اوایل ۲۰۲۱ نهایی می‌شود و تمرکز بر تولید خودروهای برقی در برندهای زیرمجموعه‌‌ی این دو گروه، بیشتر خواهد شد. 

FCA / فیات کرایسلر

فاکسکان در چند سال اخیر، سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی روی فناوری‌های مرتبط با حمل‌ونقل آینده کرده است که شرکت تاکسی آنلاین و اشتراکی چینی Didi Chuxing و استارتاپ‌های Byton و Xpeng درکنار غول باتری‌سازی CATL از جمله‌ی این موارد هستند. درحال‌حاضر، نوع و مدل خودروها و زمان تولید محصولات برقی فیات کرایسلر و فاکسکان مشخص نیست.

پنج سال پیش، ایلان ماسک گفته بود تولید خودرو بسیار پیچیده‌تر از گوشی یا ساعت‌های هوشمند است؛ بنابراین، نمی‌توان به شرکتی تأمین‌کننده مثل فاکسکان مراجعه و از آن درخواست تولید خودرو کرد. اگر برنامه‌ی همکاری فیات کرایسلر و فاکسکان نهایی شود، قطعا تسلا با رقیبی جدید و باتجربه روبه‌رو خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات