پرکاربردترین اپلیکیشن ها در سفر از دید معراج گشت

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
با نزدیک شدن به ایام نوروز، بحث سفر در میان خانواده‌ها داغ‌تر می‌شود. هر شخصی و هر خانواده ای سبکی برای مسافرت کردن دارد.
تبلیغات

بعضی‌ها سفرهای داخلی با خانواده و فامیل را ترجیح می‌دهند و بعضی دیگر از حالا به فکر رزرو تور نوروز هستند. هر جا که بخواهید بروید و هر مقصدی که انتخاب کنید، لازم است برای آن آمادگی داشته باشید.

خوشبختانه این روزها تکنولوژی تا حدود زیادی به سفردوستان کمک می‌کند. وبلاگ های راهنمای سفر بسیار زیادند و نویسندگان حرفه‌ای متعددی دراین‌زمینه فعال هستند. اینترنت بستری برای به اشتراک گذاشتن تجربیات فراهم کرده و میان میلیون‌ها نفر در سراسر جهان ارتباط برقرار کرده است. علاوه بر این، اپلیکیشن ها و برنامه های متعددی نیز برای راهنمایی گردشگران و کمک به آن‌ها ساخته شده است. در این مقاله پرکاربردترین اپلیکیشن ها در سفر را به شما معرفی می‌کنیم تا هنگامی که راهی تور نوروز شدید، به‌راحتی بتوانید به امکانات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید.

اپلیکیشن‌های مورد استفاده در سفرهای داخلی

اگر برای نوروز یک تور داخلی انتخاب کرده باشید، تا حدود زیادی از نصب برنامه های کمکی بی‌نیاز خواهید بود. در این سفر، رزرو بلیت و هتل به عهده آژانس است و احتمالا یک راهنما نیز برای معرفی جاذبه های شهر در اختیارتان خواهد بود. با این حال، داشتن بعضی از اپلیکیشن ها، از جمله موارد زیر، جزو ضروریات سفر محسوب می‌شود.

مسیریاب ها و به‌ویژه waze

وقتی وارد یک شهر جدید می‌شوید، پیدا کردن آدرس ها از همه چیز دشوارتر است؛ به‌خصوص در شهرهای ایران که سیستم آدرس‌ها و اسامی کوچه و خیابان ها نظم خاصی ندارد. پرسیدن مسیر از مردم نیز در بعضی موارد مشکل‌ساز است. گاهی اوقات گویش های محلی را متوجه نمی‌شویم و بعضی وقت‌ها شخص مورد نظر نمی‌تواند به‌درستی ما را راهنمایی کند. در چنین شرایطی، بهترین گزینه استفاده از برنامه های مسیریاب است. البته این برنامه‌ها به‌حدی کاربردی هستند که در شهر خودمان هم با استفاده از آن‌ها مسیر را پیدا می‌کنیم! مسیریاب‌های متعددی وجود دارد. از بلد فارسی تا گوگل مپ و... . با این حال، طبق تجربه، دقیق‌ترین آن‌ها waze است؛ برنامه‌ای که بهترین و کوتاه‌ترین مسیر را به شما نشان می‌دهد و در هر شهری می‌توانید از آن استفاده کنید. رابط کاربری این اپلیکیشن بسیار ساده و روشن و گویش راهنمای صوتی فارسی زبان آن کاملا قابل درک است. waze کاملا رایگان است و روی سیستم‌های عامل اندروید و ios اجرا می‌شود.

 معراج گشت

اپلیکیشن Weather Bug

یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر سفر، وضعیت آب‌و‌هوا است. به‌ویژه در نوروز و ابتدای بهار که هوا متغیر است و گاهی بارانی و طوفانی می‌شود، لازم است حتما یک برنامه برای گزارش هوا داشته باشید. Weather Bug اطلاعات متعددی را ارائه می‌دهد که شاید در نگاه اول به نظرتان گیج‌کننده بیاید اما کمی که با آن آشنا شدید، داده‌های ارزشمندی را می‌توانید پیدا کنید. از پیش‌بینی وضع آب و هوای هر منطقه به‌صورت روزانه و ساعتی، تا میزان ذرات معلق در فضا و تشخیص طوفان و صاعقه و... . این اپلیکیشن کاملا رایگان است و روی سیستم‌های عامل اندروید و ios کارایی دارد. اگر یک برنامه‌ی ساده‌تر می‌خواهید که اطلاعات هواشناسی را بدون سردرگمی در اختیارتان بگذارد، AccuWeather را امتحان کنید.

نرم‌افزار موبایلی فیدیلیو

یکی از مهم‌ترین لذت ها در سفر، امتحان کردن غذاهای محلی و جدید است! اساسا شکم گردی به خودی خود مکتبی در بحث گردشگری محسوب می‌شود و پیروان سرسختی دارد! با این اوصاف داشتن نرم‌افزاری که بهترین رستوران ها و کافه های هر شهر را به ما معرفی کند بسیار مفید خواهد بود. فیدیلیو دقیقا همین کار را می‌کند. این نرم‌افزار برای اندروید، ios و جاوا ارائه شده است و در آن می‌توانید علاوه بر شناسایی بهترین رستوران ها از نظرات کاربران دیگر نیز مطلع شوید.

اپلیکیشن های پرکاربرد در سفرهای خارجی

اگر قصد رفتن به یک تور خارجی را داشته باشید، اپلیکیشن‌ها کمک بزرگی برای‌مان محسوب می‌شوند. البته هر تور یک راهنما دارد و معمولا همه‌ی برنامه‌ها از پیش هماهنگ شده‌اند. با این حال بعضی از برنامه‌ها، به‌ویژه برای ارتباط برقرار کردن با مردم، در این سفر مورد نیاز هستند. برای نمونه موارد زیر را در نظر بگیرید:

اپلیکیشن Duolingo

دولینگو یک نرم‌افزار جذاب است که با روشی ساده، جملات و عبارات ضروری کشورهای مختلف را به شما آموزش می‌دهد. این آموزش‌ها به شکل بازی طراحی شده‌اند و با کامل کردن هر مرحله و گرفتن امتیازهای لازم، می‌توانید به مرحله‌ی بعد بروید. در این حین بعضی از جمله‌های پرکاربرد کشور مورد نظر را یاد می‌گیرید و می‌توانید در خیابان و بازار و گوشه و کنار شهر با مردم راحت‌تر ارتباط برقرار کنید. حتی در شهرهایی که بیشتر افراد انگلیسی می‌دانند هم صحبت کردن به زبان محلی، تأثیر بسیار خوبی روی آدم‌ها می‌گذارد. معمولا مردم با شنیدن زبان خودشان از یک توریست خوشحال می‌شوند! این نرم‌افزار را می‌توانید روی سیستم‌های عامل اندروید و ios نصب کنید.

معراج گشت

اپلیکیشنiTranslate 

اگر حوصله‌ی یاد گرفتن یک زبان جدید را ندارید، iTranslate بهترین گزینه پیش روی شما است. جمله ای را به زبان خودتان بگویید و این برنامه می‌تواند آن را به ۹۰ زبان زنده دنیا ترجمه کند. نکته مثبت این است که می‌توانید پک مربوط به یک زبان خاص را دانلود کنید و در ادامه برنامه بدون نیاز به اینترنت جملات را به آن زبان ترجمه خواهد کرد. از این اپلیکیشن هم می‌توانید در سیستم‌های عامل اندروید و ios استفاده کنید.

اپلیکیشن TripAdvisor 

اگر اهل سفر باشید، حتما با وب سایت تریپ ادوایزر آشنا هستید. یک جامعه ۵۰۰ میلیونی از افرادی که دیدگاه‌های خود را در زمینه‌ی مکان‌های مختلف به اشتراک می‌گذارند. بهترین رستوران‌ها، کافه‌ها، کلاب‌ها و جاذبه های گردشگری را می‌توانید در این وب سایت پیدا کنید و حالا با استفاده از اپلیکیشن، دسترسی به این اطلاعات ارزشمند ساده‌تر شده است. با استفاده از اپ تریپ ادوایزر می‌توانید نقشه‌ها و اطلاعات مربوط به مقصد مورد نظرتان را دانلود و ذخیره کنید. این برنامه روی سیستم‌های عامل‌ اندروید و ios قابل اجرا است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات