بیشترین ترافیک ماهانه متعلق به کدام سایت‌ها است؟

سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بررسی‌ها نشان می‌دهد سایت آلفابت با ۱۲۰ میلیارد بازدید ماهانه، پرترافیک‌ترین سایت جهان است.
تبلیغات

تحقیقات مؤسسه‌ی تحقیقات آنلاین WebsiteToolTester نشان می‌دهد سایت آلفابت که گوگل یکی از زیرمجموعه‌های آن است، با ۱۲۰ میلیارد بازدید ماهانه، بیشترین ترافیک ماهانه‌ی اینترنت بین‌المللی را دراختیار دارد. براساس نتایج این تحقیقات، شرکت آلفابت ۴۲۲ دامنه دارد و بزرگ‌ترین و مهم‌ترین این دامنه‌ها گوگل است که به‌تنهایی ۷۷ میلیارد بازدید ماهانه، یعنی بیش از نصف ترافیک ماهانه‌ی آلفابت را دراختیار دارد. دومین دامنه‌ی بزرگ متعلق به آلفابت، یوتیوب محسوب می‌شود که بازدید ماهانه‌اش ۲۷/۸ میلیارد است.

مایکروسافت

مایکروسافت درزمینه‌ی ترافیک ماهانه در رده‌ی دوم قرار گرفته است و سایت این شرکت ماهانه ۷/۲ میلیارد بازدید دارد. این غول نرم‌افزاری ۱۳۹ دامنه ازجمله msn.com و bing.com و linkdin.com دراختیار دارد. مایکروسافت لینکدین را در سال ۲۰۱۶ با قیمت ۲۶ میلیارد دلار تصاحب کرد. نکته‌ی جالب اینجا است که بیشترین ترافیک ماهانه در بین دامنه‌های مایکروسافت را live.com با بازدید ماهانه‌ی ۲/۲ میلیارد دارد.

در رده‌ی سوم سایت‌های دارای بیشترین ترافیک ماهانه، آمازون قرار و ۲۵۸ دامنه‌ی زیرمجموعه‌ی این شرکت درمجموع ۶ میلیارد بازدید ماهانه دارد. تعجبی ندارد که نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهند amazon.com در این مجموعه بیشترین ترافیک را جذب می‌کند. این فروشگاه غول‌پیکر در ماه ۲ میلیارد بازدید دارد.

نتایج تحقیقات WebsiteToolTester نشان می‌دهد برخلاف تصور اولیه، بیشترین دامنه به‌نام هیچ‌کدام از شرکت‌های غول‌پیکر فناوری نیست و شرکت بریتانیایی‌هلندی یونیلیور با ۱،۱۸۱ دامنه، بیشترین دامنه را در سطح اینترنت دارد. تعداد دامنه‌های این شرکت بیش از هشت‌برابر دامنه‌های مایکروسافت و بیش از دوبرابر دامنه‌های آلفابت است.

یونیلیور شرکتی چندین‌ملیتی است که مالک تعداد بسیار زیادی برند جهانی در زمینه‌های مواد غذایی و محصولات آرایشی بهداشتی و مواد بهداشتی به‌شمار می‌رود. این شرکت مالک بیشتر از ۴۰۰ برند است که از مهم‌ترین‌های آن‌ها می‌تواند به سیگنال، داو،‌ لوکس،‌ کلوین کلاین و وازلین اشاره کرد. دو دامین بزرگ یونیلیور cleanipedia.com و dollarshaveclub.com هستند که درمجموع حدود پنج‌میلیون بازدید ماهانه دارند.

روبرت برندل، مدیرعامل مؤسسه‌ی WebsiteToolTester، درباره‌ی نتایج تحقیقات این مؤسسه گفت:

بررسی دامنه‌های مختلف شرکت‌های بزرگ بسیار جالب است. سایت شرکت‌های بزرگی مثل والت دیزنی ماهانه ۷۸۲ میلیون بازدید دارد و شرکت‌های غول‌پیکری مثل مایکروسافت روی دامنه‌های بزرگشان مثل live.com و linkdin.com ترافیک خیره‌کننده‌ای دراختیار دارند. ناگفته نماند ترافیک ماهانه‌ی بعضی از دامنه‌های بزرگ هم جالب هستند. به‌عنوان مثال، سایت آمازون به‌تنهایی دومیلیارد بازدید ماهانه دارد و گوگل آمار بازدید ماهانه ۷۷ میلیارد را ثبت کرده است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات