آمازون کارمندان منتشرکننده اطلاعات کاربرانش را اخراج می‌کند

دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
با فاش‌شدن اطلاعات مهم مشتریان، آمازون تصمیم گرفته است کارمندان خاطی را اخراج کند.
تبلیغات

به‌تازگی افشا شده است که برخی از کارمندان یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین فروشگاه‌های آنلاین جهان، آمازون، اطلاعات کاربران شامل شماره‌تلفن و ایمیل‌هایشان را فروخته‌اند. این اتفاق مهم در حالی رخ داده است که ابتدا نام یکی از کارمندان در فروش اطلاعات محرمانه کاربران مطرح بود؛ اما به‌نظر می‌رسد پای کارمندان بیشتری به این ماجرا باز شده است.

آمازون درباره‌ی تعداد کاربرانی که اطلاعاتشان فروخته شده، جزئیاتی ارائه نکرده است؛ اما ظاهرا تعدادش به‌اندازه‌ای بوده که به اخراج چندین کارمندان بینجامد. اقدام این شرکت برای تنبیه کارمندانش برای محافظت بیشتر از اطلاعات شخصی مشتریان بوده؛ اما مشخص نیست چرا کارمندان آمازون تا این حد به فروش اطلاعات مشتریان شرکتشان علاقه‌مند هستند. این اولین‌بار نیست که اطلاعات مشتریان آمازون فاش می‌شود و کارمندان این شرکت در سال ۲۰۱۸ نیز این کار را انجام داده بودند.

amazon

آمازون پس از انتشار اطلاعات مشتریان به آن‌ها ایمیل زده و اشاره کرده است اطلاعات آن‌ها شامل آدرس ایمیل و شماره‌تلفن از آمازون خارج شده و به‌دست افراد یا شرکت‌های دیگر افتاده است. این شرکت پس از ارسال ایمیل‌ها مجبور شده موضوع را برای رسانه‌ها توضیح دهد؛ اما درباره تعداد کاربران قربانی انتشار اطلاعات سخنی نگفته است.

این دومین‌بار است که شرکتی با این اعتبار توانایی حفاظت از اطلاعات محرمانه کاربرانش را ندارد و همین موضوع انتقادهای بسیاری را موجب شده است که تأثیر منفی بسیاری بر روند کار این فروشگاه آنلاین گذاشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات