بانک پارسیان دریافت رمزپیامکی پویای مشتریان را فعال کرد

پنج‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
در راستای اجرای طرح رمز دوم پویا از طریق پیامک، بانک پارسیان این قابلیت را در اختیار مشتریانش قرارداد.
تبلیغات

پس از آنکه بانک‌ مرکزی تمامی بانک‌ها را موظف به صدور رمزدوم پویا به‌جای رمز ایستا کرد، از اول دی ماه شاهد تلاش بانک‌ها برای اشاعه‌ی این موضوع از طریق اپلیکیشن‌ها بودیم. پس از آنکه خبر رسید تنها ۵ درصد از مشتریان بانکی موفق به دریافت رمز دوم پویای خود هستند، اخباری مبنی بر راه‌اندازی سامانه‌ی پیامکی برای دریافت رمز دوم پویا و عدم وابستگی کامل به اپلیکیشن در بانک‌ها منتشر شد و بانک پارسیان برای آن دسته از مشتریانی که شماره تلفن همراه آن‌ها در بانک اطلاعاتی این بانک موجود و دارای رمز دوم ایستا بودند، رمز دوم را فعال کرده است. حال، مشتریان بانک پارسیان می‌توانند کلید دریافت پیامکی رمز دوم پویا در صفحات اینترنتی را مشاهده کرده و از آن استفاده کنند.

دکمه دریافت پیامکی رمزدوم پویا در همه صفحات پرداخت اینترنتی، علاوه بر رمزهای ایستای موجود، در دسترس مشتریان بوده و امکان استفاده از رمز پیامکی یکبار مصرف را خواهند داشت بنابراین آن دسته از مشتریانی که قادر به استفاده از راهکارهای مبتنی بر گوشی‌های هوشمند به منظور دریافت رمز پویا نیستند نیز می‌توانند از طریق پیامک این سرویس را دریافت کنند.

مزایای استفاده از رمز دوم پویا بانک پارسیان

آمار کلاهبرداری‌ها از طریق بانکداری الکترونیک روزبه‌روز در حال افزایش است و سیستم بانکی مجبور است تا برای صیانت از حساب و اطلاعات مشتریان، یک گام جلوتر از کلاهبرداران و هکرها باشد.

از مزایای مثبت استفاده از رمزیک بار مصرف یا رمز دوم پویا می‌توان به عدم امکان دسترسی افراد غیرمجاز به حساب بانکی مشتری، در صورت سرقت یا افشاء شدن رمز ثابت کاربران، جلب نظر مشتریان به استفاده از خدمات بانکداری اینترنتی به دلیل ارتقاء امنیت و سهولت استفاده از سخت‌افزار، ایمنی رمز، جلوگیری از بروز مخاطرات امنیتی، افزایش امنیت در انجام تراکنش‌های مالی آنلاین و … را اشاره کرد.

بر همین اساس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای ایمن سازی دسترسی کاربران به سیستم‌های الکترونیکی و افزایش امنیت در تراکنش‌های بانکی و استفاده عموم مردم از خدمات در بستر بانکداری الکترونیک، «سند الزامات رمزهای پویا» یا همان رمز یکبار مصرف (OTP) را به بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری ابلاغ کرد و قرار بود از اول خرداد ماه، سال جاری این امکان در بانک‌ها اجرایی شود، اما به دلیل آماده نبودن زیر ساخت‌های لازم در بانک‌ها، ارایه رمز یکبار مصرف به بهمن ماه سال جاری موکول شد.

از چندی پیش بانک‌ها نیز اطلاع‌رسانی درخصوص مزایای استفاده از رمز پویا را آغاز کرده‌اند و درحال حاضر رمز ایستا و رمز پویا توأمان فعال هستند، با این حال مهلت استفاده از رمزهای ایستا تا ۸ روز دیگر به پایان خواهد رسید و رمز دوم پویای بانکی جایگزین خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات