راه‌ اندازی سامانه‌ ای برای خرید قسطی گوشی موبایل

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه‌اندازی سامانه‌ای برای خرید قسطی گوشی‌های موبایل باکیفیت و ارزان‌قیمت با اقساط ماهانه‌ی اندک خبر داد.
تبلیغات

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با انتشار توییتی از راه‌اندازی سامانه‌ای خبر داد که مردم بتوانند گوشی‌ هوشمند باکیفیت و ارزان‌قیمت (یعنی کمتر از سه‌میلیون تومان) را با اقساط ماهانه‌ی کم تهیه کنند. وی در توییت خود نوشت:

دارم کارهایی می‌کنم که یک سامانه راه بیاندازیم مردم بتوانند گوشی‌های هوشمند، زیبا، جذاب، باکیفیت و ارزان را به‌راحتی به‌صورت اقساطی بخرند. قیمت هم پایین باشه، زیر سه میلیون تومان، با قسط‌های ماهانه‌ی کم. به نظرم خوب میشه.

وزیر ارتباطات روز گذشته نیز در مراسمی از آماده‌سازی صندوقی خبر داد که ۲۰۰ میلیارد تومان (۱۰۰ میلیارد تومان از پست بانک و ۱۰۰ میلیارد تومان از بانک مرکزی) دراختیار اپراتورهای ایرانسل و همراه اول قرار می‌دهد تا بتوانند آن را به‌صورت اقساطی دراختیار مشتریان گوشی داخلی قرار دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم روز گذشته تأکید کرد در همین حال تفاهم‌نامه‌ای با وزارت صمت امضا می‌شود تا به‌جای افزایش تعرفه‌ی واردات گوشی، تعرفه واردات قطعات گوشی کاهش یابد که این اقدام به‌نفع تولیدکنندگان است. براساس این تفاهم‌نامه، نرخ ۱۵ درصدی عوارض ورود قطعات گوشی همراه و نیز هزینه‌های تولید گوشی تلفن‌همراه در ایران کاهش می‌یابد. به‌گفته‌ی وی، در صورت اجرای این تفاهم‌نامه می‌توانیم شاهد کمک به تحقق تحول دیجیتال و انقلاب صنعتی چهارم باشیم.

به‌گفته‌ی آذری جهرمی، چهار تولیدکننده‌ی داخلی برای تولید گوشی هوشمند اعلام آمادگی کردند که ظرفیت‌های موجود در پارک علم و فناوری سجاد و منطقه‌ی ویژه‌ی پیام و پژوهشگاه ICT هم دراختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد. قیمت متوسط گوشی‌های داخلی نیز به‌گفته‌ی وزیر ارتباطات حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است، به این مفهوم که تولید گوشی می‌تواند برای تولیدکننده پنج‌‌هزار میلیارد تومان بازار ایجاد کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات