گجت‌ های عجیبی که احتمالا در CES 2020 معرفی می‌ شوند

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
مطالعه 6 دقیقه
نمایشگاه CES همیشه علاوه‌بر محصولات مشهور، میزبان فناوری‌های عجیب است و احتمالا در رویداد سال جاری نیز شاهد برخی از آن‌ها خواهیم بود.
تبلیغات

گوشی‌ هوشمند و تلویزیون‌ها و انواع لپ‌تاپ، همیشه به‌عنوان حاضران اصلی نمایشگاه شناخته می‌شوند. دراین‌میان، گجت‌‌های عجیب‌تر و خاص‌تر حال‌و‌هوای ویژه‌ای به بزرگ‌ترین رویداد فناوری سال می‌دهند. به‌عنوان مثال، تخته‌ی موج‌سواری با قابلیت پرواز قطعا مخاطبان زیادی را در طول نمایشگاه به‌خود جذب خواهد کرد. درکنار تمامی سخنرانی‌های بزرگ که عموما خروجی خاصی هم ندارند و محصولات تکراری مانند گوشی‌های هوشمند، می‌توان شاهد برخی از این محصولات خاص هم بود. در ادامه‌ی مطلب حاضر، به برخی پیش‌بینی‌ها اشاره می‌کنیم که گجت‌ها و محصولات خاص و عجیب CES 2020 را معرفی می‌کنند.

تخته‌ی موج‌سواری پرنده‌ی Waydoo Flyer

شرکت Waydoo در نمایشگاه پیش‌ رو تخته‌ی موج‌سواری رونمایی خواهد کرد که نیمی تخته و نیمی جت‌اسکی محسوب می‌شود. پیشرانه‌ی قوی این تخته در زیر آب قرار می‌گیرد و به کنترلر مجهز به بلوتوث متصل می‌شود. کنترلر مذکور می‌تواند جهت حرکت و سرعت را تنظیم و تخته را تا سرعت ۴۵ کیلومتربرساعت کنترل کند. شرکت سازنده قیمت این محصول را ۶،۴۹۵ دلار اعلام کرده است. Waydoo Flyer به باتری ۶ هزار واتی مجهز است و با هربار شارژ، ۷۵ دقیقه کار می‌کند.

Waydoo Flyer

خانه‌ی حیوانات خانگی Caremitou

افرادی که از حیوانات خانگی، خصوصا گربه، نگه‌داری می‌کنند، با مشکلات متعدد آن آشنا هستند. آزمایش ادرار و مدفوع و کنترل وزن و مراجعه‌ی دوره‌ای به دام‌پزشک، برخی از مشکلات این افراد است. شرکت فرانسوی NovandSat SAS جعبه‌‌ای مخصوص برای نگه‌داری گربه طراحی کرده است که آن را Cue Caremitou می‌نامد. جعبه‌ی مذکور وظایفی همچون نظارت بر دفع حیوان خانگی و آزمایش وزن و حتی جمع‌آوری نمونه‌ی ادرار را انجام می‌دهد. قابلیت‌های هوشمند نیز مانند تمامی دستگاه‌های امروزی، شامل اپلیکیشن موبایل و اتصال بلوتوث می‌شود.

Caremitou

جعبه‌ی Caremitou قابلیت منحصربه‌فردی در جمع‌آوری نمونه‌ی آزمایش و تحلیل سلامت حیوان خانگی دارد. کاربر فقط ابزار جمع‌آوری را در زمان موردنیاز تعویض می‌کند و بررسی و ارتباط با دام‌پزشک به‌صورت خودکار در اپلیکیشن صورت می‌گیرد. جعبه‌ی مذکور هم‌اکنون جایزه‌ی CES Innovation Award 2020 را ازآنِ خود کرده است.

پریز مخفی هوشمند

در بسیاری از خانه‌های هوشمند امروزی، با ظهور فناوری‌هایی همچون الکسا یا لامپ‌های هوشمندپ Philips Hue، دیگر نیازی به کلیدهای خاموش و روشن کردن چراغ نیست. دراین‌میان، شرکت مهندسی Italy Innovazioni تصمیم گرفته پریزهای برق را نیز متحول کند؛ المان‌هایی که از حدود ۱۲۰ سال پیش تاکنون، تغییر چندانی نکرده‌اند.

Hide smart AC outlet

پریز Hide محصولی است که اولین‌بار در آمریکا در CES 2020 به‌نمایش گذاشته می‌شود. دستاورد شرکت ایتالیایی پریزهای برق را به‌نوعی پوشش می‌دهد که ظاهر بهتری داشته باشند. درواقع، پریز جدید به‌نوعی در دیوار مخفی می‌شود. البته دستاورد Hide در CES 2020، تنها محدود به پریز مخفی نیست و شرکت سازنده تصمیم گرفته محصولات و خدمات خود در حوزه‌ی هوش مصنوعی و خانه‌ی هوشمند را نیز با قدرت تمام در نمایشگاه ارائه کند. از میان محصولات مذکور می‌توان به پوشش‌های هوشمند با دوربین مداربسته‌ی داخلی، دستگاه پخش عطر، شارژر مغناطیسی گوشی و ترکیبی از گوگل اسیستنت و الکسا در دستگاه‌های گوناگون اشاره کرد.

صفحه‌ی درام Senstroke

ساز درام و سازهای مشابه آن یکی از سرگرمی‌ها و آموزه‌های جذاب برای کودکان محسوب می‌شوند. البته در زمان یادگیری این ساز، صدای آن جذابیت زیادی برای اطرافیان ندارد و فناوری برای مشکل مذکور، راه‌حلی جالبی ارائه می‌کند.

Senstroke

شرکت Redison درامی مجازی به‌نام Senstroke معرفی کرده است که ۱۷۵ دلار قیمت دارد. دستگاه مذکور قطعاتی را به چوب‌های درام متصل و با گوشی هوشمند ارتباط برقرار می‌کند. Senstroke برای همه‌ی علاقه‌مندان به ساز درام کاربردی محسوب می‌شود و کاربر با ضربه‌زدن روی هر سطحی، صدای درام را به‌‌صورت شبیه‌سازی دریافت می‌کند. به‌علاوه می‌توان موسیقی ساخته‌شده را به هر دستگاهِ هماهنگ با فایل‌های MIDI وارد کرد.

پهپاد سلفی AIR PIX

شاید در دهه‌ی جدید دیگر جایی برای مونوپادهای سلفی وجود نداشته باشد و باید با فناوری جدید پهپادهای سلفی آشنا شویم. ارزان‌ترین و کوچک‌ترین دوربین هوایی اکنون به‌نام Air Selfie AIR PIX و با قیمت ۱۰۰ دلار عرضه می‌شود. پهپاد مذکور را برنده‌ی رویداد 2019 CE Week طراحی کرده است و ۵۲ گرم وزن و ابعادی کوچک‌تر از آیفون X دارد. پهپاد AIR PIX با اپلیکیشن کنترلی می‌تواند ۲۰ متر ارتفاع بگیرد.

AIR PIX

پهپاد AIR PIX عکس‌هایی با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل ثبت می‌کند و کیفیت فیلم‌برداری آن نیز 1080p با نرخ فریم ۳۰ فریم‌برثانیه با لنز واید ۷۰ درجه عنوان می‌شود. پنج حالت پرواز برای پهپاد سلفی در نظر گرفته شده است: دستی، خودکار، ۳۶۰ درجه، پرواز خودکار بدون نیاز به اپلیکیشن و کنترل حرکتی. البته کاربر با هربار شارژ فقط می‌تواند ۶ آن را به‌پرواز درآورد. کارت حافظه‌ی هشت گیگابایتی و جعبه‌ی محافظ نیز همراه‌با پهپاد مذکور ارائه می‌شود.

کلاه ایمنی Helmetphone

شرکت Livall کلاهی ایمنی به‌نام Helmetphone BH51M Neo عرضه می‌کند که در دسته‌ی پرچم‌دار برای دوچرخه‌سواران و علاقه‌مندان به اسکوترهای برقی قرار می‌گیرد. دستگاه مذکور قیمت ۱۶۹ دلاری دارد و اتصال بدون نیاز به دست را به کاربر ارائه می‌کند. نسخه‌ی جدید برمبنای BH51M طراحی شد؛ اما با تجهیز به نورپردازی‌های خودکار جلو و عقب، رانندگی آسان‌تری در شب به‌همراه دارد. نورها با حسگر جاذبه فعال می‌شوند و بخش سیگنال‌دهی بی‌سیم حرکت به چپ و راست نیز دارند.

Helmetphone

از قابلیت‌های مهم کلاه ایمنی هوشمند می‌توان به هشدار سقوط، راهبری با دسور صوتی، اسپیکرهای استریو، پاسخ به تماس، سیگنال‌های نشان‌گر، نورپردازی هوشمند، هشدار گم‌شدن، هشدار SOS خودکار، واکی‌تاکی و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. شرکت سازنده دو رنگ مشکی و خاکستری را برای کلاه جدید خود در نظر گرفته است.

ساب‌ووفر پوشیدنی BassMe

باس در موسیقی ارتباط نزدیکی با احساسات دارد. مغز انسان عموما ریتم را در فرکانس‌های پایین پیدا می‌کند؛ درنتیجه اگر باس به قلب نزدیک‌تر است؛ چرا آن را ازلحاظ فیزیکی هم نزدیک نکنیم؟ دستگاه ۳۱۰ گرمی و ۲۶ واتی BassMe همین خاصیت را دارد؛ ساب‌ووفری شخصی که پیش از شروع نمایشگاه CES 2020، جایزه‌ی نوآوری آن را دریافت کرد.

BassMe

دستگاه BassMe با هدف پشت‌سر‌گذاشتن محدودیت‌های جلوه‌ی باس در هدفون‌ها طراحی و ساخته شد. این دستگاه با اتصالی نرم به بدن، تجربه‌ی باس را به‌صورت مستقیم و فیزیکی منتقل می‌کند. BassMe با استفاده از بلوتوث یا جک صوتی به هدست و از روی شانه به قفسه‌ی سینه متصل می‌شود. ساب‌ووفر مذکور با هربار شارژ، ۶ ساعت کار می‌کند. BassMe با تمامی هدست‌ها و انواع منابع انتشار محتوای صوتی هماهنگی دارد و می‌توان از آن با کنسول‌های بازی، بازی‌های واقعیت مجازی، گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها و همچنین سینمای خانگی استفاده کرد. محصول مذکور هم‌اکنون در برخی سالن‌های سینمای فرانسه عرضه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات