وب وان، چند نکته مهم درباره تولید محتوای سازگار با سئو

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
سالها تجربه در زمینه طراحی سایت و تجارت الکترونیک در کنار بکار گیری نیروهای متخصص، مکمل وب سایت وب وان در تحقق آنچه که یک وب سایت کامل و بدون نقص نیاز دارد بوده است.
تبلیغات

 وقتی که در ابتدا وب‌سایت خود را راه‌اندازی می‌کنید باید این موضوع را در نظر بگیرید که تمام محتوای بارگذاری شده در وب‌سایت شما برای موتورهای جست‌وجو بهینه‌سازی و منطبق با اصول سئو سایت باشد.

به‌دلیل لزوم بررسی سئوی سایت، دستیابی به رتبه‌های بالا در نتایج جستجوی گوگل زمانبر است. بدون درنظرگرفتن سئو نیز نمی‌توانید سریعاً به جایگاه‌های بالا در نتایج برسید. برای تهیه‌ی محتوایی سازگار با سئو باید با داده‌های اسکیما کار کنید. برای آن‌هایی که درباره مفهوم اسکیما در حوزه سئو آگاهی لازم را ندارند می‌توان تعریفی متداول بدین صورت ارائه کرد:

اسکیما نوعی از میکروداده‌ها (ریزداده‌ها) هستند که کار تجزیه و تفسیر اطلاعات وب‌سایت شما را برای موتورهای جست‌وجو راحت‌تر می‌کنند و بدین صورت موتورهای جست‌وجو می‌توانند براساس عبارت جست‌وجو شده نتایج مرتبطی را به کاربران ارائه دهند.

برای اینکه بتوانید بیشترین استفاده را از اسکیما ببرید می‌توانید به‌طور مستقیم اجزا و مشخصه‌های آن را به کد HTML وب‌سایت خود اضافه کنید. این کار اطلاعات بیشتری را درباره‌ی محتوای سایت شما به ربات های موتورهای جست‌وجو ارائه می‌دهد. بر همین اساس نکات و ترفندهای پایه‌ای را به شما معرفی می‌کنیم که به شما کمک می‌کنند تا محتوایی سازگارتر با سئو را برای وب‌سایت و فروشگاه اینترنتی خود تهیه کنید.

برای فهرست تمام محصولات فروشگاه خود از اسکیمای محصولات استفاده کنید

از آنجایی‌که پلتفرم‌های تجارت الکترونیک عمدتاً در حوزه‌ی فروش محصولات فعالیت می‌کنند همیشه می‌توانید فهرست محصولات خود را با اسکیما سازگار کنید. این کار به شما کمک می‌کند که محصولات خود را با رتبه‌بندی‌ها و نظرات کاربران به نمایش بگذارید به‌گونه‌ای که موتور جستجوی گوگل بر این اساس آن‌ها را ردیابی کند. بهترین حالت ممکن هم اضافه کردن نشانه‌گذاری‌ها به صفحات محصول است که به گوگل کمک کند تا اطلاعات دقیقی را در نتایج جست‌وجو از جمله تصاویر گوگل ارائه کند.

هرگز نگذارید تصویری بدون برچسب ALT رها شود

وب وان

برچسب‌های ALT گزینه‌ای ایده‌آل برای تمام تصاویر پست شده در فروشگاه شما هستند چون به گوگل کمک می‌کنند تا تصاویر شما را در نتایج در رتبه‌ی بالاتری قرار دهند. نباید در برچسب‌های ALT از کاراکترهای ویژه استفاده کرد و باید همیشه کلید واژگان اصلی را مد نظر قرار داد.

از بخش سوالات متداول برای ارائه داده‌های ساختاریافته استفاده کنید

این ویژگی یکی از گزینه‌های نسبتا جدید در نشانه‌گذاری اسکیما از طرف گوگل است که به شما کمک می‌کند تا محصولات خود را به شکل بهتری در نتایج جستجوی نشان دهید. بخش سوالات متداول شامل سوالاتی است که مربوط به محصولات شما است. این بخش نه‌تنها باید با سئو سازگار باشد بلکه باید قابلیت جستجوی صوتی آن نیز مهیا باشد.

نقش مهم کپشن‌ها

همیشه باید اضافه کردن کپشن یا زیرنویس تصاویر را در محتوای وبلاگ خود مد نظر قرار دهید. این کپشن نه‌تنها توضیحی از تصویر برای خود شما است بلکه آن را به موتور جستجوی گوگل نیز معرفی می‌کند. اما هنگام نوشتن کپشن باید آنچه در تصویر به نمایش در آمده را مد نظر قرار دهید. کپشن شما نباید درباره‌ی موضوع اصلی متن باشد بلکه باید درباره‌ی تصویر مد نظر شما توضیح دهد.

کلیدواژگان ثانویه را از دست ندهید

در زمان نوشتن محتوای سازگار با سئو تمایل ما به تمرکز بر استفاده از کلیدواژگان اولیه و اصلی در تمام متن است. اما برای اینکه نوشته‌ی شما یا فهرست محصولات شما سازگاری بیشتری با سئو داشته باشد باید به همان اندازه از کلیدواژگان ثانویه نیز استفاده کنید. تنها باید تعادل بین آن‌ها را حفظ کنید و اطمینان حاصل کنید که این کلیدواژگان خیلی نزدیک به هم قرار نداشته باشند. این کلید واژه ها را از طریق تحقیق کلمات کلیدی می‌توانید به دست بیاورید.

باتوجه به این گفته اما همچنان تسلط یافتن بر سئوی گوگل و دستیابی به رتبه‌های بالاتر در نتایج جست‌وجو کار زمانبری است. شما نمی‌توانید تنها با انبوهی از کلیدواژگان پرکاربرد و استفاده از اسکیمای گوگل به رتبه یک در نتایج جست‌وجو دست یابید. نتایج جستجوی گوگل کیفیت محتوای شما و چگونگی ارائه‌ی داده‌ها در وب‌سایت شما را نیز در نظر می‌گیرد. همچنین فاکتور های دیگری نیز بر سئو سایت ها تأثیرگذار هستند که از طریق مقالات آموزشی سئو وب وان (webone.co) می‌توانید آن‌ها را فرا بگیرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات