پتنت اپل مجهز به نمایشگر تمام‌صفحه و بدون بریدگی رؤیت شد

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
مطالعه 4 دقیقه
پتنت جدیدی از اپل منتشر شده است که نمایشگری تمام‌صفحه را بدون بریدگی بالایی نشان می‌دهد و شاید در طراحی آیفون سال آینده استفاده شود.
تبلیغات

یک پتنت تقریبا عجیب از اپل در رسانه‌ها منتشر شده است که طراحی جدیدی را برای نمایشگر گجت‌ هوشمند نشان می‌دهد. LetsGoDigital در گزارشی طرح‌های پتنت اپل را منتشر کرد که شامل تعدادی تصاویر نمونه برای شرح بهتر جزئیات نیز هستند. پتنت مذکور به یک گجت هوشمند جدید از اپل تعلق دارد که شاید گوشی آیفون باشد. البته در طراحی‌ها، برخی از بخش‌های موجود در گوشی‌های کنونی اپل همچون آیفون 11 پرو به‌چشم نمی‌خورد.

همان‌طور که در طراحی‌ها می‌بینیم، دستگاه ثبت‌شده در پتنت دارای نمایشگری مستطیلی با گوشه‌های گرد است. هیچ سخت‌افزار تشخیص چهره یا بریدگی بالای نمایشگر در طراحی دیده نمی‌شود. به‌علاوه خبری هم از دوربین جلویی در این طرح نیست. البته دکمه‌های عمومی همچون پاور و تنظیم صدا و سوئیچ اعلان‌ها دیده می‌شوند که شباهت طرح را هرچه بیشتر به آیفون نزدیک می‌کنند. ظاهرا یک خشاب سیم‌کارت نیز در پایین دکمه‌ی پاور دیده می‌شود.

گزارش منتشرشده اعتقاد دارد که طراحی جدید، در گوشی آیفون سال ۲۰۲۰ استفاده خواهد شد، اما به‌سختی می‌توان ادعای آن را قبول کرد. درواقع نمی‌توان پذیرفت که اپل پیش از به‌کارگیری طراحی بریدگی در چهار نسل از گوشی‌های هوشمند خود، آن را از بین ببرد. به‌علاوه با نگاهی به مطالب منتشرشده شاید تصور کنیم که اپل، طراحی دوربین زیر نمایشگر و همچنین اثر انگشت زیر نمایشگر را برای طراحی جدید در نظر داشته باشد. شاید به‌همین دلیل دیگر خبری از سخت‌افزار تشخیص چهره در بالای نمایشگر نیست.

پتنت اپل

با دقت بیشتر در متن پتنت اپل، می‌توان عبارت «پتنت جزئی یا ناتمام» به چشم می‌خورد. اگرچه دستگاه مذکور با عنوان «کامپیوتری با قابلیت ارتباط» ثبت شده است، شاید اپل تنها ثبت پتنت نمایشگر را در نظر داشته باشد و طراحی‌های اطراف، به‌نوعی وظیفه‌ی ارجاع را برعهده داشته باشند. در بخشی از متن پتنت می‌خوانیم:

بخشی که خارج از بخش‌های نمایش داده شده با خطوط شکسته در طراحی دیده می‌شود، به‌عنوان طراحی جزئی و ناتمام مد نظر است. خطوط نقطه-خط تیره، برای نمایش مرز بین بخش اصلی طراحی جزئی و بخش‌های دیگر کشیده شده‌اند. بخش‌هایی که با خطوط نقطه-خط تیره احاطه شده‌اند، مجزا از بخش‌های مورد نظر برای ثبت پتنت هستند. نمای پشت، راست و پایین طراحی به این خاطر حذف شده‌اند که نشان‌دهنده‌ی بخش مورد نظر ثبت نیستند.
پتنت اپل

پس از مطالعه‌ی دقیق بخش بالا از پتنت اپل، متوجه می‌شویم که سند مذکور، الزاما نشان‌دهنده‌ی یک دستگاه جدید اپل نیست. توضیحات متعددی می‌توان برای پتنت کنونی پیدا کرد، اما پیش از همه‌ی آن‌ها باید بدانید که همه‌ی پتنت‌ها الزاما به محصولات نهایی تبدیل نمی‌شوند.

اولین نظریه پیرامون پتنت اپل حدس می‌زند که کوپرتینویی‌ها تصمیم به عرضه‌ی آیپاد تاچ جدید دارند که بر مبنای طراحی آیفون کنونی ساخته خواهد شد. طراحی کنونی آیپاد تاچ هنوز از دکمه‌ی هوم استفاده می‌کند و نمایشگری چهار اینچنی مانند آیفون 5 و SE دارد. البته این نظریه احتمال بسیار پایینی دارد، چون اپل به‌تازگی و در ماه مه گذشته، نسخه‌ی جدیدی از آیپاد تاچ را معرفی کرد.

نظریه‌ی بعدی درباره‌ی پتنت اپل ادعا می‌کند که طرح موجود به یک نمایشگر ارزان‌تر تعلق دارد که برای آیفون‌های جدید ارزان‌قیمت استفاده خواهد شد. اپل تاکنون سهم بازار زیادی را در بخش محصولات ارزان به برندهای چینی واگذار کرده است، چون شرکت آمریکایی آیفون‌های ارزان‌قیمت تولید نمی‌کند. آن‌ها تنها محصولات قدیمی خود را با تخفیف بیشتر در بازارهای درحال رشد به فروش می‌رسانند.

آبپاد تاچ

شایعه‌های گذشته ادعا می‌کنند که اپل در سال ۲۰۲۰ دستگاه جدیدی برای جایگزینی iPhone SE معرفی خواهد کرد. چنین شایعه‌ای از سال‌ها پیش به‌گوش می‌رسد، اما نمی‌توان الزاما پتنت جدید را به شایعه‌ی گوشی جدید کوچک و ارزان اپل مرتبط دانست.

شایعه‌های کنونی پیرامون محصولات سال ۲۰۲۰، چهار مدل جدید را پیش‌بینی می‌کنند. دو دستگاه با نمایشگرهای ۶/۱ اینچی، یک دستگاه با نمایشگر ۵/۴ اینچی و یک آیفون بزرگ با نمایشگر ۶/۷ اینچی احتمالا در سال جاری توسط اپل معرفی خواهند شد. همه‌ی دستگاه‌های جدید احتمالا با پشتیبانی از 5G معرفی می‌شوند و فناوری مدرن لرزش‌گیری نیز از قابلیت‌های خاص آن‌ها خواهد بود. به‌هرحال هنوز چندین ماه تا رونمایی از محصولات سال ۲۰۲۰ اپل زمان داریم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات