جدیدترین آپدیت ویندوز 10 همه‌چیز را نارنجی می‌کند

دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ دارای مشکلی است که باعث نمایش یک لایه‌ی نارنجی رنگ روی تمامی عناصر صفحه می‌شود.
تبلیغات

مایکروسافت پیش از عرضه‌ی به‌روزرسانی جدید برای ویندوز ۱۰ تمام تلاش خود را در حذف تمام باگ‌ها می‌کند، اما باز هم برخی باگ‌ها شناسایی‌نشده باقی می‌مانند. آخرین مورد یافت‌شده در ویندوز ۱۰ نیز یک باگ رنگی است. به‌گزارش MSPoweruser، به‌روزرسانی مه ۲۰۱۹ ویندوز ۱۰ با شماره‌ی ۱۹۰۳ شامل به‌روزرسانی تجمیعی KB4512941 بسیاری از ایرادات نسخه‌های پیشین را رفع کرده است، ولی در مقابل هر چیز نمایش‌داده‌شده روی صفحه را نارنجی رنگ می‌کند.

بعضی از کاربران گفته‌اند که این اتفاق با گرفتن عکس از صفحه روی می‌دهد و برخی دیگر اعلام کرده‌اند که تغییر رنگ با گذشت زمان بدتر شده و به‌تدریج از نارنجی روشن به سمت قرمز می‌رود. تنها عنصر روی صفحه که تحت تأثیر این مشکل قرار ندارد، نشانگر ماوس است.

ویندوز 10 نارنجی

مایکروسافت هنوز وجود این مشکل را به‌طور رسمی تأیید نکرده است، اما راه‌حل آسانی برای آن وجود دارد. شما می‌توانید به‌روزرسانی را حذف کنید یا به‌جای آن، درایورهای کارت گرافیک خود را به‌روز کنید. ممکن است مشکل با انجام این کار حل شود و نیازی به حذف به‌روزرسانی ویندوز نباشد.

به‌روزرسانی تجمیعی یادشده، عیوب مهمی را در سیستم‌عامل برطرف می‌کند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به توقف نمایش پیش‌فرض اپلیکیشن‌های پشتیبانی‌نشده با انجام بعضی فعالیت‌های خاص، حل مشکل عدم دسترسی بعضی از بازی‌ها به قابلیت صدای سه‌بعدی، حل مشکل ناپدیدشدن نشانگر در زمان انتخاب متن به‌شکل لمسی، حل مشکل دانلود کپی‌رایت رسانه‌های دیجیتال با مرورگر مایکروسافت اج و IE، پشتیبانی هدست واقعیت ترکیبی Windows Mixed Reality از اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی و حل بسیاری از ایرادهای جزئی ولی مهم دیگر اشاره کرد.

شاید مشکل نمایش رنگ نارنجی عجیب و آزاردهنده باشد، ولی در مقایسه‌ با مشکل به‌روزرسانی قبلی ویندوز ۱۰ که موجب افزایش چشمگیر در استفاده از پردازنده هنگام راه‌اندازی ویندوز می‌شد، قابل تحمل‌تر است. در آن مورد احتمال داده می‌شد که کورتانا باعث بروز ایراد مذکور شده باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات