جمع‌بندی رویداد ایفا ۲۰۱۹

دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اگر در روزهای گذشته نتوانسته‌اید اخبار دنیای فناوری را دنبال کنید، درادامه می‌توانید تمامی اخبار نمایشگاه ایفا ۲۰۱۹ را مشاهده کنید.
تبلیغات

تمامی کنفرانس‌ها و رویداد‌های خبری ایفا ۲۰۱۹ به‌پایان رسید تا این نمایشگاه از حالا میزبان مراجعه‌کنندگان برای نمایش محصولات و دستاورد‌های جدید شرکت‌های حوزه‌ی فناوری باشد. با کناررفتن تدریجی برند‌های بزرگ حوزه‌ی فناوری از شرکت در نمایشگاه‌های فناوری و تمایل بیشتر به برگزاری رویداد‌های انحصاری برای نمایش دستاورد‌های خود، IFA 2019 نیز در مقایسه با سال‌های گذشته رونق کمتری داشت. البته، این موضوع به‌معنای جذاب‌نبودن این رویداد نیست و ایفا همچنان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویداد‌های حوزه‌ی فناوری میزبان چندین محصول جدید بود.

ایفا ۲۰۱۹ با معرفی کامپیوتر‌های مجهز به پردازنده‌های جدید اینتل آغاز شد. غول دنیای پردازنده‌های کامپیوتری همچنین فهرست محصولات پروژه‌ی آتنا خود را منتشر کرد. دل، لنوو، ایسوس و ایسر ازجمله‌ شرکت‌هایی بودند که لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده‌های نسل هشتم یا دهم اینتل رونمایی کردند. البته، ایسوس با رونمایی لپ‌تاپ Pro Art Studiobook و نمایشگر حرفه‌ای ProArt، نظر بسیاری از طراحان گرافیکی و تولیدکنندگان محتوای تصویری را به‌خود جلب کرد. حوزه‌ی محصولات گیمینگ نیز در ایفا ۲۰۱۹ بسیار داغ بود و صندلی گیمینگ ۱۴ هزار دلاری ایسر و لپ‌تاپ جدید سری Zephyrus ایسوس با نمایشگر ۳۰۰ هرتزی، بخشی از جذاب‌ترین محصولات معرفی شده بودند.

در بخش موبایل، سونی یگانه شرکتی بود که پرچم‌دار جدیدش را با خود به نمایشگاه آورده بود. اکسپریا ۵ جدید‌ترین گوشی هوشمند سونی است که با تجهیز به آخرین دستاورد‌های این شرکت، به رقابت با نام‌های بزرگ دنیای فناوری برخواهد خواست. نوکیا نیز با معرفی گوشی‌های میان‌رده‌ی ۷.۲ و ۶.۲، دیگر نام فعال حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند در ایفا بود. هواوی طبق سنت‌ هر‌ساله‌ی خود، از ایفا برای رونمایی پردازنده‌ی پرچم‌دار خود بهره برد و کرین ۹۹۰ را به‌صورت رسمی معرفی کرد.

ناگفته نماند ایفا یکی از مهم‌ترین رویداد‌های سال در بخش لوازم خانگی و صوتی‌و‌تصویری است. در این رویداد، معرفی تعداد زیادی تلویزیون 8K را شاهد بودیم که از همه‌گیرشدن این دسته از محصولات در آینده‌ی نزدیک خبر می‌دهد. تلویزیون 8K شارپ مجهز به 5G و تلویزیون ۵۵ اینچی 8K سامسونگ درکنار تلویزیون‌های OLED جدید فیلیپس از جذاب‌ترین محصولات به‌نمایش‌درآمده در ایفا بودند.

اگر در روز‌های گذشته فرصت دنبال‌کردن اخبار دنیای فناوری را نداشته‌اید، درادامه می‌توانید تمام اخبار نمایشگاه ایفا ۲۰۱۹ را مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات