آموزش تبدیل سیم‌کارت اعتباری به دائمی همراه اول

چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
آیا می‌شود به صورت آنلاین، سیم‌کارت اعتباری همراه اول را دائمی کرد؟ در این مقاله بیشتر بخوانید.
تبلیغات

امکان تبدیل سیم‌کارت اعتباری به دائمی همراه اول چند سالی است که فراهم شده تا کاربران بدون خرید سیم‌کارت دائمی بتوانند سیم‌کارت خود را دائمی کنند. در ابتدا تبدیل سیم‌کارت فقط به‌صورت حضوری ممکن بود اما همراه اول امکان تبدیل سیم‌کارت به صورت آنلاین را هم مهیا کرده است.

این مقاله اولین بار در تاریخ ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ توسط محمدحسین جعفری نوشته شده و در تاریخ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ به‌روزرسانی شد.

با این سرویس، مشترکان اعتباری با تبدیل سیم‌کارت خود به دائمی می‌توانند در پایان هر ماه صورت‌حساب دریافت کنند و از سرویس‌ها و مزایای سیم‌کارت‌های دائمی برخوردار شوند.

در ابتدا تبدیل سیم‌کارت فقط به صورت حضوری ممکن بود اما همراه اول امکان تبدیل سیم‌کارت به صورت آنلاین را هم مهیا کرده است.

روش‌های تبدیل سیم‌کارت اعتباری به دائمی

شما به دو روش می‌توانید بدون مراجعه‌ی حضوری سیم‌کارت اعتباری خود را تبدیل به سیم‌کارت دائمی کنید.

راه اول فروشگاه آنلاین همراه اول است. پس از ورود به فروشگاه منوی تبدیل اعتباری به دائمی را انتخاب کنید. سپس شماره تلفن اعتباری خود را وارد کنید تا رمز یکبار مصرف برایتان ارسال شود. آن را وارد کنید و قوانین و شرایط را به دقت مطالعه و تأیید کنید.

درخواست شما ارسال می‌شود و تأییدیه‌ی کسر هزینه تبدیل از مبلغ اعتبار شما کسر می‌شود.

روش دوم استفاده از آخرین نسخه‌ی اپلیکیشن همراه من است.

در این برنامه وارد قسمت خدمات شوید و گزینه‌ی سیم‌کارت و سپس گزینه‌ی تبدیل به دائمی را انتخاب کنید. در اینجا شماره‌های ثبت شده در اپلیکیشن برایتان به نمایش درمی‌آید. شماره‌ای که قصد دائمی کردنش را دارید انتخاب کنید، سپس قسمت توضیحات را مطالعه و تأیید کنید. در مرحله‌ی بعد هزینه را پرداخت کنید تا درخواست شما ثبت شود.

همچنین می‌توانید به صورت حضوری با مراجعه به مراکز فروش و خدمات حضوری همراه اول با در دست داشتن کارت ملی و سیم‌کارت فعال، سیم‌کارت اعتباری‌تان را به دائمی تبدیل کنید.

شرایط تبدیل سیم‌کارت اعتباری به دائمی

زمانی که تصمیم به تبدیل سیم‌کارت خود گرفتید، سیم‌کارت اعتباری شما باید فعال و نرمال باشد و حداقل ۶ ماه از زمان فعال‌سازی شماره‌تلفن همراه گذشته باشد. همچنین، در نظر داشته باشید پس از تبدیل سیم‌کارت به دائمی، حداقل ۶ ماه نمی‌توانید شماره‌تلفن دائمی خود را به‌ شخصی دیگر منتقل کنید.

پس از تبدیل شماره‌ی تلفن‌همراه اعتباری به دائمی، امکان تبدیل مجدد به‌هیچ‌وجه وجود نخواهد داشت و پس از آن تمامی مفاد قرارداد اشتراک تلفن‌های همراه دائمی دارای تضمین پرداخت بر روابط مابین شرکت ارتباطات سیار ایران و مشترکان حاکم خواهد بود. امکان مشاهده یا پرداخت صورت‌حساب یا فعال‌سازی سرویس‌های مختلف از درگاه‌هایی مانند #۱۰* و #۱* و سامانه‌ی ۹۹۹۰، ۲۴ ساعت پس از تبدیل ممکن می‌شود.

در نظر داشته باشید مشترکان دارای سیم‌کارت‌های دیتا و درسا و انارستان، سازمانی، گردشگری، زائر، حقوقی، همگانی و روستایی امکان تغییر به دائمی را ندارند.

اعتبار هدیه‌ی انواع شارژ اعم از شارژ فوق‌العاده، جوانان و بانوان و همچنین سرویس چتر اضطراری، جمعه‌های رؤیایی و بسته‌های ترکیبی دلخواه به شماره‌ی تلفن‌همراه دائمی منتقل نخواهد شد اما هرگونه بسته‌ی مصرفی فعال با مدت زمان باقی‌مانده (در حالتی که حجم مصرفی هم به‌پایان نرسیده است) روی سیم‌کارت اعتباری مشترک، اگر آن بسته برای سیم‌کارت‌های دائمی نیز قابل‌ارائه باشد، پس از تبدیل بسته‌ها، به شماره‌ی دائمی متقاضی منتقل می‌شود.

در مدت زمان فرایند تبدیل سیم‌کارت اعتباری به دائمی هزینه‌ی استفاده از اینترنت شما به صورت آزاد حساب می‌شود.

هزینه تبدیل سیم‌کارت اعتباری به دائمی

هزینه‌ی تبدیل سیم‌کارت اعتباری به دائمی به رفتار مصرفی شما بستگی دارد و بر اساس آن تا حداکثر یک میلیون ریال خواهد بود. همچنین ۳۶۰ هزار ریال از این مبلغ بابت تضمین پرداخت شما در نظر گرفته شده است.

این هزینه از اعتبار شما کم می‌شود و باید در اعتبار شما وجود داشته باشد. اگر اعتبارتان بیش از این هزینه بود، مبلغ باقی‌مانده به حساب شما منتقل می‌شود.

هدیه‌ی تبدیل سیم‌کارت

پس از انجام تبدیل سیم‌کارت اعتباری شما به دائمی یک بسته اینترنت ۳۰ گیگابایتی به عنوان هدیه دریافت می‌کنید که به مدت یک ماه پس از زمان فعال‌سازی برایتان قابل استفاده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات